انقلاب باتری حالت جامد تویوتا با فقط چند هزار خودروی برقی آغاز خواهد شد

خودروی برقی ۶۲۱ مایلی با باتری حالت جامد ممکن است در چند سال آینده عرضه شود، اما چه تعداد نفر قادر به خرید آن خواهند بود؟

انقلاب باتری حالت جامد تویوتا با فقط چند هزار خودروی برقی آغاز خواهد شد

خودروی برقی 621 مایلی با باتری حالت جامد ممکن است در چند سال آینده عرضه شود، اما چه تعداد نفر قادر به خرید آن خواهند بود؟

تویوتا در بحبوحه یک انقلاب برقی خودخوانده است و برای راه اندازی نسل بعدی خودروهای برقی خود تا سال 2026 سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی را اختصاص داده است. این خودروها با باتری‌های لیتیوم یونی معمولی مبتنی بر مایع تغذیه می‌شوند که گفته می‌شود با یک بار شارژ کامل بیش از 497 مایل برد رانندگی ارائه می‌دهند.

با این حال، وعده خودروساز ژاپنی مبنی بر تولید باتری حالت جامد با قابلیت پیمایش بیش از 621 مایل از سال 2027 به بعد، برخی منتقدان را پس از سال ها انتقاد از رویکرد کند این شرکت در زمینه برقی‌سازی مجبور به عقب‌نشینی کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که وعده رانندگی برقی بدون دردسر برای صدها مایل بدون نیاز به شارژ مجدد، تنها برای افراد بسیار کمی در نظر گرفته شده است.

Toyota Land Cruiser SE

Toyota Land Cruiser SE

این شبیه بازگشت انقلاب سلول سوختی هیدروژن است، با این تفاوت که این بار هیدروژنی وجود ندارد. در عوض، اولین خودروهای برقی تویوتا که با باتری‌های حالت جامد کار می‌کنند، هزاران دستگاه خواهند بود. نه صدها هزار، نه میلیون‌ها.

این خبر از خود تویوتا، از طریق Automotive News منتشر شده است که می‌گوید مشارکت با شرکت پتروشیمی Idemitsu سلول‌های کافی برای فقط چند هزار وسیله نقلیه در بازه زمانی 2027-2028 تولید خواهد کرد.

زمانی که این دو شرکت در ماه گذشته مشارکت خود را اعلام کردند، گفتند که یکی از اهداف اصلی ایجاد مقدمات تولید انبوه “در مقیاس کامل” در سال 2030 است، اما به گفته تویوتا، Idemitsu قادر خواهد بود چند هزار تن از الکترولیت جامد سولفید خود را در ابتدای دهه آینده تولید کند که برای بیش از 10000 وسیله نقلیه کافی خواهد بود.

در مقیاس جهانی، جایی که سازنده bZ4X می‌خواهد تا سال 2030 (از جمله Lexus) حداقل 3.5 میلیون خودروی برقی باتری را به فروش برساند، 10000 خودروی با باتری‌های حالت جامد مانند قطره‌ای در اقیانوس به نظر می‌رسد.

اگر دو و دو را یکی کنیم (و امیدواریم که تویوتا به حرف خود عمل کند)، تنها به این معنی است که اکثر خودروهای برقی فروخته شده توسط گروه خودروسازی ژاپنی با باتری های لیتیوم یونی معمولی مبتنی بر مایع تغذیه خواهند شد.

Toyota Land Cruiser SE

Toyota Land Cruiser SE

طبق نقشه راه این شرکت، این خودروها از سال 2026 بیش از 497 مایل برد ارائه خواهند داد، در حالی که نسخه دو قطبی با کارایی بالا که قرار است در سال 2027-2028 عرضه شود، این رقم را به بیش از 621 مایل افزایش خواهد داد. نسخه مقرون به صرفه تر لیتیوم فسفات آهن (LFP) قرار است در حدود سال 2026-2027 وارد بازار شود و طبق اعلام تویوتا، برد رانندگی بیش از 372 مایل با یک بار شارژ کامل را امکان پذیر می کند.

قرار است باتری حالت جامد با برد بیش از 745 مایل پس از سال 2028 عرضه شود، اما چارچوب زمانی دقیق ورود آن مشخص نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان