بایدن : بیش از ۵۰۰ تحریم جدید علیه روسیه اعلام می‌کنم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین اعلام کرد: دو سال پیش، اندکی پیش از طلوع آفتاب، موشک‌های روسیه در نزدیکی شهر کی یف، پایتخت اوکراین منفجر شدند. نیروهای روسی از مرزهای اوکراین عبور کردند. یورش بی رحمانه پوتین به اوکراین آغاز شده بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اعلام بیش از 500 تحریم جدید علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین و مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه گفت: اوکراین برای مقابله با حملات بی امان روسیه که با تسلیحات و مهمات ایران و کره شمالی امکان پذیر است، به تدارکات بیشتری از سوی ایالات متحده آمریکا نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ میان روسیه و اوکراین اعلام کرد: دو سال پیش، اندکی پیش از طلوع آفتاب، موشک‌های روسیه در نزدیکی شهر کی یف، پایتخت اوکراین منفجر شدند. نیروهای روسی از مرزهای اوکراین عبور کردند. یورش بی رحمانه پوتین به اوکراین آغاز شده بود.

رئیس جمهور آمریکا گفت: پوتین معتقد بود که به راحتی می تواند اراده را تضعیف کند و عزم یک مردم آزاد را بشکند. این که او می تواند به یک کشور مستقل وارد شود و جهان به آن سو خواهد رفت. او فکر می کرد می تواند پایه های امنیت را در اروپا و فراتر از آن متزلزل کند.

بایدن گفت: پس از گذشت دو سال، آنچه از روز اول می‌دانستیم، به وضوح می‌بینیم: پوتین اشتباه محاسباتی بدی کرد.

او افزود: مردم شجاع اوکراین همچنان می‌جنگند و در عزم خود برای دفاع از آزادی و آینده خود سر فرود نیاوردند. ناتو قوی‌تر، بزرگ‌تر و متحدتر از همیشه است. ائتلاف جهانی بی سابقه متشکل از 50 کشور در حمایت از اوکراین، به رهبری آمریکا، همچنان متعهد به ارائه کمک های حیاتی به اوکراین و مسئول دانستن روسیه برای تجاوزاتش است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان