شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال گذشته با کنترل و بازرسی از ۴هزار و ۱۵۲ وسیله نقلیه سنگین، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در راه های استان شناسایی شدند.

شناسایی 832 خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا معیری پور، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: طی سالی که گذشت 3 هزار و 113 تن بار بیش از ظرفیت مجاز از 832 خودروی متخلف توسط گشت‌های حمل‌ونقل کشف شد.

وی اضافه کرد: گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته 436 بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل‌ونقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل‌ونقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گزارشی نیز از جابه‌جایی بار توسط ناوگان حمل‌ونقل این استان طی سال 1402 گفت: در 12 ماهه سال گذشته 11 میلیون و 131 هزار تن کالا به مقاصد داخل و خارج از استان جابه‌جا شد که نسبت به سال پیش از آن 9.84درصد افزایش داشته است.

به گفته معیری‌پور تعداد بارنامه صادر شده در این مدت نیز 752 هزار و 960 برگ بوده که در مقایسه با سال 1401، 6.89 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معیری‌پور افزود: در سال گذشته با افزایش 98 درصدی نسبت به سال پیش از آن هزار و 418 تن بار توسط ناوگان وانت بار استان حمل شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در حال حاضر با طرح ساماندهی ناوگان وانت بار 4هزار و 382 ناوگان وانت بار با 439راننده دارای کارت هوشمند در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان