چالش جدید برای استقلال؛ جریمه ۱۴۰ هزار یورویی که ۵۰۰ هزار یورو شد!

استقلالی‌ها امید داشتند که بتوانند با پرداخت ۴۰۰ هزار یورو قرارداد محمد محبی را دائمی کنند اما نه‌تنها قرارداد او دائمی نشد، بلکه حالا باید آبی‌پوشان پایتخت هزینه دیرکرد انتقال قرضی محبی را هم به باشگاه پرتغالی پرداخت کنند!

عدم پرداخت هزینه کامل انتقال قرضی محمد محبی به استقلال برای آبی‌پوشان پایتخت دردسرساز شده است.

به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای در تلاش هستند و طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌ها تا روز یازدهم فروردین‌ماه 1403 برای تکمیل مدارک خود مهلت دارند.

در روزهای گذشته، پرونده‌های مالیاتی باشگاه استقلال بسته شده و بعد از آن، تلاش مسئولان باشگاه استقلال بر این بود که در زمینه موضوع مالکیت مشترک بتوانند مالکیت خود را از پرسپولیس تفکیک کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در روزهای گذشته زمزمه‌های جنجالی درباره صدور مجوز نوبتی برای سرخابی‌ها مطرح شده بود و گفته می‌شد برای حل معضل مالکیت مشترک، چنین راهکاری در نظر گرفته شده که البته باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به این واکنش نشان داد.

معاون وزیر ورزش‌وجوانان هم در مصاحبه‌ای ادعای جنجالی مطرح شده را رد کرد و مدعی شد که دولت در تلاش است تا بتواند موضوع مالکیت مشترک 2 باشگاه را برطرف کند.

در کنار بحث مالکیت مشترک، مسئولان باشگاه استقلال تلاش‌شان بر این است که بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند و در حالی‌که به تازگی مطالبات دستیاران ریکاردو سا پینتو پرداخت شد، حالا یک بحران تازه برای استقلالی‌ها به‌وجود آمده که می‌تواند در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌پوشان پایتخت سنگ‌اندازی کند و سد راه حضور استقلالی‌ها در فصل جدید لیگ نخبگان آسیا شود.

آبی‌پوشان پایتخت در شانس کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا را دارند که امیدوارند پیش از یازدهم فروردین‌ماه 1403 حکم قطعی شکایت ریکاردو سا پینتو صادر نشود.

البته که پیش از صدور حکم شکایت این سرمربی پرتغالی، حالا محکومیتی تازه علیه آبی‌پوشان پایتخت به‌وجود آمده است که می‌تواند در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای آبی‌ها دردسرساز شود؛ آن‌هم در حالی‌که در 2 فصل گذشته هم مجوز حرفه‌ای برای باشگاه استقلال صادر نشده و آبی‌ها فصل گذشته به‌واسطه عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند!

فیش جعلی جنجال‌آفرین شد

محمد محبی در ابتدای فصل گذشته با امضای قراردادی قرضی به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست؛ آن‌هم در شرایطی‌که استقلالی‌ها متعهد شدند 240 هزار یورو در ازای هزینه انتقال قرضی محبی پرداخت کنند.

در حالی‌که 90 هزار یورو از سوی مسئولان باشگاه استقلال پرداخت شد، آن‌ها 140 هزار یورو دیگر را هم به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز کردند که پرداختی به حساب باشگاه پرتغالی ننشست. بعدها مشخص شد که فیش واریزی به حساب باشگاه پرتغالی جعلی بوده و همین مسئله برای استقلالی‌ها دردسرساز شد.

140 هزار یورویی که 500 هزار یورو شد!

مسئولان باشگاه پرتغالی با توجه به بدعهدی استقلالی‌ها به سراغ شکایت از این باشگاه رفتند و بعد از ارائه اسناد و مدارک، آن‌ها در کنار درخواست دریافت 140 هزار یورو، خواهان دریافت دیرکرد هم از استقلالی‌ها شدند.

بعد از شکایت به دادگاه (CAS)، سرانجام حکم نهایی از سوی دادگاه عالی ورزش صادر شد و حالا باشگاه استقلال به پرداخت بیش از 500 هزار یورو محکوم شده تا آبی‌ها در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای، با چالشی بزرگ مواجه شوند.

بحرانی تازه بعد از جنجال استراماچونی!

استقلالی‌ها امید داشتند که بتوانند با پرداخت 400 هزار یورو قرارداد محمد محبی را دائمی کنند اما نه‌تنها قرارداد او دائمی نشد، بلکه حالا باید آبی‌پوشان پایتخت هزینه دیرکرد انتقال قرضی محبی را هم به باشگاه پرتغالی پرداخت کنند!

بعد از پرونده جنجالی آندره‌آ استراماچونی، بار دیگر سهل‌انگاری مدیران باشگاه استقلال حاشیه‌ساز شده و باید دید با توجه به بحران ایجاد شده، واکنش باشگاه استقلال نسبت به حکم صادره علیه این باشگاه چه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان