رویترز درباره غزه : از خوردن خوراک دام تا نوشیدن آب شور

این کودک گفت: ما غذای پرنده را تلخ تلخ می‌خوردیم. قبلا حاضر به خوردنش نبودیم. به زور می‌خوردیم. هر دو روز یک نان کوچک می‌خوریم چون خیلی تلخ است و دوستش نداریم.

وضعیت وخیم غذایی منطقه غزه موضوع گزارش جدید خبرگزاری رویترز است.

به گزارش عصرایران،‌ منطقه غزه در اشغال نظامی و محاصره کامل اسرائیل است. اسرائیل مانع از ورود حجم کافی مواد غذایی و کمک به غزه می شود. جنگ اسرائیل در این منطقه ادامه دارد و تاکنون 30 هزار کشته بر جای گذاشته است. جمعیت  2.3 میلیون نفری غزه با گرسنگی و قحطی شدید روبه رو هستند.

خبرنگاران رویترز در غزه درگزارش خود نوشته اند:

3 پسربچه که باهم برادرند در داخل چادری در مرکز نوار غزه در اطراف یک جعبه فلزی شیرینی نشسته اند و از آن می خوردند.
 آنها خانه خود را در شهر غزه (شمال منطقه غزه) ترک کردند و هم اکنون به عنوان آواره در چادر هستند. آنها می گویند وقتی در شهر غزه بودند مجبور بودند نان تلخ تهیه شده از علف حیوانات را بخورند. کودکان برای فرار از گرسنگی،‌ آن را می خورند زیرا آرد و خیلی از خوراکی های دیگر در شمال غزه پیدا نمی شد.

سراج شهاده (8 ساله) و دو برادرش اسماعیل (9 ساله) و سعد (11 ساله) گفتند به طور مخفیانه با عمه خود فرار کردند. آنها هم اکنون داخل چادری در دیرالبلاح در مرکز غزه هستند زیرا در شهر غزه چیزی برای خوردن پیدا نمی شد.


سه برادر آواره در چادر در منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه
غزه

سراج در حالی که او و دو برادرش با قاشق در حال خوردن از جعبه شیرینی بودند گفت: ما در غزه بودیم و هیچ چیزی نخوردیم. الان بعد از دو روز غذا می خوریم.
وی گفت وقتی در شهر غزه بودند مجبور شدند نان تهیه شده از خوراک حیوان را بخورند. او  ادامه داد "ما غذای پرندگان، غذای الاغ (علوفه دام) و هر چیز دیگری را می خوردیم".

این سه برادر در حالی که در چادری در منطقه دیرالبلاح (مرکز نوار غزه) بودند گفتند مادر، یک برادر دیگر و چند عمه و خاله خود را در جنگ از دست داده اند. برادر بزرگتر، سعد شحاده، می گوید فقط پدر و مادربزرگشان زنده هستند. آنها هم تقریباً چیزی برای خوردن ندارند جز نان تهیه شده از خوراک دام.

تهیه نان تلخ از خوراک دام

این کودک افزود: ما غذای پرنده را تلخ تلخ می‌خوردیم. قبلا حاضر به خوردنش نبودیم. به زور می‌خوردیم. هر دو روز یک نان کوچک می‌خوریم چون خیلی تلخ است و دوستش نداریم.
او ادامه داد: آب شیرین اصلا وجود ندارد. آب شور می خوردیم و مریض شدیم. آب برای شستن از کجا تهیه کنیم؟ به اینجا آمدیم. 

این کودکان بدون اینکه به پدرشان بگویند مخفیانه به دیرالبلاح آمدند.

عمه بچه ها ایمان شهاده که در ماه های آخر بارداری است سعی می کند به بهترین نحو از آنها مراقبت کند. او گفت که شوهرش را در جنگ از دست داده و با دختر کوچکش تنهاست.

غزه

او افزود: "مثلاً چون باردار هستم، خوب غذا می‌خورم، احساس خستگی و سرگیجه می‌کنم."
او حتی نمی تواند یک کیلو سیب زمینی بخرد.
وی ادامه داد: نمی‌دانم چگونه شرایطم را مدیریت کنم. این سه پسر و دخترم هستند. باردار هم هستم، یعنی هر لحظه ممکن است زایمانی انجام شود.

 کمبود مواد غذایی از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در 7 اکتبر، مشکلی در سراسر منطقه غزه است. وضعیت شمال غزه که به ندرت کمک های غذایی به آنجا می رسد بدتر است.

انبوهی از ساکنان مستاصل و گرسنه در مقابل برخی از معدود کامیون های کمک رسانی که به شمال منطقه غزه رسیده اند تجمع کردند. نیروهای امدادی گفتند افرادی را با بدن های نحیف و چشمانی گود رفته دیده اند.
در مرکز غزه، وضعیت کمی بهتر است اما خوب و عادی نیست.


غزه - مادر به نوزاد 2 ماهه خود خرما می دهد زیرا شیر پیدا نمی شود

غزه - مادر به نوزاد 2 ماهه خود خرما می دهد زیرا شیر پیدا نمی شود

خرما برای نوزاد 2 ماهه

در اردوگاه پناهندگان النصیرات، در شمال دیرالبلاح (مرکز منطقه غزه) "ورده مطر" که در مدرسه ای پناه گرفته بود، به فرزند دو ماهه خود خرما می دهد تا بمکد زیرا شیر نیست.

ورده گفت: "پسرم هنگام تولد باید شیر بخورد. شیر طبیعی یا شیرخشک باید بخورد اما در دسترس نیست. من نتوانستم برای او شیر تامین کنم. 
او افزود: "من برای ساکت کردن پسرم به خرما متوسل شدم. هر دو روز یک قرص نان کوچک می خوریم".

این جنگ پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل در 7 اکتبر آغاز شد. آمارهای اسرائیل نشان می دهد این حمله منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر و اسارت  253 نفر شد.


غزه - مادر به نوزاد 2 ماهه خود خرما می دهد زیرا شیر پیدا نمی شود
غزه - مادر به نوزاد 2 ماهه خود خرما می دهد زیرا شیر پیدا نمی شود

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان