ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

تارنمای روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی» نوشت: اولین نظرسنجی ما از زمانی که این دو رقیب، نامزدی ریاست‌جمهوری خود برای انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده را به طور قاطعانه به دست آوردند، گروه قابل‌توجهی از رای‌دهندگان را نشان داد که از گزینه‌هایی که در نظر داشتند، ناراضی و مایل به متقاعد شدن و تغییر گزینه خود بودند.

در نظرسنجی جدید دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یواس‌ای تودی»، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با کسب 40 درصد حمایت در مقابل 38 درصد از جو بایدن رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده، بار دیگر پیشتاز افکارسنجی‌های انتخاباتی این کشور شد.
 
به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی» نوشت: اولین نظرسنجی ما از زمانی که این دو رقیب، نامزدی ریاست‌جمهوری خود برای انتخابات 2024 ایالات متحده را به طور قاطعانه به دست آوردند، گروه قابل‌توجهی از رای‌دهندگان را نشان داد که از گزینه‌هایی که در نظر داشتند، ناراضی و مایل به متقاعد شدن و تغییر گزینه خود بودند.
 
طبق نظرسنجی جدید دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یواس‌ای تودی» (USA TODAY/Suffolk University)، جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده توسط 81 درصد از دموکرات‌های هم‌پیمانش حمایت می‌شود.
 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در حزب خود با کاهش حمایت‌ها مواجه شد و 85 درصد از جمهوری‌خواهان از او و 6 درصد از رابرت اف کندی حمایت می‌کردند و 2 درصد نیز بلاتکلیف هستند.
 
در حالی که حدود هشت ماه به انتخابات 2024 ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، در میان هر چهار نفر از افرادی که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، یک نفر می‌گوید که ممکن است قبل از ماه نوامبر (آبان) نظر خود را تغییر دهد.
 
بر اساس این گزارش، این دیدگاه‌های نامشخص و آشفته در هر دو حزب وجود دارد؛ از جمله 14 درصد از رای‌دهندگان بایدن و 15 درصد از رای‌دهندگان ترامپ.
 
یکی از گروه‌های مهمی که دیدگاهشان متغیر است، در این نظرسنجی «متنفر مضاعف» نامیده می‌شود، یعنی 15 درصدی که هم با بایدن و هم با ترامپ مخالف هستند.
 
موضوعی که می‌تواند برای بایدن خبر خوبی باشد این است که تعداد فزاینده ای از آمریکایی‌ها گزارش دادند که نشانه‌هایی از بهبود اقتصادی [در دوره ریاست جمهوری او] دیده‌اند.
 
رای‌دهندگان آمریکایی تورم و اقتصاد را به عنوان مهم‌ترین موضوع تعیین‌کننده برای رای خود (با 29 درصد) رتبه‌بندی کردند، در حالی که مهاجرت (24 درصد) و تهدیدات دموکراسی (23 درصد) در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
 
بر پایه این گزارش، از زمان ورود بایدن به کاخ سفید، دیدگاه‌ها نسبت به اقتصاد به خوش‌بینانه‌ترین سطح خود بازگشته است.
 
در 10 نظرسنجی سراسری دانشگاه «سافولک» و روزنامه «یواس‌ای تودی» که از آن زمان تاکنون انجام شده است، میزان افرادی که گفته‌اند بهبود اقتصادی را شاهد هستند در اولین نظرسنجی 32 درصد بود و به تدریج در ژوئیه 2022 با 9 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح رسید و از آن زمان به بعد، به طور پیوسته این آمار افزایش یافت و در آخرین مورد به 33 درصد رسیده است.
 
این نظرسنجی از هشت تا 11 مارس انجام و هزار رای‌دهنده در آن شرکت کردند و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی 3.1 درصد است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان