ادعای دولت انگلیس: ایران، روسیه و چین درپی تضعیف سلطنت در بریتانیا هستند

دولت انگلیس نگران است تا مخالفان انگلیس به صورت عمدی اطلاعات غلط درباره «کیت میدلتون» همسر ولی‌عهد بریتانیا را ترویج دهند تا از این طریق، این کشور را «بی‌ثبات» کنند.

دولت انگلیس مدعی است «تئوری‌های توطئه» که در پی ابتلای همسر ولی‌عهد انگلیس به سرطان ایجاد شده است، توسط کشورهای خارجی برانگیخته شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، دولت انگلیس نگران است تا مخالفان انگلیس به صورت عمدی اطلاعات غلط درباره «کیت میدلتون» همسر ولی‌عهد بریتانیا را ترویج دهند تا از این طریق، این کشور را «بی‌ثبات» کنند.
 
غیبت کیت از انظار عمومی پس از عمل جراحی «برنامه‌ریزی‌شده» در ماه ژانویه، از نگاه رسانه‌های انگلیسی به منبعی برای شایعات، تئوری‌های توطئه و گمانه‌زنی‌ها تبدیل شد تا اینکه این گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت به خود گرفت و کیت در یک پیام ویدئویی فاش کرد به نوعی از سرطان مبتلا شده است.
 
پیش از اعلام این خبر و همزمان با شایعات درباره سلامتی کیت، چندین رسانه‌ خبری مهم جهان عکسی را که از سوی عروس بزرگ خاندان سلطنتی انگلیس در کنار فرزندانش به مناسبت «روز مادر» در بریتانیا منتشر شده بود، به دلیل «دستکاری در تصویر» از سرویس‌های خبری خود حذف کردند و او هم در نهایت بابت جنجال پیش آمده عذرخواهی کرد.
 
«پیتر هانت» مفسر خاندان سلطنتی انگلیس گفت: «چنین چیزی برای خاندان سلطنتی آسیب‌زاست. آن‌ها می‌دانستند که انتشار هر تصویری از کیت، شوق و اشتیاق مخاطبان را برخواهد انگیخت. چالش بعدی این است مردم از خود سوال کنند که آیا اخبار بعدی که آنها درباره سلامتی کیت منتشر خواهند کرد، قابل اعتماد است یا خیر.»
 
خبر ابتلای کیت به بیماری سرطان، در پی آن بود که «چالز سوم» پادشاه انگلیس هم اعلام کرد به سرطان مبتلا شده است. رسانه‌های محلی می‌گویند اینکه پادشاه بریتانیا و ملکه آینده هر 2 دچار بیماری شده‌اند، یک ضربه سنگین به خاندان سلطنتی وارد کرده است.
 
حالا روزنامه تلگراف گزارش داده مقام‌های دئولتی انگلیس نگران هستند تا کشورهای مخالف انگلیس از جمله ایران، روسیه و چین در انتشار ادامه دار تئوری‌های توطئه درباره سلامتی کیت دخیل باشند.
 
یک مقام ناشناس دولت انگلیس به تلگراف گفته است: «بخشی از شیوه کار کشورهای متخاصم بی‌ثبات‌کردن اوضاع است، خواه تضعیف‌کردن مشروعیت انتخابات ما باشد یا سایر نهادها».
 
«اولیور داودن» معاون نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه و طی سخنرانی در پارلمان انگلیس مدعی دخالت چین در دموکراسی بریتانیا تنها چند ماه پیش از برگزاری انتخابات سراسری شد.
 
مقام‌های لندن می‌گویند در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدیدی علیه افراد چینی هستند که با حمایت پکن، در دخالت در روندهای دموکراتیک بریتانیا نقش دارند؛ از جمله حمله سایبری که در پی آن به اطلاعات شخصی میلیون‌ها رأی‌دهنده دسترسی می‌دهد.
 
«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم روز جمعه ترول‌های شبکه‌های اجتماعی که کیت را در پی ناپدید شدن از انظار عمومی هدف قرار داده بودند، محکوم کرد.
 
هفته گذشته نیز انگلیسی‌ها، کانال‌های تلگرامی که از طرف دولت روسیه حمایت می‌شوند را به انتشار شایعاتی درباره مرگ چالز سوم متهم کردند و سفارت انگلیس در اوکراین مجبور شد تا این شایعات را تکذیب کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان