درمان دیسک کمر با روش های طب سنتی

در درمان دیسک کمر با طب سنتی استفاده از روش های گیاهی بسیار مرسوم می باشد و به دلیل عوارض بسیار کمی که این روش دارد، افراد بسیاری خواهان استفاده از مسکن گیاهی به جای مسکن های شیمیایی هستند، استفاده از روش های سنتی برای درمان درد های کمر باید با مشورت پزشک انجام بگیرد.

درمان دیسک کمر با روش های طب سنتی

دیسک کمر یکی از شایع ترین عارضه هایی می باشد، که هموار افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند، دیسک کمر به دلیل ترکیب فشار و گرفتگی درونی دیسک ها عوارضی چون درد های شدید، فشار روی اعصاب و احتمالا محدودیت حرکت به دنبال خواهد داشت. در ادامه به بررسی درمان دیسک کمر با طب سنتی پرداخته می شود، تا اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار داشته باشید.

فتق دیسک کمر از عوامل شایع کمردرد می باشد، در برخی مواقع این عارضه به قدری طاقت فرسا و آزار دهنده می باشد، که می تواند، زندگی روزمره فرد را با اختلال مواجه کند، در چنین عارضه ای درد از ستون فقرات سرچشمه می گیرد و به سمت پایین به یک یا چند اندام تحتانی ساطع می شود. در ادامه این مطلب در می یابید، که درمان دیسک کمر با طب سنتی چه تاثیری دارد.

درمان دیسک کمر با طب سنتی

طب سنتی در خصوص کنترل و تسکین درد های ناشی از دیسک کمر دارو های گیاهی را ارائه می کند، این دارو ها قادرند، در کاهش درد و التهاب موثر واقع شوند و عوارض دارو های شیمیایی را نیز با خود به همراه ندارند، عوارض دارو های مسکن موجب شده است، تا در سال های اخیر استفاده از دارو های گیاهی به امری پرطرفدار بدل گردد و افراد زیادی خواهان استفاده از دارو های ضد درد گیاهی باشند.

آشنایی با روش های درمان دیسک کمر با طب سنتی

هرچند دارو های گیاهی عوارض متعدد دارو های شیمیایی را به خود به همراه ندارند، اما برای مصرف آن ها ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف هر دارویی بدون اطلاع پزشک پرهیز کنید، در پاره ای از موارد ممکن است، برخی افراد نشانه های واکنش آلرژیک یا حساسیت را نسبت به این دارو ها در خود احساس کنند، مشورت با پزشک موجب می شود، تا پیش از مصرف دارو از خطرات و فواید مصرف داروی گیاهی اطلاعات کافی در دست داشت باشید. در ادامه به بررسی تاثیر دارو های گیاهی برای درمان دیسک کمر با طب سنتی می پردازیم.

زنجبیل

عموما مردم از زنجبیل برای درمان استفراغ استفاده می کنند، این گیاه مفید دارای خواص ارزشمند ضد التهابی می باشد و این امر کمک می کند، تا در درمان  کمر درد موثر واقع شود. برای استفاده از زنجبیل روش های متعددی در دسترس می باشد و این امکان وجود دارد، که از آن هم به صورت موضعی و هم خوراکی استفاده شود.

برای استفاده موضعی ابتدا مقداری از خمیر زنجبیل را بر روی بخش هایی از بدن که دچار درد می باشد، قرار دهید و پس از آن از روغن اکالیپتوس استفاده کنید. همچنین می توانید، پنج تکه ریشه تازه زنجبیل را در یک فنجان آب بجوشانید و پس از سرد شدن آن را صاف کنید، پس از این که چای زنجبیل کمی خنک شد، آن را با عسل مخلوط کنید، نوشیدن دو تا سه بار در روز چای زنجبیل تا بهبودی روشی موثر می باشد.

برای تهیه یک نوشیدنی گیاهی مفید در کاهش درد های ناشی از دیسک کمر توصیه می شود، نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه، نصف قاشق چایخوری میخک و همین مقدار پودر زنجبیل را مخلوط و نوشیدنی گیاهی مفیدی تهیه نمایید.

زردچوبه

زردچوبه با دارا بودن ترکیب فعال خود یعنی «کورکومین» گیاهی است، که می تواند، در درمان دیسک کمر با طب سنتی موثر واقع شود، جالب است بدانید، زردچوبه گیاهی گل دار و از خانواده زنچبیل می باشد، که دارای طعمی تلخ و تند است و طبع آن نیز گرم و خشک می باشد.

ریزوم زردچوبه یا ساقه این گیاه در کاهش التهاب ناشی از فتق دیسک کمر موثر می باشد، اما استفاده از آن در دوران بارداری به دلیل خواص تحریک کنندگی رحم ممنوع می باشد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته وجود کورکومین در زردچوبه باعث می شود، تا درمانی ایمن برای بیماری های التهابی روده، آرتروز و یووئیت که نوعی التهاب لایه میانی چشم می باشد، به شمار رود.

روغن نعناع

یکی از اعجاب انگیز ترین مسکن های گیاهی روغن نعناع فلفلی می باشد، این مسکن طبیعی و کارآمد دارای 44 درصد منتول خالص می باشد، که انواع درد های کمر را تسکین می بخشد، از آن جایی که بهترین رویکرد های درمانی پیشبرد روش های ترکیبی می باشد، توصیه می شود، از روغن نعناع فلفلی در کنار سایر روش های گیاهی استفاده نمایید، تا شاهد تاثیرات فوق العاده آن باشید.

روغن بابونه

بابونه با خواص تسکین دهندگی و آرامش بخش بودن خود شناخته می شود و افراد بسیاری بدین منظور از دمنوش گیاهی بابونه استفاده می کنند، اما لازم به ذکر است، که این گیاه دارای خواص ارزشمند دیگری نیز می باشد، روغن بابونه می تواند، در کاهش اسپاسم های عضلانی و کاهش عضلات بسیار سودمند واقع شود. بنابراین روغن بابونه نیز در دسته انواع دارو های گیاهی برای درمان دیسک کمر با طب سنتی قرار می گیرد.

برگ ریحان

استفاده از برگ ریحان نیز می تواند، در کاهش درد تاثیر خوبی داشته باشد، تا ده برگ ریحان را در یک فنجان آب بجوشانید، تا زمانی که میزان آب به نصف برسد، پس از خنک شدن، مقداری نمک به آن اضافه کنید و روزی یک بار از این نوشیدنی گیاهی بنوشید، برای درد های شدید می توانید، دو بار در روز از این نوشیدنی استفاده نمایید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز در زمره ادویه جاتی قرار دارد، که در کاهش درد سودمند واقع می شود، وجود ماده فعال «کپسایسین» در فلفل قرمز موجب می شود، تا فلفل قرمز را به مسکنی قوی بدل نماید، از همین رو کرم های ضد درد فلفل قرمز در بازار موجود می باشد و همچنین می توانید، از عصاره آن به صورت مستقیم بر نواحی دارای درد استفاده کنید، کاهش درد پس از گذشت چند روز از استفاده اتفاق می افتد.

دانه خشخاش

استفاده از دانه خشخاش در درمان کمر درد می تواند، مفید واقع شود، برای استفاده از این گیاه ابتدا باید مقداری از دانه خشخاش و نبات را با یکدیگر آسیاب کنید، می توانید دو قاشق چایخوری از این ترکیب را روزی دو بار استفاده نمایید و بعد از آن یک لیوان شیر بنوشید.

بررسی فواید دانه خشخاش برای درمان دیسک کمر

طب سوزنی

روش های غیر گیاهی نیز در طب سنتی وجود دارد، که می توان آن را در درمان دیسک کمر با طب سنتی مد نظر قرار داد، در صورتی که می خواهید، بدانید درمان دیسک کمر با چه روش هایی انجام می شود؟ باید گفت طب سوزنی یکی از این روش ها می باشد، در این نوع از درمان سنتی پزشک ماهر با استفاده از سوزن های مخصوص و نازک برخی از عصب های حسی در پوست را تحریک می کند.

هدف این نوع درمان قرار دادن سوزن در نقاط خاصی می باشد، که در امتداد مسیر های انرژی یا مریدین ها قرار دارند و با مسیر هایی که تحت تاثیر عصب های فتق دیسک کمر قرار دارند، همسو می باشند. این تحریک با بهبود و افزایش جریان خون در روند بهبودی موثر واقع می شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، استفاده از طب سوزنی موجب تولید اندورفین در بدن می شود، که نوعی مسکن طبیعی برای کاهش درد به شمار می رود، سوزن ها برای مدت بیست تا چهل دقیقه در ناحیه مد نظر باقی می مانند، برای تاثیر مورد نظر احتمال دارد، به چندین جلسه طب سوزنی نیاز باشد.

زالو درمانی

زالو درمانی نیز از دیگر روش های طب سنتی برای درمان کمر درد می باشد، در این روش گاز گرفتن پوست توسط زالو موجب می شود، تا انزیم هایی در بدن فرد آزاد شود. به دلیل این که هنوز امکان سنتز آنزیم زالو در محیط آزمایشگاه وجود ندارد، این درمان هنوز به روش سنتی انجام می شود.

خاصیت درمانی این روش از طریق بزاق زالو و خونگیری ناشی از آن حاصل می شود، آنزیم آزاد شده از بزاق زالو نوعی ترکیب بیولوژیکی بسیار پیچیده می باشد، که حاوی بیش از 120 الی 140 ماده زیست فعال است، که در درمان دیسک کمر با طب سنتی بسیار مفید است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان