وبلاگ مشرق

۷۱۴ میلیارد تومان کتمان درآمدی ۵۸ پزشک در یک استان! / "اخلاد الی‌الارض"؛ هشدار امام به رؤسای جمهور

در حالی که بانک‌ها همچنان کارنامه خوبی در اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن ندارند؛ مدیران اما جز "خطابه خواندن" راهکار دیگری برای حل این معضل انتخاب نکرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند، مدیران دولتی خطابه می‌خوانند!

714 میلیارد تومان کتمان درآمدی 58 پزشک در یک استان! / "اخلاد الی‌الارض"؛ هشدار امام به رؤسای جمهور

معضل گریبانگیری که در قبال یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی دولت سیزدهم وجود دارد این است که بانک‌های عامل کارنامه خوبی در اعطای تسهیلات مالی نهضت ملی مسکن ندارند.

چندی قبل بود که یک نماینده مجلس در همین راستا گفت: بر اساس آمار منتشر شده، عملکرد 18 بانک در سال گذشته در اعطای تسهیلات مسکن صفر بوده است. پیگیر این موضوع هستیم که چرا بانک‌ها باید در این حد نقص و قصور در اعطای تسهیلات داشته باشند.[1]

در همین راستا استاندار کرمان نیز اخیرا جملات تندی را علیه بانک‌های عامل نهضت ملی مسکن به کار برده است.

محمدمهدی فداکار روز شنبه گذشته در نشست شورای مسکن استان کرمان گفت: مدیر بانک های دولتی که نمی توانند تعهدات تسهیلات مسکن را پرداخت کنند، استان را رها کنند و بروند زیرا معطل کردن مردم نوعی آسیب به دولت و مردم است.

به گزارش ایرنا، ‌ وی همچنین خواستار ورود سازمان بازرسی به این مسئله شده است. [2]

*مدیران محترم دولت باید بدانند که این مسئله با گفتاردرمانی حل نمی‌شود. کما اینکه طی 3 سال گذشته نشد و وعده‌ها بر زمین ماند!

ضمن اینکه بعید است ورود سازمان بازرسی هم مشکلی را حل کند زیرا طبق شنیده‌ها بانک‌ها طبق مجوزاتی که از بانک مرکزی دارند؛ از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند.

به نظر می‌رسد این مسئله بیش از آنکه به تهدید عزل و یا ورود سازمان بازرسی نیاز داشته باشد به "مدیریت جهادی" نیاز دارد و مدیران دولتی باید با برخاستن از پشت میز جلسات و رفتن به عرصه میدان؛ با شگردهای مدیریتی بانک‌ها را مجبور به اعطای تسهیلات کنند.

تجربه تلخ 3 سال گذشته نشان می‌دهد که بیان خطابه در این زمینه راهگشا نخواهد بود.

***

714 میلیارد تومان کتمان درآمدی 58 پزشک در یک استان!

714 میلیارد تومان کتمان درآمدی 58 پزشک در یک استان! / "اخلاد الی‌الارض"؛ هشدار امام به رؤسای جمهور

اسلامی، مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفته است: به‌منظور جلوگیری از فرار مالیاتی10 کلینیک جراحی زیبایی در سطح استان شناسایی و مورد بازرسی ویژه قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:

"از این 10 کلینیک 58 پزشک شناسایی شد که بابت عملکرد سال 1397 تا 1401 حدود 714 میلیارد تومان کتمان درآمد داشتند. "[3]

*اهتمام مدیران محترم مالیاتی به کشف فرارهای مالیاتی و کتمان درآمد امری است قابل تحسین و مورد رضای مردم.

لکن باید این مطالبه را نیز مطرح کرد که میزان مالیات‌ها و ضرایب مالیاتی طی 3 سال اخیر به حدی افزایش یافته که مؤدیان همیشگی و منضبط مورد فشار قرار گرفته‌اند.

انتظار از مجلس و دولت جدید این است که در این زمینه تدبیری بیاندیشند و از فشار مالیات به مؤدیان منضبط همیشگی بکاهند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند یکی از دلایل تورم، مالیات زیاد است و مسئولان دولتی و مجلسی در هنگامی که تورم کشور زیاد است حتما باید از بخشودگی‌های مالیاتی به نفع مردم استفاده کنند.

***

"اخلاد الی‌الارض"؛ هشدار امام به رؤسای جمهور

714 میلیارد تومان کتمان درآمدی 58 پزشک در یک استان! / "اخلاد الی‌الارض"؛ هشدار امام به رؤسای جمهور

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مردادماه سال 60 و طی سخنانی در جمع مسئولان ارشد کشور؛ هشدارها و نصایحی را خطاب به رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند که خوانش آن در مقطع فعلی یک ضرورت است.

ضرورتی هم برای مردم و هم برای داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس که درک آن نه تنها موجب دوری از بداخلاقی انتخاباتی می‌شود بلکه مسئولان را به آخرت و سفر هولناک پیش رو توجه می‌دهد...

امام خمینی(ره) در بخشی از سخنان خود در جلسه مذکور می‌فرمایند:‌ خدای تبارک و تعالی حاضر است، همۀ این عالم در محضر حق تعالی است و تمام خطرات قلبی ما و تمام لحظات عمر ما و تمام آنچه که در باطن ما می‌گذرد در مغز ما می‌گذرد در محضر حق تعالی است و ما باید برگردیم به محضر حق تعالی و آنجا در آن محضر دیگر حساب پس بدهیم.

ایشان تصریح می‌کنند:

"آنجا (برزخ و آخرت) کار مشکل است، باید شما حساب آنجا را بکنید. چنانچه ما نفوسمان این قدر به دنیا متوجه است و منکوس (حل شده در دنیا) هستیم و استقامت نداریم، اگر ما این‌طور باشیم و خودمان را دنبال اصلاحش نباشیم، این "اخلاد الی الارض" و توجه به ارض و رو کردن به مرتبۀ پایین و پشت کردن به معانی و معنویات اثرش این است که انسان در آن عالم، یک حیوان این‌طور منکوس. همان طوری که اینجا کرده است نقشه‌اش آنجاست، تمام چیزهایی که در اینجا واقع می‌شود یک صورتی در آنجا دارد. انسان مستقیم القامه اگر تمام یک توجهش به طبیعت شد، این استقامت قامتش را در آن طرف از دست می‌دهد، مثل یک حیواناتی که سرشان رو به زمین است و تمام عذابهایی که در آن عالم است از خود ماست.

خداوند تبارک و تعالی مهیا نکرده یک چیزی را که ماورای خود ما به ما بدهند، همۀ اینها آنی است که ما خودمان به دست خودمان تهیه می‌کنیم و به آن می‌رسیم، اعمال ماست رد به ما می‌شود. شاید چندین آیه در قرآن کریم به این معنا اشاره بفرماید که اینها اعمال خودتان است، از خارج به شما هیچ چی نرسیده است. "[+]

*سخنان امام راحل بیش از همه متوجه رؤسای جمهور و داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است که مراقب باشند دچار اخلاد الی الارض نشوند.

لکن جامعه مخاطبان و مردم و رأی دهندگان نیز باید به این هشدار آن یار سفر کرده توجهی همیشگی داشته باشند و همه بدانیم که حضور در این دنیا و در این زمین دائمی نیست و همه ما به سرای باقی خواهیم شتافت. همچناکه گذشتگان ما پیش از ما رفته‌اند.

دقت شود که در فلسفه توجه به امر آخرت در اموراتی مثل انتخابات؛ جامعه رأی دهندگان باید اینگونه به مسئله نگاه کنند که تکلیف آنها چیست و ادای این تکلیف چگونه به بهبود آخرت منتج می‌شود؟

پاسخ این است که دین و دنیا در هم آمیخته‌اند و کسی که بخواهد با نگاه مجزا رأی بدهد قطعا مذنب خواهد بود.

چه اینکه اگر کسی به اسم تکلیف به نامزدی رأی بدهد که فقط از مغیّبات و امورات اخروی حرف بزند؛ دنیای او بر باد خواهد رفت و این در حالی است که از نشانه‌های حکومت صالحان آبادی دنیاست.

کسی هم که صرفا بخاطر منافع شخصی خود رأی بدهد و به آخرت توجه نکند؛ مصداق "همّها بطونها" خواهد بود که حیات ابدی خویش را فدای زندگانی چند روزه دنیا خواهد کرد. بی‌آنکه به حقیقت هیچیک دست یابد.

در این بین هم باید توجه کرد که آن نامزد انتخاباتی که مدعی تجمیع دین و دنیاست اما کارنامه ندارد و یا کارنامه خوبی ندارد هم "لاف" می‌زند زیرا آن رجلی که دین را می‌شناسد یا فردیست کارآمد و کاردان و یا فردی که به دلیل آشنایی به ناتوانی خود به سمت توانمندی سایر نامزدها اشاره دارد.

***

1_ mshrgh.ir/1606679

2_ https://irna.ir/xjQJtR

3_ https://irna.ir/xjQJyZ

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان