ماهان شبکه ایرانیان

داروی فنیل بوتازون از موارد مصرف تا ویژگی ها

داروی فنیل بوتازون یکی از داروها و پمادهای مصرفی بوده که موارد کاربرد آن برای درمان نقرس می باشد. این پماد ورم های مفصلی را نیز درمان می کند.

داروی فنیل بوتازون از موارد مصرف تا ویژگی ها

داروی فنیل بوتازون چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در این بخش می‌ توانید با عوارض این دارو و موارد مصرفی آن نیز آشنا شوید. این دارو برای درمان التهاب ها تجویز می شود.

داروی فنیل بتازون

موارد مصرف داروی فنیل بوتازون:

این دارو برای درمان التهاب و دردهای ناشی از بیماری‌ های نقرس کاربرد زیادی داشته همچنین مصرف این دارو می‌ تواند عوارضی داشته باشد که به آن اشاره می‌ شود. این دارو جزو دسته داروهای ضد التهاب بوده و برای کاهش درد و التهاب در حیوانات نیز استفاده می‌ شود.

این دارو به عنوان داروی درمانی بیماری‌ های التهابی در انسان‌ ها نیز تجویز می‌ شود. علی رغم کاربردهای فراوانی که در دوران مختلف داشته این دارو در انسان می‌ تواند خطرات جانبی نیز داشته باشد. خطراتی همچون اختلالات خونی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

عوارض استفاده از دارو:

این دارو علاوه بر اینکه بیماری‌ های التهابی را درمان می‌ کند در انسان دارای عوارض جانبی بوده که شامل مشکلات گوارشی اختلالات خون می‌ باشد. شما باید این دارو را با تجویز پزشک مربوط مصرف کنید.

مصرف فنیل بوتازون

پماد فنیل بوتازون:

این پماد در انسان استفاده می‌ شود یا در حیوانات این پماد برای درمان التهاب‌ های نقرسی انسان و حیوان کاربرد دارد. دردهای ناشی از بیماری‌ های مانند: سندروم ریتر که موجب تسکین درد خواهد شد. این دارو برای رفع علائمی مانند دردهای شانه کاربرد داشته و مصرف می‌ شود. در بیماری‌ های نقرس این دارو برای درمان تب کاهش درد ورم مفصل و قرمزی نیز استفاده می‌ شود.

مکانیزم داروی مصرفی:

این دارو یک داروی شیمیایی بوده و مکانیزم آن کاهش دادن ورم و التهاب‌ ها است. این مهار کردن موجب کاهش دردها شده و در طولانی مدت نیز می‌ تواند مخاط معده و خونرسانی به کلیه‌ ها را تحت تاثیر قرار دارد. به همین دلیل این دارو باید تحت نظر پزشک تجویز شود.

عوارض فنیل بوتازون

نحوه مصرف پماد:

برای مصرف این پماد و داروی آن شما در روزهای اولیه توصیه می‌ شود که این دارو را 12 ساعت مصرف کنید. بعد از چند روز برای اینکه ریسک مسمومیت این دارو را کم کنید. می‌ توانید دوز مصرفی آن را کاهش دهید. این دارو را بهتر است با غذا مصرف کرده و به دلیل سرکوب مغز استخوان نیز باید مدت کوتاهی مصرف شود. نکات مصرف این دارو در دام و انسان‌ها یکسان بوده و باید با آن توجه شود.

این پماد به صورت استعمال خارجی مصرف شده و روی سطح ملتهب پماد را ریخته و بمالید بعد از یک ساعت می‌ توانید پماد را از روی سطح بشورید.

امروزه از این پماد نسبتاً کم استفاده می‌ شود. مشورت با پزشک متخصص میزان دوز مصرفی این پماد را تعیین می‌ کند. پاکسازی ناحیه مورد نظر قبل استفاده و بعد از آن مورد توجه بوده و بعد از شستشو باید خشک شود.

کمد را به آرامی روی سطح ریخته و بمالید تا کامل درون پوست جذب شود. از پوشاندن سطح خودداری کنید. مگر اینکه پزشک در این زمینه توصیه‌ ای داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان