حجت‌الاسلام جمشیدی عنوان کرد:

ایجاد فاصله میان قرآن و عترت؛ علت تحمیل مصائب بر ائمه(ع)

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر لزوم حفظ پیوند قرآن و عترت بیان کرد: مصائبی که به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) وارد شد برای این بود که بین قرآن و عترت فاصله ایجاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اختتامیه هشتمین «جشنواره قرآنی» حوزه‌های علمیه خواهران پنج‌شنبه، 22 اسفندماه، در قم برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این مراسم بیان کرد: حوزه علمیه خواهران با 65 هزار طلبه شاغل به تحصیل و هفتاد هزار فارغ تحصیل و هزاران وبلاگ نویس ظرفیت بسیاری را ایجاد کرده است که همه آنها  به برکت انقلاب و نظام اسلامی و توجهات حضرت ولی‌عصر‌(عج) است پس باید در این عرصه کوشید و خود را برای دفاع حریم اسلام و انقلاب و اهل‌بیت‌(ع) آماده کرد.

جمشیدی عنوان کرد: خدا در قرآنش همه را دعوت به حضور در یک مسابقه می‌کند در امر دنیا اگر چه مسابقه تشویق نشده بلکه نکوهیده شده است مگر در دو سه امر مثل سوارکاری، شنا و تیراندازی که فلسفه آن، دفاع از حکومت و کیان اسلامی بوده است که مسابقه در آنها ترغیب و تشویق شده است.
وی ادامه داد: در چهار جای قرآن تعبیر «سارعوا» و «سابقوا» بیان شده است یعنی مسابقه بدهید، سرعت بگیرید از هم پیشی بگیرید حضرت امیر فرمودند اگر در قریه‌ای ده هزار نفر باشند تو شیعه من باید از همه برتر و بهتر باشی و از همه جلوتر باشی.
لزوم پیشی گرفتن انسان‌ها از یکدیگر در دستیابی به مغفرت الهی
این مدرس عالی حوزه بیان کرد: این «سارعوا» و «سابقوا» اضافه‌ای دارد که آن مغفرت خداوند است یعنی به سمت مغفرت الهی مسابقه بدهید و از هم پیشی بگیرید مقصود این است که انسان در راه الهی تلاش کند، ظرفیت خودش را پر کند و به سعادت الهی برسد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است که در مدرسه الهی و در این مسابقه حسادت، تکبر، غم و غصه وجود ندارد این که چه کسی بالا رفت و چه کسی پایین ماند! در دستگاه الهی همه می‌توانند اول باشد و همه می‌توانند از دیگران پیشی بگیرند.
جمشیدی بیان کرد: همنشین حضرت موسی(ع) در بهشت ممکن است قصابی باشد که ظرف وجودی‌اش 20 است و او کسی است که در ظرف وجودی خودش در زندگی به وظیفه خودش عمل کرده است و به مادرش خدمت کرده و مادرش در حقش دعا کرده و باعث شده که همنشین حضرت موسی(ع) باشد.
همه باید تلاش کنند ظرف وجودی خود را به کمال برسانند
وی تصریح کرد: مهم این است که ظرفی که خداوند به ما داده است را پر کنیم و به کمال برسانیم؛ لذا در این مسابقه دعوا این نیست چرا که خداوند به یکی ظرف بزرگتر داده و برای کسی دیگر ظرف کوچک‌تر قرار داده است. هر کس باید به اندازه همان ظرف خودش تلاش کند و همان را پر کند پس اگر همنشینش، دوستش و کسی دیگر ظرف وجودی‌اش را پر کرد و این بیشتر از او بود ناراحتی، نگرانی، دلهره و اضطراب نخواهد داشت.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند «انی تارک فیکم ثقلین کتاب الله و عترتی» من دو چه چیز را برای شما به یادگار گذاشتم کتاب خداوند و اهل بیتم را که این دو از هم جدا نمی‌شوند اگر کسی از یکی از اینها جدا شد، بداند که خودش را از هر دو جدا کرده است؛ مصائبی که به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) وارد شد برای این بود که بین قرآن و عترت فاصله ایجاد شده بود و اهل بیت(ع) هم برای حفظ پیوند این دو ایستادگی کردند.
وی ادامه داد: حضرا امیر(ع) به حضرت زهرا(س) فرمودند که اگر بخواهیم صدای این اذان بماند باید صبر کنیم؛ صبر این بزرگواران همواره با روشنگری و روشن نمودن مسیر برای مردم بود آنها همه تلاش خود را برای روشنگری در میان مردم و ترویج قرآن به کار بستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین(ع) شش ماه از منزل بیرون نیامدند و قرآن را بعد از ارتحال پیامبر(ص) جمع‌آوری کردند و آن را با خط مبارک خودشان نوشتند؛ ایشان تلاش کردند که آیات قرآن را جمع‌آوری کنند تا از تحریف در مصون بماند؛ ائمه(ع) تمام تلاش خود را کردند که عترت و قرآن از هم جدا نشوند، از همین رو بود که اهل بیت(ع) با وجود اینکه با مصدر وحی در ارتباط بودند و معارف در وجود مبارکشان حاضر بود اما به روات حدیث که می رسیدند همواره به آیات قرآن استناد می کردند.
شناخت قرآن به شناخت حضرت حجت(عج) می‌انجامد
وی ادامه داد: از آنجا که شب قدر ظرف وجودی قرآن کریم و نزول آن بر قلب مقدس پیامبر اکرم (ص) است و بر اساس روایت شناخت شب قدر به شناخت حضرت صدیقه طاهر(س) است، حضرت حجت فرزند حضرت صدیقه طاهر است پس هر چه ما قرآن را بیشتر شناختیم و هر چه بیشتر به آن نزدیک شدیم در حقیقت به حضرت حجت(عج) نزدیک شدیم و یا از آن طرف هر چه حضرت حجت را بیشتر شناختیم و به ایشان نزدیک شدیم در حقیقت قرآن را شناختیم و بیشتر به قرآن نزدیک شدیم و هر چه از هر کدام از اینها دورتر شدیم از طرف دیگر نیز دور خواهیم شد. این پیوند تفسیر همان حدیث ثقلین است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر