رضا علیپور کیست؟/ مرد عنکبوتی ایران

مسابقات سنگ‌نوردی در بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس دومین حضور خود را در المپیک تجربه خواهد کرد و رضا علیپور اولین نماینده ایران در تاریخ این رقابت‌ها خواهد بود.

رضا علیپور کیست؟/ مرد عنکبوتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا علی‌پور شنازندی‌فرد (زداه 9 اردیبهشت 1373 در قزوین) سنگ‌نورد ایرانی است. او قهرمان جهان و دارنده سابق رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه و همچنین دارنده رکورد جدید سنگ‌نوردی سرعت ایران با ثبت زمان 5 ثانیه و 5 صدم ثانیه است.

رضا علی‌پور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو چین در رشته سنگ‌نوردی سرعت و با پیروزی برابر حریف چینی در فینال با ثبت زمان 5 ثانیه و 302 هزارم ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد؛ علی‌پور پیش از این در بازی‌های آسیایی سال 2018 به‌میزبانی کشور اندونزی نیز به مدال طلا رسیده بود. رضا علی‌پور در پایان رقابت‌های انتخابی 2024 سهمیه المپیک بوداپست مجارستان با کسب 61 امتیاز از مجموع امتیازات دو مسابقه انتخابی سهمیه المپیک کشورهای چین و مجارستان موفق شد سهمیه حضور المپیک 2024 پاریس را کسب کند تا در کنار 13 سنگ‌نورد دیگر این رشته ورزشی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند به رقابت بپردازد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر