جنجال انتشار عکس جعلی تیلور سوئیفت توسط ترامپ (+عکس)

ترامپ در حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» تصویری از تیلور سوئیفت در لباس عمو سام را بازنشر کرد که زیر آن نوشته شده بود: «تیلور از شما می‌خواهد به دونالد ترامپ رأی دهید».

 

 تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی از تیلور سوئیفت در حساب کاربری ترامپ بحث‌برانگیز شد.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز،‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتشار تصاویری از تیلور سوئیفت که با هوش مصنوعی ساخته شده، مدعی حمایت این شخصیت هنری از خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 شد. امری که واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.

ترامپ در حساب شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» تصویری از تیلور سوئیفت در لباس عمو سام را بازنشر کرد که زیر آن نوشته شده بود: «تیلور از شما می‌خواهد به دونالد ترامپ رأی دهید».

 ترامپ همچنین در بالای این تصویر اضافه کرده بود حمایت او از کارزار انتخاباتی خود را «قبول می‌کند».

جنجال انتشار عکس جعلی تیلور سوئیفت توسط ترامپ

این در حالی است که خانم سوئیفت در انتخابات قبلی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 از زوج بایدن-هریس حمایت کرده بود و در انتخابات جاری نیز هنوز درباره رای خود اظهار نظری نکرده است.

یکی دیگر از تصاویر جعلی منتشره در حساب دونالد ترامپ دختران جوان هوادار تیلور سوئیفت را با پیراهن «سوئیفتی‌های هوادار ترامپ» نشان می‌دهد. این تصویر شامل یک برچسب «طنز» کوچک بود، اگرچه او توضیح نداد که آیا منظورش شوخی بوده است یا نه.

پیش از این و در آستانه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، دونالد ترامپ تصویری جعلی از شخصی شبیه کامالا هریس معاون رئیس جمهور را منتشر کرده بود که به نظر می‌رسید در یک تجمع کمونیستی در شیکاگو با تصویری از یک بنر قرمز با نماد کمونیستی در حال سخنرانی است.

این موارد تازه‌ترین نمونه‌های استفاده دونالد ترامپ از تصاویر تولید شده توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای حمله به مخالفان خود و تشویق هواداران کارزار انتخاباتی‌اش است.

 ترامپ پیش از این نیز ویدیویی ساختگی از خود را در حال رقصیدن در کنار ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و یکی از پر سر و صداترین حامیانش، بازنشر کرده بود.

کارشناسان نسبت به استفاده فزاینده از تولیدات هوش مصنوعی شامل تصاویر جعلی، ویدئوها و کلیپ‌های صوتی در کارزارهای انتخاباتی هشدار داده‌اند و می‌گویند این مسئله اطلاعات نادرست را باورپذیرتر کرده است.

لیزا گیلبرت، رئیس یک گروه حامی حقوق مصرف‌کننده به نام پابلیک سیتیزن، با ابراز نگرانی از استفاده از هوش مصنوعی در انتخابات پیش‌روی آمریکا می‌گوید: «جعل‌های عمیق تیلور سوئیفت نمونه دیگری از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد اطلاعات نادرست است که رای‌دهندگان را فریب می‌دهد و آن‌ها را به اشتباه می‌اندازد.»

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می‌گوید تبلیغ‌کنندگان سیاسی باید استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی را صراحتا قید کنند، هرچند چنین قانونی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را شامل نمی‌شود.

از سوی دیگر چندین شرکت رسانه‌های اجتماعی قوانینی را برای برچسب‌گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وضع کرده‌اند، با این حال همیشه از آنها پیروی نمی‌شود.

در سراسر پلتفرم‌ها، تصاویر گمراه‌کننده و واقعی از ترامپ و هریس میلیون‌ها بازدید جمع‌آوری می‌کنند و برخی از کاربران نمی‌دانند آنچه می‌بینند جعلی است یا واقعی.

برخی از اعضای کنگره ایالات متحده امریکا در ماه‌های اخیر برای تنظیم یک قانون جامع برای نظارت بر تصاویر سیاسی تولید شده توسط هوش مصنوعی فشار آورده‌اند، اما تا کنون قانونی در این خصوص به تصویب نمایندگان نرسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان