ماهان شبکه ایرانیان

۲۹۶ واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از پلمب ۲۹۶ واحد متخلف به علت رفع نکردن نواقص بهداشتی و معرفی ۸۶۰ واحد متخلف به دادگاه در این استان خبر داد.

296 واحد صنفی متخلف در هرمزگان پلمب شد

به گزارش خبرآنلاین، «عبدالجبار ذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: 6 ماهه ابتدایی سال جاری 151 هزار و 330 بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان هرمزگان انجام شد.

وی ادامه داد: در نتیجه بازدیدهای بهداشتی از مراکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در نیمه نخست امسال، برای 15 هزار و 633 واحد صنفی متخلف در هرمزگان اخطاریه صادر و در این راستا 296 واحد متخلف به علت عدم رفع نقص بهداشتی در مهلت مقرر، پلمب و تعداد 860 پرونده از واحدهای متخلف به دادگاه ارجاع شد.

ذاکری اضافه کرد: در این مدت تعداد 152 و هزار و 717 مورد کلرسنجی و تعداد سه هزار 837 مورد نمونه‌برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی جهت تعیین کیفیت و سلامت آب اخذ شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: همچنین بازرسان بهداشت محیط برای کنترل مواد غذایی در سطح عرضه، تعداد 823 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام داده‌اند و در همین راستا مقدار 127 هزار و 417 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی بیان کرد: در طول این مدت با پیگیری بازرسان بهداشت، تعداد 16 هزار و 361 مورد کارت بهداشت برای شاغلان اصناف صادر شد.

ذاکری با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایات مردمی افزود: همچنین تعداد یک‌هزار و 554 مورد شکایت بهداشتی شهروندان در خصوص مواد غذایی و آب، فاضلاب و پسماند مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هرمزگانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به سامانه تلفنی 190 گزارش دهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان