ماهان شبکه ایرانیان

۵۳ درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است

رییس پلیس راهور لرستان از تردد بیش از ظرفیت خیابان های خرم آباد انتقاد کرد .

53 درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سرهنگ کریم فاخری در نشست خبری با رسانه ها با بیان این مطلب که خرم آباد یک شهر تک هسته ای است و مراکز خرید و درمانی در یک خیابان گنجانده شده است،گفت: متاسفانه به دلیل وجود مراکز درمانی ،مطب پزشکان حاذق ،داروخانه ها و مراکز خرید در شهدا،چهار راه بانک و فرهنگ سبب شده است که تردد در مرکز شهر به کندی صورت بگیرد و موجب نارضایتی شود.

وی با بیان این مطلب که ما مسوول اجرای قانون هستیم نه زیر سازی ،تصریح کرد:آموزش رکن اصلی جریان ترافیکی امن است و در آن نهادهای زیادی متولی هستند از خانواده تا دانشگاه گرفته و حوزه ها و رسانه ها لذا به نوعی همه در امر آموزش دخیل هستند.

رییس پلیس راهور ادامه داد: مهندسی ترافیک از دیگر ابزار است که متولی آن شهرداری هاست ،اجرای پل ،روگذر ،تقاطع های غیر هم‌سطح و ... سبب می شود تا زیر ساخت‌های مناسب در شهرها شکل بگیرد ولی متاسفانه به دلیل عدم تفکیک وظایف در اذهان تصور عمومی بر این است که مسوول ترافیک پلیس است. 

وی از تردد بیش از 345 هزار خودرو در خرم آباد خبر داد و گفت:این تردد ها در خیابان هایی است که نیاز به تعریض دارند و شرایط فعلی آنان‌ جوابگو این میزان خودرو نیست به نحوی که پل صفوی ،میدان استانداری و ...به گلوگاه تبدیل شده اند .

فاخری ادامه داد: ما متولی اجرای مقررات هستیم و شهرداری ها باید جهت اصلاح خیابان ها و ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح اقدام کنند.

رییس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت:53 درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است، که بیشتر آنان بر اثر عدم توجه رانندگان به جلو رخ می دهد .

سرهنگ فاخری افرود: راننده نباید بجز رانندگی اقدام به کاری کند ولی علی رغم اینکه بسیاری از رانندگان ما قانونمند هستند ولی متاسفانه برخی دیگر حین رانندگی مقررات را رعایت نمی کنند.

وی با بیان این مطلب که پلیس از جریمه نصیبی نمی برد و جریمه ها به شهرداری جهت اصلاح مهندسی خیابان ها و فرهنگ سازی بر می گردد،گفت:کوچکترین بهره ای از جریمه نصیب پلیس نمی شود و این تصور غلط باید اصلاح شود .

رییس پلیس راهور لرستان در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس خواستار نظارت خانواده ها بر سرویس مدارس شد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان