ماهان شبکه ایرانیان

جلوگیری از خشکی پوست صورت در سفر به شهرهای گرم و خشک

جلوگیری از خشکی پوست صورت در سفر به شهرهای گرم و خشک

سفر کردن یک راه مناسب برای کسب تجربه‌های هیجان‌انگیز و ثبت خاطرات به یاد ماندنی است. با این حال، اگر قصد سفر به مناطق گرمسیری را دارید باید بدانید که احتمال بروز مشکلات پوستی برای شما وجود خواهد داشت.

دلیل این امر قرار گرفتن در معرض گرما و اشعه‌هایی است که از نور خورشید ساطع می‌شوند. بنابراین شما باید روتین پوستی خود را تغییر داده و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از خشکی پوست در شهرهای گرم را انجام دهید.

این کار به شما کمک می‌کند که لطافت پوست خود را حفظ کرده و سفری سالم و لذت بخش را تجربه کنید. در این مقاله راهکارهای موثر برای جلوگیری از خشکی پوست صورت در سفر را به شما معرفی خواهیم کرد.

خشکی پوست صورت در شهرهای گرم و خشک

آیا سفر روی پوست تاثیر دارد؟

سفر کردن یکی از تفریحات سالم برای افراد است تا بتوانند در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری، روحیه خود را تقویت کنند. با این حال، سفر کردن ممکن است باعث تیرگی پوست، خشکی، حساسیت یا آفتاب سوختگی شود.

دلیل این تغییرات و تاثیرات منفی تغییر شرایط آب و هوایی و تغییر سبک زندگی است. پس اگر به عنوان مثال برای یک سفر هیجان انگیز، بلیط هواپیما تهران آبادان یا بلیط هواپیما تهران اهواز خریداری کرده‌اید و می‌خواهید به این مناطق گرمسیر سفر کنید، باید توجه داشته باشید که احتمال بروز تغییرات جدی روی پوست شما وجود خواهد شد.

جلوگیری از خشکی پوست صورت

سفر کردن با وجود جذابیتی که دارد، به دلیل قرار گرفتن در موقعیت‌های خاص، بروز اتفاقات غیر منتظره، ترافیک و سختی مسیر باعث افزایش استرس افراد می‌شود. از طرفی ممکن است برنامه خواب شما طی سفر به هم بریزد و با مشکلات خواب مواجه شوید.

این موضوع در کنار تغییر روتین مراقبتی و محصولات مراقبتی باعث می‌شود که پوست شما آسیب‌پذیر شده و لطافت اولیه خود را از دست بدهد. اما جای نگرانی نیست چرا که شما با رزرو هتل برای استراحت و انجام یک سری راهکارهای مراقبتی می‌توانید از خراب شدن پوست خود در حین سفر جلوگیری کنید.

اقدامات لازم برای مراقبت از پوست در سفر

حال که می‌دانید سفر به شهرهای گرم و خشک باعث آسیب دیدن پوست می‌شود باید به فکر چاره باشید. به عبارتی شما قبل از خرید بلیط هواپیما تهران آبادان، بلیط هواپیما تهران اهواز یا بلیط‌های مشابه که مقصد آن‌ها شهرهای جنوب کشور است، باید خودتان را آماده سفر کنید.

در این بخش اقدامات لازم برای مراقبت از پوست در سفر را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید سفری سالم و لذت بخش را تجربه کنید. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

1- از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

خشکی پوست اولین مشکلی است که قرار گرفتن در آب و هوای گرم به همراه دارد. بنابراین در مرحله اول باید یک کرم مرطوب کننده خوب همراه خود داشته باشید تا بتوانید سلامت پوست خود را تضمین کنید.

برای نتیجه‌گیری بهتر لازم است که روزانه چند بار کرم مرطوب کننده را به پوست صورت و دست‌های خودتان بزنید. این کار به شما کمک می‌کند که از پوست خود محافظت کرده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری کنید. حتما از یک کرم آبرسان نیز همراه مرطوب کننده استفاده کنید تا کارایی آن را افزایش دهد.

جلوگیری از خشکی پوست صورت در سفر

2- دوش گرفتن را جدی بگیرید.

دوش گرفتن یکی از راهکارهای موثر برای هیدراته کردن پوست و محافظت از پوست در مناطق گرم و خشک است. این کار باعث خنک ماندن بدن، دفع سموم روی پوست و جلوگیری از تیره شدن پوست شما می‌شود.

پس زمانی که به مناطق گرمسیری سفر می‌کنید باید حداقل یک بار در طول روز دوش بگیرید. دوش گرفتن یک روتین مراقبتی از پوست است و نباید فراموش شود؛ پس اگر به فکر سلامتی پوست خود هستید حتما دوش بگیرید.

در صورتی که رزرو هتل را از قبل انجام داده باشید، می‌توانید از همان روز اولی که وارد شهر گرمسیر می‌شوید، استحمام کنید.

3- کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

کرم ضد آفتاب یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست است که طرفداران زیادی دارد. وقتی که به مناطق گرمسیری سفر می‌کنید باید یک کرم ضد آفتاب مناسب همراه خود داشته باشید. استفاده از کرم ضد آفتاب به شما کمک می‌کند که از آفتاب سوختگی بر اثر گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کنید.

این که از ضد آفتاب با چه برندی استفاده می‌کنید چندان حائز اهمیت نیست، فقط سعی کنید که به صورت اصولی از این محصول مراقبتی استفاده کنید و هوای پوست خود را داشته باشید.

4- آب زیاد بنوشید.

شاید تعجب کنید ولی نوشیدن زیاد آب در مناطق گرم یک تکنیک کاربردی برای جبران کم آبی بدن و مراقبت از پوست است. در مناطق گرمسیری به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تحرک داشتن با کمبود آب مواجه خواهید شد.

در چنین شرایطی بهترین راهکار، نوشیدن بیشتر آب است. اگر دسترسی کافی به آب نداشتید، می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات اب دار و اسیدهای چرب ضروری بدن استفاده کنید. رعایت این موارد ساده کمک بزرگی به جلوگیری از خشک شدن پوست می‌کند و یک روتین مراقبتی تاثیرگذار برای سفر به مناطق گرمسیری است.

جلوگیری از خشکی پوست صورت در سفر به شهرهای گرم و خشک

5- مصرف لوازم آرایش را به حداقل برسانید.

آرایش کردن خوب است و خانوم‌ها دوست دارند که با آرایش خودشان را زیباتر جلوه دهند، اما باید توجه داشته باشید که آرایش متوالی و غلیظ در مناطق گرمسیری باعث می‌شود که پوست شما حساس‌تر شده و جوش بزند. پس باید تا جایی که می‌توانید مصرف لوازم آرایشی را کاهش داده و به جای آن از محصولات مراقبتی مانند ضد آفتاب و کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

سخن پایانی

مشکلات پوستی همچون خشکی پوست، آفتاب سوختگی، تیرگی و حساسیت جزو مشکلاتی هستند که سفر کردن به مناطق گرم و خشک به همراه دارد. این مشکلات به دلیل تغییر آب و هوا، به هم خوردن برنامه روزانه، تغییر روتین مراقبتی و افزایش استرس ناشی از سفر رخ می‌دهد.

با توجه به این موضوع، شما باید وسایل مراقبتی متناسب با آب و هوای شهر مقصد را همراه خود داشته باشید و در یک محیط ایده‌آل همچون هتل اقامت کنید تا پوست شما آسیب کمتری ببینید.

در این مقاله راهکارهای جلوگیری از خشکی پوست در سفر و مراقبت از آن را برای شما شرح دادیم. با استفاده از این ترفندها می‌توانید از پوست خود مراقبت کرده و سفری سالم را تجربه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان