ماهان شبکه ایرانیان

خودروی آفرودی ایران‌خودرو معرفی شد

نسخه آفرودی نخستین شاسی‌بلند ایران‌خودرو، یعنی ری را، معرفی شد.

خودروی آفرودی ایران‌خودرو معرفی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ری را اولین کراس اوور ملی ایران خودرو از محصولاتی بود که از همان ابتدا حواشی مختلفی در خصوص آن پیش آمد اما با تمام این اوصاف حالا این خودرو جدید در آخرین عرضه ایران خودرو بفروش رسیده است و به عنوان یکی از گرانترین محصولات بازار خودروسازان داخلی شناخته می‌شود.

خودروهای کلاس کراس اوور اصولا برای مصارف شهری طراحی شده اند و از نظر فنی نیز به درد بیراهه نوردی نمی‌خورند اما خب کسانی که این خودروها را می‌خرید به عنوان یک اشتباه مصطلح با ذهنیت یک شاسی بلند به آن نگاه می‌کنند که اصلا این طور نیست.  ری را نیز به عنوان یک کراس اوور کاملا شهری و البته دیفرانسیل جلو، اصولا توان آفرودی ندارد ولی خب با توجه شکل بدنه آن می‌توان یک آرایش آفرودی برای این خودرو متصور بود.

عکس مطلب اول

به گزارش خودروبانک، در تغییرات انجام شده که البته صورت دیجیتالی است، اولین موضوعی که به چشم می‌آید تغییرات گسترده در بخش پوزه خودرو و سپر است. سپر خودرو با یک نوار عمودی کرومی تزئین شده و عبارت لاتین و مخفف ICKO در بالای این نوار کرومی قرار گرفته است. چراغ دو تیکه اصلی حالا با یک نوار از هم جدا شده و گرافیک هر چراغ متفاوت از قبل شده است. سپر خودرو نیز عوض شده و یک بخش کرومی مات به عنوان لیپ جدید زیر آن اضافه شده است. موضوع دیگری که به چشم می‌آید خطوط صاف و تیز بکار گرفته در سپر بوده که جایگزین خطوط شیب دار، مورب سپر و جلوپنجره قبلی شده است.

در نمای جانبی اما تغییرات به این گستردگی نیست و به سبک تمامی کراس ها بخش پلاستیکی روی سپر عوض و تا حدودی بزرگتر شده و به سبک خودروهای بیراهه نورد تاییر و ریم های شهری جای خود را به یک جایگزین مناسب داده اند و حالا ریم خودرو از 18 به 16 تغییر کرده و تاییرهای گل درشت نیز به کمک آمده‌اند تا در سطوح ناهموار هرکدام گوشه ای از کار را بگیرند اما فقط دو چرخ جلویی این موضوع را جدی می‌گیرند! ناگفته نماند که دستگیره های در نیز دیگر همرنگ بدنه نیستند.

یک موضوعی که کاملا در همان نگاه اول خودنمایی می‌کند باکس دایره شکلی است که به صورت دومنظوره بر روی سقف خودرو قرار گرفته و هم وظیفه جا دادن وسایل را داد و چراغ‌های جلوی آن نیز به عنوان پروژکتور جهت نوردهی در مسیرهای تاریک بکار خواهد آمد اما باید اعتراف کنیم که شکل خوبی برای آن انتخاب نشده و یادآور تشت حمام است!

خودروی آفرودی ایران‌خودرو معرفی شد

در نمای عقب حالا شاهد یک چهره به جرات قلدر و کاملا عضلانی هستیم که این شبه را ایجاد می‌کند که با یک خودرو شاسی بلند وافعی طرف هستیم. تغییرات در این بخش گسترده و چشمگیر هستند. سپر خودرو و دیفیوز نقش اساسی دارند و با تعویض آن ها حجم عقب خودرو کاملا عضلانی شده و به یاد خودروهای آمریکایی گردن کلفت می‌افتیم. درب صندوق عقب نیز با تغییراتی در خطوط همراه بوده و در صدر همه آن‌های نصب چراغ‌های جدید به زیباتر کردن و اسپورت کردن نمای عقب منجر شده است.

عبارت لاتین IKCO نیز جایگزین لوگو کرمی ایران خودرو شده است. بر روی همه تغییرات انجام شده یک رنگ سبز ارتشی پاشیده شده تا حال و هوای فضای‌های جنگلی و آفرودی و البته خودروهای جان سخت نظامی را یادآوری کند و خبری از رنگ قرمز سوسول لاکی نیست.

خودروی آفرودی ایران‌خودرو معرفی شد

در فضای داخلی نیز تغییراتی در بخش‌های چرمی داشبورد ایجاد شده و احجام جدیدی به چشم می‌خورد و البته رنگ سبز ارتشی اینجا نیز دیده می‌شود. روکش صندلی ها نیز برای تعریق بهتر و آسایش بیشتر در مسیرهای پرچالش عوض شده اند.

اما خب در نهایت این پلتفرم همچنان یک خودرو کراس اوور است و توان فنی و سیستم تعلیق و شاسی، همه خبر از یک کراس اوور می‌دهد و تنها در ظاهر می‌تواند این ابهام را ایجاد کنیم.

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان