ماهان شبکه ایرانیان

نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طاهری خرم آبادی۳ / ۲ / ۱۳۷۸

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الذی لایبلغ مدحته القائلون و لا یحصی نعماوه العادون ولایودی حقه المجتهدون و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا العبدالموید الرسول المسدد المصطفی الامجد حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین الهداه المهدیین،اوصیکم و نفسی بتقوی الله

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الذی لایبلغ مدحته القائلون و لا یحصی نعماوه العادون ولایودی حقه المجتهدون و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا العبدالموید الرسول المسدد المصطفی الامجد حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین الهداه المهدیین،اوصیکم و نفسی بتقوی الله. قال مولانا امیرالمومنین اوصیکم عبادالله بتقوی الله التی هی الزاد و بها المعاد، عباد الله ان تقوی الله حمت اولیاالله محارمه و الزمت قلوبهم مخافته، همه را و خودم را به تقوی وصیت می کنم تقوی بهترین زاد و توشه ایست که انسان در این سفری که در پیش دارد باید همراه خود داشته باشد. × به مناسبت ایام عاشورا و هفته امر به معروف خطبه ی اولم را اختصاص می دهم به حادثه ی کربلا و مسئله ی امر به معروف و نهی از منکر، برای تحلیل حادثه عاشورا و پی بردن به هدف قیام امام حسین سلام الله علیه بهترین راه دقت در کلمات آن حضرت است ، امام حسین سلام الله علیه اززمان حکومت معاویه قبل از یزید و بعد از معاویه در اولین ساعاتی که خبر به هلاکت رسیدن معاویه به آن حضرت رسید تا عصر عاشورا کلمات وخطبه ها و سخنان و نامه ها و وصیتنامه های متعددی دارد که واقعا درخوربحث و بررسی است و نیاز دارد که در هر یکی از این کلمات و سخنان بررسی بشود و تحلیل بشود آنگاه بتواند یک فرد محقق بنشیند و حادثه ی عاشورا را و هدف از این قیام را تحلیل کند حالا آن چه که من در این خطبه خیلی مختصر می توانم اشاره کنم این است که از مجموع سخنان ووصایا و نامه های امام چند مطلب استفاده می شود یک مطلب این است که امام در این سخنان و نامه ها خواسته است که یک الگو به ملت مسلمان بلکه به همه ی ملتهای زیر ستم ارائه بدهد و فقط یک قیام و برخوردسیاسی و حرکت یک گروه در برابر حکومت یزید اینجور نبوده است حادثه عاشورا امام خواسته است که به صورت یک سنت یک راه و روش یک طریق درطول تاریخ و تا روز قیامت این حادثه را منعکس کند گرچه از نظر ماشیعه قول امام و فعل امام و تقریر امام حجت است اما امام در عین حال خواسته است این مطلب را بیان کند که راه این است حالا چه زمان یزیدباشد و چه در هر زمان دیگر این یک مطلب است که از مجموع سخنان امام کاملا استفاده می شود مطلب دوم هدف امام از این نهضت و قیام کاملا دراین گفته ها و نوشته ها به طور روشن و مشخص معلوم است حالا بعضیهامی گویند هدف امام مشخص نیست روشن نیست می نشینند پیش خودشان یک مطلبی را می بافند این در اثر دقت نکردن در سخنان امام است هدف مشخص هدف مبارزه ی با فساد مبارزه ی با ظلم اصلاح جامعه و امت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر و از این قبیل اهدافی که حالا در بعضی از کلماتی که عرض می کنم منعکس است و توضیح می دهم مطلب سومی که از مجموع کلمات امام استفاده می شود این است که راه مبارزه امام مشخص بوده و بیان شده است که من با چه حربه ای می خواهم مبارزه کنم چون در هر مبارزه ای باید هدف با آن نیرویی که مصرف می شود هماهنگ باشد گاهی هدف در حدی است که انسان باید فقط مالش را در این راه مصرف کند گاهی در حدی است که باید نیروهای جسمش را هم مصرف کند وقتش را هم مصرف کند گاهی درحدی است که جانش را هم باید بدهد گاهی در حدی است که جان خودش و جان یارانش فرزندانش اینها را هم باید بدهد گاهی در حدی است که زن وبچه اش هم باید در معرض اسارت قرار بدهد، و امام در این سخنان کاملادر موارد متعدد و مقاطع گوناگون بیان کرده است که من هدفم چیه می خواهم چه کنم با چه وسیله ای می خواهم با یزید بجنگم و به این هدف برسم «الا و من کان باذلا فینا محجته » هر کی حاضر است که خون و قلبش را در این راه بدهد فردا آمده بشود برای حرکت به سوی کربلا حالا دراین زمینه من به دو سه مورد از کلمات امام اشاره می کنم آن شبی که امیر مدینه امام علیه السلام را دعوت کرد و حضرت به دارالاماره رفت بعداز آن سخنانی که بین امام و بین او و مروان رد و بدل شد امام آخرین سخن را فرمود «انا اهل بیت النبوه و معدن الرساله و مختلف الملائکه و مهبط الرحمه بنا فتح الله و بنا یختم و یزید رجل شارب الخمر قاتل النفس المحترمه یا محرمه بنا به بعضی از نسخ معلن بالفسق و مثلی لایبایع مثله » اینجا امام دارد مقایسه می کند خودش را با یزید مقایسه می کند عنصری که سر تا پا رذیلت است و فسق است و فجور است و آدم کش است و شارب الخمر است با خودش که مجمع همه فضائل است و فضائلش هم بیان کرده «انا اهل بیت النبوه و معدن الرساله الی آخر » بعدمی فرماید «و مثلی لایبایع مثله » اینجا با این جمله امام دارد یک سنت بیان می کند می خواهد بگوید مثل من چنین عنصری با چنین آدمی هرگزبیعت نخواهد کرد این یعنی در طول تاریخ برای همیشه یعنی یک قضیه مقطعی و موسمی نیست در طول تاریخ یک عنصر با فضیلت هرگز بیعت نمی کندبا یک فردی که چنین و چنان است و نباید بکند و مثلی لایبایع مثله این تعبیر مثلی دارد همان سنت سازی و قانون درست می کند و به ما ارائه می دهد باز جمله ی دیگری که در برابر مروان حکم بعد از آنی که مروان حضرت را نصیحت کرد که با یزید بساز مصلحت نیست چنین و چنان است این حرفهایش که زد امام فرمود «انا لله و انا الیه راجعون و علی الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید» کلمه استرجاع را وقتی جاری می کند که یک مصیبت عظمایی متوجه انسان بشود انا لله و انا الیه راجعون و علی الاسلام السلام اینجا اولا اشاره می کند به هدفش و علی الاسلام السلام فاتحه ی اسلام را باید خواند با اسلام باید خداحافظی کردیعنی الان خطر ازبین رفتن اسلام در پیش است اسلام در معرض خطر است من اگر سکوت کنم اگر قیام نکنم اگر حرکت نکنم اگر داد نزنم اگر حرف نزنم اسلام از بین می رود پس معنی این حرف این است که پس حرکت من قیام من بیعت نکردن من برای این است که از محو اسلام جلوگیری کنم نگذارم که اسلام محو بشود نگذارم که فاتحه ی اسلام خوانده بشود و علی الاسلام السلام اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید باز اینجا هم دارد یک مطلب کلی به صورت یک سنت بیان می کند در وقتی که امت مبتلا بشود به یک زمامداری مثل یزید یعنی این مربوط به شخص یزید هر وقت امت اسلامی مبتلا بشود به زمامداری مثل یزید اینجا فاتحه اسلام را باید خواند اینجا جای قیام است اینجا جای حرکت است اینجا دیگر جای سکوت نیست اینجا جای بیعت کردن نیست اینجا باز می بینیم هم به هدفش فی الجمله اشاره کرده و هم این است که آن مساله ی سنت سازی و ارائه یک قانون و سنت که برای همیشه برای جامعه ی اسلامی و امت اسلامی معیار و ملاک باشد این را به دست ما سپرده است، جمله سوم وصیتی است که امام هنگام خروجش از مدینه برای برادرش محمد حنفیه می نویسد که این وصیت یک وصیت عادی نیست یک وصیت سیاسی «بسم الله الرحمن الرحیم هذا مااوصی به الحسین بن علی الی اخیه محمد بن الحنفیه ان الحسین یشهد ان لا اله الا الله وحده لاشریک له و ان محمدا عبده و رسوله جا بالحق من عنده و ان الجنه حق والنار حق و الساعه آتیه لا ریب فیها و ان الله یبعث من فی القبور وانی لم اخرج اشرا ولابطرا ولا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی صلی الله علیه و آله ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیره جدی و ابی » این وصیت نامه از سه قسمت تشکیل می شود قسمت اولش شهادت به وحدانیت خدا رسالت پیغمبر معاد یک سلسله مسائل اعتقادی خوب اینها چرا امام حسین در این وصیت می نویسد شایدبرای این است که می داند که بعد تحریک می کنند بعد خواهند گفت که چون حسین از دین جدش خارج شد ما او را کشتیم به جنگ او رفتیم این می خواهد با یک سند بگذارد که نه مساله این نیست شهادت می دهد به توحید و به نبوت و به معاد که این در تاریخ می ماند و باز می داند که قیامش را و حرکت اش را تحریف خواهند کرد خواهند گفت که حسین برای ریاست برای این است که به مطامع دنیا برسد و برای این است که به مال و منال و مقام برسد آمد یک همچی حادثه ای همچی فتنه ای بوجود آورد خوب اینجا باز می خواهد جلوی این تحریف را بگیرد «انی لم اخرج اشرا و لابطرا و لا مفسدا و لا ظالما» من برای سلم و خوشگذرانی و سرپیچی ازجامعه و امت اسلامی و به هم زده را و نظم عمومی جامعه را و اخلال درجامعه من برای این حرکت نمی کنم «و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی » اینجا ببینید هدفش دارد بیان می کند «لطلب الاصلاح فی امه جدی،انی ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» من می خواهم امر به معروف کنم و نهی از منکر « و اسیر بسیره ابی و جدی » به همان سیره ای که جدم و پدرم همان روش و راهی که پیغمبر و پدرم در پیش گرفتن که با ظلم مبارزه کردن جنگیدن ایستادگی کردن من همان سیره درپیش دارم می گیرم باز دارد راهش را مشخص می کند معین می کند من نمی خواهم بروم فقط مردم را با موعظه و نصیحت و اعلامیه و نامه دعوت کنم به معروف و منکر نه «اسیر بسیره ابی و جدی » که حالا اینجا خیلی البته مطلب هست و سخن هست اما من نمی خواهم که زیاد طول بدهم خوب حرفهای دیگر هم در پیش داریم پس باز سخن از سیره است سخن از راهی است که امام حسین به تبعیت از پیغمبر و از امیرالمومنین در پیش می گیرد خوب این مخصوص به امام حسین نیست این سیره پیغمبر سیره امیرالمومنین الگوست برای همه مسلمانها برای همه اندیشمندان و برهمین اساس حالا سخنان امام در این زمینه ها فراوان است در همین اساس است که در تمام قیام ها و در تمام نهضت ها نهضت عاشورا الگو بود چه قیامهای که در برابر خلفای بنی امیه و بنی مروان و بی عباس شد و چه قیامهای دیگر بهترین نمونه اش نهضت و انقلاب اسلامی ایران که از همان روزهای اول با نام امام حسین و در عاشورای امام حسین این نهضت اوج گرفت در عاشورای 42 اکثر شماها شاید یادتان باشد که ایران درعاشورای 42 یک پارچه قیام کرد ایستاد با سینه زنی ها و نوحه سرایی ها ومنبرها و خطابه ها دسته جات بسیار عظیمی که در همین تهران از دانشگاه و بازار و مردم حرکت کردن در دو روز عاشورا و یازدهم در روز عاشوراامام از عاشورای امام حسین استفاده کرد و آمد سر مدرسه فیضیه با آن جمعیت انبوه بی سابقه که من خودم حضور داشتم صحن ها مسجد اعظم مدرسه فیضیه خیابان آستانه همه مملو از جمعیت و آن سخنان آتشین را بیان کرد که تاریخ حکومت پهلوی هیچ سابقه نداشت تا آنروز کسی آنطور صریح در برابر شاه سخن بگوید و بعد هم در طول آن 15 و 16 سال روحانیت ،علما، حوزه های علمیه، وعاظ همه در عاشوراها از عاشورا استفاده می کردن و تا مقداری که می توانستند با نظام مبارزه می کردن با نظام شاهنشاهی آنها هم از عاشورا می ترسیدن تا ایام محرم می شد وحشت می کردن و در سال 57 هم که عاشورای 57 بود که با آن اعلامیه ی کوبنده و محکم امام که فرمود ماه پیروزی خون بر شمشیر است و آن راهپیمائی های بسیارعظیم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور بالاخره شاه نتوانست توی این مملکت بماند پس ما هر چی داریم از عاشورا داریم «تکبیرنمازگزاران »، گروهکها می دانستند که این نهضت و قیام را امام درپرتو عاشورا بوجود آورده است و لذا سعی کردن در عاشورای 58 بعد ازپیروزی انقلاب این عزاداری سنتی را از ما بگیرند پیشنهادهایی کردن که دسته جات و سینی زنی و زنجیرزنی و این سبک دیگر با زمان تطبیق نمی کندبه صورت راهپیمایی به صورتهای دیگر اما امام ایستاد و فرمود نه همان عزاداری سنتی باید ادامه پیدا بکند حالا هم همین است ها باید به هوش باشین یک وقت از تبلیغاتی که ممکن است در گوشه و کنارها بشود و یاالان ممکن است انجام بدهند گول نخوریم ما تا این عاشورا را داریم انقلاب و اسلام را می توانیم حفظ کنیم اگر خدای ناخواسته در مراسم عاشورا گول خوردیم سست شدیم آنوقت دیگر باید در انتظار خیلی چیزهاباشیم ما هر چی داریم از امام داریم من تشکر می کنم همه ما باید تشکرکنیم از مقام معظم رهبری که امسال را سال امام خمینی قرار داده «صلوات نمازگزاران » اما مقصود مقام معظم رهبری این نبوده است که فقط یک نامگذاری بشود مقصود این نیست که فقط صورتا بگوییم سال سال امام است نه تمام ارگانهای ذی ربط تمام کسانی که می توانند در این زمینه قدم بردارند حوزه های علمیه خطبا علما باید امام را نظریات امام را راه وروش امام را برای مردم تبیین کنند نکند یک وقتی ماصبر کنیم در حالی که ببینیم از امام فقط نامی مانده است امابرنامه های امام راه امام روش امام فریادهای امام همه فراموش شده معنی که سال سال امام است این است که واقعا به پا خیزیم حرکت کنیم تبیین کنیم نسل فعلی امام را ندیده است نسل فعلی آن فریادهای امام را نشنیده است اعلامیه های امام را ندیده است نخوانده است ما بایدتبیین کنیم بیان کنیم و اگر نکنیم تحریف می شود نهضت ما و انقلاب ماخوب یک کسی بیاید می گوید بله امام نهضت ایران مدتها بود که سر نداشت رهبر نداشت امام آمد و رهبر قرار گرفت این جمله معنیش این است که یعنی یک نهضتی بود این نهضت سابقه دارد قبلا بوده است امام آمد ورهبری کرد در حالی که مساله این نیست بله گروهها ، احزاب اینهانهضتهایی در برابر رژیم حرکتهایی و مبارزتهایی داشتن اما آن است که بوجود آورد امام و روحانیت و مراجع هستند که یک نهضت اسلامی و دینی وبر اساس مبارزه ی با کفر و شرک و ظلم این مخصوص به امام است بله زمینه هایی بود اما امام آمد و این نهضت را پی ریزی کرد امام آمد ودر برابر آمریکا ایستاد امام آمد و در برابر رژیم ایستاد امام آمدکه یک نهضت دینی بوجود آورد اینها باید فراموش نشود والا تحریف می شودحادثه ی کربلا اگر ائمه سلام الله اجمعین نبودن اگر شعرای زمان ائمه نبودن اگر در طول تاریخ علما نبودن وعاظ نبودن داستان کربلا تحریف می شد اما از همان روز عاشورا کاروان اسرا امام زین العابدین زینب کبری بچه های امام حسین این حرکت را زنده نگه داشتن و نگذاشتن تحریف بشود بعد هم ائمه هم همینطور ما هم الان واقعا باید این نهضت را زنده نگه داریم اهداف نهضت را بداند نسل آینده ی ما و نسل فعلی ما که اصلابرای چی مردم قیام کردن برای چه کشته دادن برای چی امام قیام کرداینها باید برای مردم تبیین بشود برای مردم بیان بشود معنی سال سال امام است یعنی این نه این که فقط یک اسمی و نامی از امام برده باشد،خوب من چون ایام محرم است نمی خواهم خیلی طول بدهم یک چند جمله هم ذکر مصیبت را از روی مقتل عرض کنم و به عرایضم خاتمه دهم روز عاشورایکی از مصائب بزرگی که بر اهل بیت پیغمبر وارد شد شهادت علی اکبراینطور مقاتل نوشتن که علی اکبر اولین شهید از اهل بیت پیغمبر بوده است آمد و اجازه گرفت روانه میدان شد امام حسین اینطور نقل کردن «ورفع الحسین سبابته نحو السما » انگشتش را به طرف آسمان بلند کرد«و قال اللهم اشهد علی هولاء القوم لقد برز الیهم غلام اشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسولک » خدایا شاهد باشد که رفت به سوی این قوم جوانی شبیه ترین مردم بود از نظر قیافه و از نظر خلق و خوی به رسولت «کنا اذا اشتقنا الی نبیک نظرنا الی وجهه » ما هر وقت مشتاق به دیدار پیغمبر می شدیم نگاه به صورت علی اکبر می کنیم «ثم صاح الحسین بعمر سعد» صیحه زد به عمر سعد «مالک قطع الله رحمک و لابارک الله لک فی امرک و سلط الله علیک من یذبحک بعدی علی فراشک »خدا رحمت را قطع کند بر تو مبارک نباد خدا بر تو مسلط کند کسی را که در رختخوابت تو را ذبح کند و دعای امام حسین هم مستجاب شد «کماقطعت رحمی » بعد علی اکبر رفت به میدان و رجز خواند و فریاد زد «انا علی بن الحسین بن علی من عصبه جد النبی والله لا یحکم فیناابن الدعی اطعنکم بالرمح حتی ینثنی اضربکم بالسیف احمی عن ابی ضرب غلام هاشمی علوی » رجز خواند جنگ کرد حدود 120 نفر را اینطور که نقل کردن به درک واصل کرد برگشت نزد پدر چی گفت گفت «یا ابتاه العطش قدقتلنی » عطش دارد من را می کشد نه این که از امام حسین آب می خواهدمی داند که توی خیمه ها چند دو شب است دو روز است که آب نیست بلکه سئوالش این است که عرض می کند که «فهل الی شربه ما من فقید» راهی هست که من یک آبی بدست بیاورم قوت بگیریم و بروم با این مردم بجنگم که حضرت فرمود از دست جدت سیراب خواهید شد تعابیر اینچنین رفت میدان باز جنگ کرد اما در این رحله شخصی بر فرق علی شمشیر زد شخصی به نام منقذ بن مره عبدی بر فرق علی شمشیر زد علی اکبر دیگر نتوانست بالای زین بماند دستها را به گردن اسب درآورد این اسب هم علی را برد وسطدشمن وقتی که دشمن دیدن علی به این شکل آمده وسط آنها از هر طرف حمله کردن «و قطعوه بالسیوف اربا اربا» با شمشیرهایشان بدن علی راپاره پاره کردن «فصاح » فریاد زد صدا زد پدر العجل العجل صدا زد به این که جدم رسول الله من را سیراب کرد امام حسین هم با سرعت خودش رارساند رساند وقتی که رسید دید علی روی زمین افتاده «فجلس علی التراب » نشت روی خاک «و جعل یمسح الدم عن ثنایاه » با دستش خاک وخون از دم و دندان علی پاک می کند شاید یک جمله ای علی با پدر صحبت کند اما ناگاه دید«فشهق شهقه فمات »علی یک ناله ای کشید و از دنیارفت لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. × پروردگارا ما را بیامرز. × خدایا ما را از یاران امام حسین قرار بده. × بار پروردگارا اسلام و مسلمین را یاری بفرما. × دشمنان اسلام را ذلیل و نابود بگردان. × امام زمان را از ما راضی و خشنود بفرما. × تعجیل در فرجش بفرما. × مقام معظم رهبری و همه ی مسئولین و خدمتگزاران را موید و موفق بدار. × اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات.

× بسم الله الرحمن الرحیم قل هو الله احد الله الصمد لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفوا احد

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین باری ء الخلائق اجمعین باعث الانبیا والمرسلین الذی جعل الحمد مفتاح لذکره و سببا للمزید من فضله و دلیلاعلی آلائه و عظمته، اعلموا عباد الله ان التقوی دار حصن عزیر والفجور دار حصن ذلیل. امیرالمومنین می فرماید تقوی یک دژی که انسان در این دژ و در این دار و در این خانه عزت می یابد و در برابرش فسق وفجور داریست خانه ایست که موجب ذلت می شود من فراموش کردم که صلوات برائمه را که آن هم واجب است، اللهم صل علی امیر المومنین و علی الحسن و الحسین و علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد و الحسن بن علی والحجه القائم المهدی «صلوات نمازگزاران » اوصیکم و نفسی بتقوی الله خودم و همه شما را به تقوی وصیت می کنم. × دراین خطبه دوم مناسبتهایی است که دراین ایام هست به بعضیش اشاره می کنم یک مناسبت این است که در روز 29 فروردین روز ارتش است ماالان در تمام دنیاروی این زمین و زیراین آسمان نداریم یک ارتشی که نیروهای مسلحی که فرماندش یک فقیه عادل شجاع با تقوای باشد این از افتخارات ماست ماواقعا باید به این نعمتهای الهی افتخار کنیم و شکرگزار باشیم من یادم می آید آنروزی که امام قدس سره الشریف بعد از آن حادثه ی دلخراش خوزستان قبل از این که هنوز قانون اساسی تدوین بشود و مساله ی فرمانده ی کل قوا به صورت قانون مطرح بشود وقتی که از رادیو اعلامیه امام خوانده شد و فرمود من به عنوان فرمانده کل قوا دستور می دهم به ارتش و به نیروهای مسلح همه به خود بالیدیم و برای ما بسیاراعجاب انگیز بود که مرجعی عالمی فقیهی با کمال قدرت به عنوان فرمانده کل قوا دارد فرمان می دهد و فرمانش هم اطاعت می کنند در قانون اساسی هم که تدوین می شد خیلیها چه در داخل مجلس تدوین قانون اساسی مجلس خبرگان قانون اساسی چه در خارج جدیت کردن سعی کردن توی روزنامه هانوشتن مقاله ها نوشتن توی خود مجلس نطقهای قبل از دستور فریاد زدن که هیچ معنی ندارد مناسبت ندارد یک روحانی یک عالم یک مرجع تقلید این فرمانده کل قوا باشد و می خواستند نگذارند که این قانون تصویب بشودچون من خودم بودم توی مجلس خبرگان کاملا یادم هست و ماها فریادمی زدیم حرف می زدیم در نطق قبل از دستور صحبت می کردیم که الان هست اینها و می گفتیم اصلا از نظر اسلامی و از نظر شرعی کسی غیر از ولی امرمسلمین فقیه و مجتهد عادل کسی نمی تواند فرمان بدهد اصلا راهی جز این نیست و بالاخره ایستادگی شد و این قانون در قانون اساسی تصویب شد که فرمانده کل قوا بر کل نیروهای مسلح ولی امر مسلمین در زمان حضرت امام و الان هم مقام معظم رهبری این یکی از افتخارات ارتش ماست ازافتخارات سپاه ماست از افتخارات بسیج ماست از افتخارات همه نیروهای مسلح است و همین بود که یک مرجع تقلیدی چون امام فرمان می داد آن همه در جبه ها حماسه بوجود آوردن نیروهای مسلح ما ارتش ، سپاه ، بسیج ،بقیه نیروهای نظامی و انتظامی و این همه شهید دادن اسیر دادن به خاطر این است که امر و فرمان را همانند فرمان امام فرمان پیغمبرتصور می کردند بنابراین این از افتخارات ارتش ماست ارتش ما درجبهه های جنگ در طول این مدت امتحان خودش را داده و حق است که از اوتجلیل بشود در سال 57 بعضی از گروهکها یک توطئه ای داشتند و تبلیغ کردن که باید ارتش منحل بشود که عمده هم همین منافقین بودن خوب آنهاهم نظرشان این بود که ارتش را منحل کنند و قهرا به آن مقاصدی که دارند برسند امام تنها ایستاد استقامت کرد مبارزه کرد و نگذاشت که این توطئه و این تبلیغات موثر واقع بشود در روز ارتش را امام آنوقت اعلام کرد برای این که یک مشتی باشد که به دهن اینها زده بشود«تکبیر نمازگزاران » منتها متاسفانه امسال مواجه شدیم با یک مصیبت بزرگی شهادت سردار سپهبد صیاد شیرازی مردی مخلص با تقوا مردی علاقمندبه اهل بیت پیغمبر مردی که در جبه های جنگ قدمهای بسیار برجسته نمونه ای بود از ایجاد وحدت بین سپاه و ارتش از کسانی بود که هماهنگی بین ارتش و سپاه را جدیت داشت بالاخره یک مهره ی ارزنده ی بود که دشمن کار خودش را کرد امام از آن طرف مرگش شهادتش آنچنان تحولی در جامعه ی ما بوجود آورد تشییع جنازه اش همه را به یاد تشییع جنازه های اوائل انقلاب تشییع جنازه هایی که در جبهه های جنگ بعد از جنگ تحمیلی انجام می شد حرکت مرد احساسات مردم این زنده کرد و شاید خیلیها که تصورمی کردن که انقلاب دیگر کمرنگ شده ارزشها فراموش شده شهادت طلبی تقریبا دارد فراموش بشود گاهی هم توی روزنامه ها چیزهایی می نوشتنداین حرکت کوبنده ملت ما در تشییع جنازه مرحوم صیاد همه را مایوس کردخداوند انشاالله روحش را با ارواح طیبه ی شهدای کربلا محشور بگرداند. × مناسبتهای دیگر این است که در این روزهای آینده سالروز حمله آمریکا در صحرای طبس هست که با تمام تجهیزات با هلیکوپترهاهواپیماها با انواع سلاح های سرد و گرم آمدن در صحرای طبس برای این که گروگانها را بربایند اما از آنجا که خدا می خواست طوفان شن آنها راآنچنان مبتلا کرد و مایوس کرد که برگشتن و خودشان هم اعتراف کردن که این شکستی بود برای آمریکا ما باید در این روزها توجه پیدا کنیم به عنایات الهی امدادهای غیبی و به هوش باشیم که آمریکا همان آمریکا وعوض نشده «مرگ بر آمریکا نمازگزاران »دشمن به این زودی از دشمنیش دست برنمی دارد ممکن است سخنانی کلماتی بگویند اما ما باید حواسمان جمع باشد. × مناسبت دیگر در این روزها سالروز شهادت شهید بزرگوارمرحوم شاه آبادی عنصر با تقوای مخلص تلاشگری که قبل از پیروزی انقلاب وبعد از پیروزی انقلاب در راه اسلام و انقلاب آنچه که می توانست تلاش کردو بالاخره هم در جبهه جنگ شهید شد خداوند انشا الله او را هم باشهدای کربلا محشور بفرماید. × اللهم اغفرللمومنین والمومنات و المسلمین و المسلمات الاحیا منهم والاموات.

بسم الله الرحمن الرحیم الم تر کیف فعل ربک باصحاب الفیل الم یجعل کیدهم فی تضلیل و ارسل علیهم طیرا ابابیل ترمیهم بحجاره من سجیل فجعلهم کعصف ماکول

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان