زنان خود ساخته: داستان موفقیت الیزابت هولمز

دوام آوردن در هر کسب و کاری آسان نیست و واقعا انگیزه و تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد. امروز می‌خواهیم الیزابت هلمز را که یک بانوی موفق و با اراده‌ی پولادین است، به شما معرفی کنیم.

زنان خود ساخته: داستان موفقیت الیزابت هولمز

در هر نسل تعدادی از کارآفرینان نخبه هستند که به بالاترین حد از موفقیت و به فراتر از باورها رسیده‌اند. با این‌حال، در میان این افراد، تنها تعداد انگشت‌شماری هستند که موفقیت خود را وقف امور اجتماعی و بهبود جامعه می‌کنند. کارآفرین زن، نابغه‌ی پزشکی از دانشگاه استنفورد تنها برخی از عناوین این مبتکر موفق یعنی الیزابت هولمز است. ابتکارات او منجر شده است او نیز به لیست کسانی چون وارن بافت، استیو جابز، مارک زوکربرگ و سایرین اضافه شود. اما موفقیت او کار یک شب نبوده، بلکه او بخش مهمی از زندگی خود را برای رسیدن به این هدف صرف کرده است.

الیزابت هلمز

زندگینامه

هولمز از همان ابتدا نابغه بود. او در طول تحصیلات دبیرستانش، زبان ماندارین آموخت و در کنار آن برای برخی دانشگاه‌های چینی نرم افزار کامپایلر C می‌فروخت. او در دانشگاه استنفورد مهندسی شیمی می‌خواند و اولین اختراعش را هم در همان زمان ثبت کرد. پس از آن، او شروع به مطالعه بر روی ویروس SARS نمود و برای همین، به سنگاپور سفر کرد. بااین‌حال، او در سال دوم دانشگاه ترک تحصیل کرد و به دنبال دستیابی به رؤیای خود یعنی ساخت دارو رفت.

حرفه

هولمز یک پَچ نفوذی را برای نظارت بر خون بیماران، جهت تنظیم دوز دارو که به یک تراشه‌ی تلفن‌همراه وصل شده بود را توسعه داد. پس از آن، برای تحقق ایده‌هایش وقتی‌که تنها 19 سال داشت رؤیای سرمایه‌داری‌اش را با پروفسور روبرتسون درمیان گذاشت. پروفسور تحت تأثیر ریزبینی و ایده پردازی او که همانند یک مدیر کارکشته برای شرکتش دلسوزی می‌کند قرار گرفت و به او کمک کرد اهدافش را دنبال کند. همچنین والدینش هم به او اجازه دادند از مبلغی که برای هزینه‌ی تحصیلش اختصاص داده‌شده بود در راستای ایده‌هایش استفاده کند. این حمایت‌ها چنان مؤثر واقع شد که او را در مسیر کسب میلیاردها دلار قرار داد تا به ایده‌ی خود یعنی درمان بی‌درنگ، جامه عمل بپوشاند.

اگر یک لحظه به عقب نشینی فکر کنید درواقع قبول کرده‌اید موفق نخواهید شد. الیزابت هولمز»

این کار برای هولمز اصلاً آسان نبوده، اگرچه او برای مدت طولانی شاهد سنگ‌اندازی‌ها بود اما هیچ‌کدام نتوانستند او را از مسیرش بازدارند و او توانست همه این آزارها را تبدیل به انگیزه‌ای برای رسیدن به موفقیت کند. اگرچه یک مدیر نمی‌تواند خیلی منتظر بنشیند تا محصولش در بازار دیده شود و رشد کند، در اخبار معرفی شود و مشتریان را جذب کند، ولی هولمز درست برخلاف آن عمل کرد. او 11 سال از عمر خود را صرف توسعه‌ی تکنولوژی آزمایش خون و رفع ایرادهای آن نموده است. هدف او این بود فقط به کمک یک قطره خون بتواند مشکلات را حل کند که به‌سادگی بدون هیچ زحمتی فقط توسط یک انگشت قابل انجام است.

دستاوردها

آخرین پیشرفتی که در این زمینه صورت گرفته بود مربوط به دهه‌ی شصت میلادی می‌شد؛ اما هولمز راه منحصر به فردی کشف کرد که توانست کل صنعت را تکان دهد. بعدازآن همچنان هولمز ناشناخته باقی ماند تا اینکه مجله فوربس (Forbes) او را در لیست 40 نفر زیر 40 سال خود آورد. یکی از دلایلی که به نظر در پشت حرکات مخفیانه‌ی او وجود دارد این است که او می‌خواهد قبل از اینکه رقبایش متوجه شوند بازار کاملاً تازه‌ای به وجود آورد. او بسیاری از لذت‌های عصر جدید را بنا به خواسته خودش ازدست‌داده، به جای اینکه دائماً در اینترنت باشد یا اتفاقات یوتیوب را دنبال کند، تمرکزش را بر روی کارش گذاشته است تا چاره‌ساز یک مشکل اجتماعی باشد. این همان چیزی است که الیزابت را جوان‌ترین میلیاردر خودساخته‌ی زن جهان کرده است.

می‌توانید یک سری هم به «10 کاری که افراد موفق هیچ‌گاه تکرار نمی‌کنند» بزنید.

منبع: Successstory

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان