ماهان شبکه ایرانیان

آموزش همگانی جهاد اقتصادی

افزایش آموزه ها در خصوص حرکت های جهادی به ویژه تلاش و جهاد اقتصادی در نظام آموزشی کشور به گونه ای که هر چه سطح آموزش بالاتر رود اهمیت و درک این مسئله بیش از پیش برای آحاد جامعه ملموس باشد تا ضرورت کار و پیشرفت و توسعه اقتصادی در جامعه حاصل شود. در واقع این مسئله نیز نیازمند آموزش های منطبق بر نیازمندی ها در سطح نظام آموزشی می باشد: بر همین اساس شاخص های مهم آموزش در مسیر تحقق پیشرفت اقتصادی در کشور با توجه به همه تحریم های سی ساله علیه انقلاب اسلامی، اولاً اینکه آموزش ها باید بر اساس نیاز سنجی و نیاز آفرینی استوار باشد تا کارایی خود را در بطن جامعه داشته باشد و عطش و نیازهای جامعه را به ویژه در حوزه های اقتصادی و نیازهای عمرانی کشور بر طرف سازد. ثانیاً آموزش ها با آینده نگری در جهت پیش بینی بموقع حوادث و دفع تهدیدات و رفع نیازمندی ها با تلاش در جهت ایجاد نگرش آینده سازی استوار باشد. ثالثاً آموزش ها با تخصصی سازی در جهت تربیت و پرورش نیروهای انسانی ماهر، کارآمد ومتخصص باشد تا کارایی، اثر بخشی و بهره وری را برای کشور به ارمغان آورد و رابعاً اینکه آموزش ها همراه با پویایی و همگام شدن با تغییرات سریع در جهت افزایش دانش و مهارت افراد با تغییرات پیرامونی باشد تا نیاز جامعه را در حرکت و کار وتلاش اقتصادی محقق سازد و بهره و ثمره تجاری سازی دستاوردهای علمی و صنعتی قابل بهره برداری باشد.
تبلیغات رسانه ای     
استفاده و بهره گیری از برنامه های تلویزیونی و رسانه ای در راستای اجرای شعار جهاد اقتصادی و نتایج و پیامدهای حاصل از این آرمان ملی بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع رسانه ملی از طریق تبلیغات و فرهنگ سازی رسانه ای می تواند جهاد اقتصادی را به عنوان یک طرح ملی و مطالبه عمومی در جامعه متصور سازد. حرکت مستمر و پایدار
حرکت همه دستگاه های دولتی به طور مستمر و پایدار در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری از دیگر عوامل موثر در این حرکت ملی می باشد چرا که جهاد اقتصادی با یک دستورالعمل و یک شبه قابل دست یافت نیست و نیازمند کار و تلاش مستمر همراه با الگو و راهبرد دقیق می باشد و با حرکتی جهادی همراه با کار و همتی مضاعف از همه آحاد جامعه و مسئولان در تحقق اهداف سند چشم انداز و پیشرفت ایران اسلامی ممکن خواهد بود.
مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرماز آنجایی که تلاش کشورهای استعماری در پروژه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی ترویج مصرف گرایی، وابستگی غربی و و راحت طلبی و القای روحیه منفی و ناامیدی به آینده است، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، آگاه سازی و تعمیق بینش و بصیرت سیاسی و اسلامی افراد جامعه و همچنین توسعه و ترویج تفکر «ما می توانیم» از مهمترین اقدامات در روند اجرایی شدن جهاد اقتصادی به حساب می آید که با تحقق اقتصادی پویا و ایجاد رفاه عمومی در جامعه به وجود خواهد آمد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان