نماینده سنندج در نشست خبری اعلام کرد:

لزوم حمایت دولت از رسانه های محلی/مدیریت آب مهمترین چالش کردستان

سنندج - نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران مجلس گفت: زیرساخت های رسانه ای و اطلاع رسانه ای در کردستان ضعیف است و باید دولت رسانه های محلی در این استان را مورد حمایت ویژه قرار دهد.

لزوم حمایت دولت از رسانه های محلی/مدیریت آب مهمترین چالش کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان اظهار داشت: رسانه در عصر حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل باید دولت به صورت ویژه حمایت از رسانه و فعالان این بخش را در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز کسی نمی تواتد منکر تاثیر رسانه های جمعی در توسعه و پیشرفت باشد، عنوان کرد: امروز کشورهای استعماری با بهره برداری از ظرفیت های رسانه ای به دنبال اهداف خود هستند و به همین دلیل ما نیز باید نسبت به حوزه رسانه با جدیت ویژه ای برخورد کرده و این بخش را مورد حمایت قرار دهیم.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشورهای مختلف جهان نگاهی ویژه به حوزه رسانه دارند و به دلیل تاثیرگذاری بالای رسانه در تمامی حوزه های توسعه و پیشرفت باید نگاهی ویژه به این بخش صورت گیرد.

وی بیان کرد: در حالی که امروز دشمنان ما سرمایه گذاری ویژه روی رسانه ها صورت می دهند ولی ما از رسانه های جمعی حمایت نمی کنیم و این مهم در خصوص رسانه های محلی تا حدودی جای نگرانی دارد.

وی به وضعیت رسانه های محلی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه زیرساخت های رسانه ای در استان کردستان نگران کننده است و تنها با حمایت های دولتی است کا می توان در این بخش به شرایط بهتری دست پیدا کرد.

حوزه آب در کردستان قربانی تصمیم های غیرکارشناسی است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه ضمن اشاره به وضعیت مدیریت بخش آب در استان کردستان، ادامه داد: این بخش یکی از چالش های استان کردستان به شمار می رود.

وی ضمن انتقاد از سیاست گذاری های وزارت نیرو در خصوص مدیریت آب در استان کردستان افزود: در حالی که کردستان خود مشکلات جدی در حوزه تامین آب برای کشاورزی دارد که متاسفانه مسئولان وزارت نیرو به دنبال انتقال آب استان کردستان به دیگر استانها هستند.

علوی به اقدام اخیر در خصوص انتقال آب سد آزاد به استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: اخیرا وزارت نیرو در جلسه ای محرمانه مصوب کرده که بخشی از آب سد آزاد به همدان منتقل شود که این اقدام مورد انتقاد جدی ماست و انتظار می رود که وزارت نیرو قبل از این اقدام زمینه را برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی کردستان تامین کرده و سپس به دنبال انتقال آب استان کردستان به همدان باشد.

وی گفت: در گذشته نیز حوزه آب در کردستان قربانی بی تدبیری های زیادی شده است و آب اکثر سدهای ساخته شده در کردستان به دیگر استانهای کشور انتقال داده شده است که این وضعیت باید تغییر کند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران ضمن تقدیر از استاندار کردستان در راستای مخالفت با انتقال آب سد آزاد به استان همدان، گفت: باید در ابتدا آب مورد نیاز بخش کشاورزی کردستان تامین شود بعد به فکر انتقال آب کردستان به دیگر استانهای کشور باشند.

حوزه راه کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است

وی در ادامه سخنان خود در این نشست خبری به مسئله راهسازی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کردستان در بخش راه وضعیت چندان مناسبی ندارد و به همین دلیل باید برای جبران این کاستی ها اعتبارات ویژه و جهشی اختصاص پیدا کند.

علوی به وضعیت پروژه بزرگراه شمال به جنوب از استان کردستان اشاره کرد و افزود: اخیرا از سوی وزارت راه و شهرسازی 550 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است که در صورت جذب این میزان اعتبار زمینه برای تکمیل و بهره برداری 90 درصد از این پروژه فراهم می شود.

وی با اشاره به وضعیت راه های روستایی استان کردستان گفت: در این بخش نیز شاخص های کردستان تعریف چندانی ندارد ولی تلاش های خوبی برای ارتقاء این بخش به ویژه در حوزه انتخابیه صورت گرفته است به نحوی که از میزان بهره مندی 30 تا 35 درصدی به بالاتر از 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی یکی از اولویت های اصلی در بخش راه را استفاده از پیمانکاران بومی عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از پیمانکاران بومی استان باعث می شود تا زمینه برای اشتغال افراد بیشتری فراهم شود و انتظار داریم که این مهم نیز در اولویت قرار گیرد.

لزوم تسریع در پرداخت بهای گندم خریداری شده کشاورزان کردستانی

علوی در خصوص وضعیت کشاورزی در استان کردستان عنوان کرد: کردستان در بخش صنعت وضعیت چندان مناسبی ندارد و به همین دلیل باید به تنها ظرفیت و استعداد این استان که مربوط به بخش کشاورزی است به صورت ویژه توجه شود و در این راستا حمایت از کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: در شرایط فعل مهمترین بحث در حوزه کشاورزی مربوط به فصل برداشت گندم در استان کردستان است که انتظار می رود دولت در خصوص تسریع در زمینه پرداخت بهای گندم اقدام لازم را انجام دهد تا کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش متضرر نشوند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خرید محصولات کشاورزان از یک سو و همچنین ارائه تسهیلات مورد نیاز به آنها از سوی دیگر از دیگر مسائلی است که به صورت ویژه دنبال شده و انتظار می رود که مسئولان کشوری و استانی هم به این موارد توجه داشته باشند.

عده ای باعث فرار سرمایه گذاران از کردستان می شوند

وی به وضعیت نه چندان خوب جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه به دلیل محدودیت های اعتبار دولت توانایی سرمایه گذاری در استان کردستان را ندارد و به همین دلیل باید این نقطه ضعف با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوص جبران شود.

علوی به حضور افراد سرمایه گذار در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: افراد زیادی متقاضی سرمایه گذاری در استان کردستان هستند ولی عده ای مانع از اجرایی کردن این مهم هستند که این روند عامل اصلی توسعه نیافتگی استان کردستان به شمار می رود.

وی گفت: اگر قرار است اقدامی برای توسعه کردستان صورت گیرد در نگاه اول باید سیاست گذاری ها در این بخش تغییر کند و این مهم نه تنها در سطح مدیران بلکه باید در سطح کارشناسان و مدیران میانی ادارات و سازمان های دولتی آغاز شود.

وی در پایان با بیان اینکه توسعه در کردستان نیازمند هماهنگی و تعامل بین بخشی است، افزود: باید نگاه جناحی و سیاسی از استان کردستان برداشته شود و افراد برای رسیدن به منافع گروهی خود به فکر خدمت به استان کردستان باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان