ماهان شبکه ایرانیان

جورجیو آرمانی/ تاثیرگذاران دنیای مد

افراد بزرگ زیادی بر روی صنعت مد تاثیر گذاشته‌اند. طراحان از جمله افراد مهم این صنعت هستند. امروز به معرفی جورجیو آرمانی می‌پردازیم که با امپراتوری خود تحول بزرگی در دنیای مد به وجود آورد.

جورجیو آرمانی/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی جورجیو آرمانی، برند نام آشنای دنیای مد می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بیوگرافی جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی، متولد 11 جولای 1934 در ایتالیا و طراح لباس مطرح ایتالیایی است که به دلیل طراحی لباس‌های مردانه به خصوص کت و شلوارهای آرمانی شهرت پیدا کرده است. او از دهه‌ی 70 کار خود را آغاز کرد و اکنون صاحب یک امپراتوری است که علاوه بر مد و لباس شامل رستوران‌ها و هتل‌ها، لوازم آرایشی، کتاب و لوازم منزل نیز می‌شود. جورجیو آرمانی اکنون یکی از بنام‌ترین طراحان در دنیای مد است.

زندگی شخصی

جورجیو آرمانی در تاریخ 11 جولای 1934 در ایتالیا متولد شد. آرمانی در شهر کوچکی خارج از میلان بزرگ شد. آن زمان ایتالیا در دوران تاریخی سختی به سر می‌برد و جورجیو و خواهر و برادرش سختی‌های جنگ جهانی دوم را تجربه می‌کردند و برخی از دوستانشان را در بمباران‌های جنگ از دست دادند. او در گفت‌وگویی با Harper’s Bazaar گفت: «ما فقیر بودیم و زندگی بسیار سخت بود. سینمایی که در میلان بود به مکانی رویایی تبدیل شده بود و ستارگان سینما بسیار باشکوه به نظر می‌رسیدند. من شیفته‌‌ی زیبایی ستارگان هالیوود شده بودم.» آرمانی در دورانی از نوجوانی به آناتومی علاقه پیدا کرد و با گِل و دانه‌های قهوه عروسک می‌ساخت. همین علاقه به بدن انسان باعث شد او به مدت دو سال در دانشگاه در رشته‌ی پزشکی تحصیل کند. پس از دوسال تصمیم گرفت از دانشگاه مرخصی بگیرد تا به ارتش بپیوندد و دوران سربازی‌اش را بگذراند. در همین دوران بود که علاقه‌اش به دنیای مد کم کم خودش را نشان داد. او توانست به واسطه‌ی یکی از دوستانش به عنوان دستیار یک عکاس شغل پیدا کند.

زندگی حرفه‌ای

بیوگرافی جورجیو آرمانی

پس ازپایان خدمت سربازی، آرمانی از دانشگاه انصراف داد و مشغول به کار کردن در یک فروشگاه معروف به نام La Rinascente در میلان شد. پس از مدت کمی با تشویق یکی از دوستانش به نام گالئوتی، شروع به طراحی لباس برای کمپانی‌های دیگر کرد. آرمانی و گالئوتی به شرکای تجاری تبدیل شدند و برند جورجیو آرمانی را در جولای 1975 تاسیس کردند. اولین کالکشن این برند، مجموعه‌ای از لباس‌های مردانه بود که در همان سال عرضه شد. سال بعد، آرمانی موفق به عرضه‌ی کالکشن زنانه‌ی خود نیز شد و این مجموعه با استقبال زیادی روبرو گردید. لباس‌هایی که آرمانی در آن زمان طراحی می‌کرد به نوعی انقلابی در دنیای مد بود زیرا از لحاظ فرم لباس و رنگ‌بندی تا حدی با آنچه تا آن زمان کار شده بود تفاوت داشت. او بعدها در مصاحبه‌هایش گفت که بیشتر به رنگ‌های خنثی گرایش دارد. درحالیکه طراحی‌هایش در اروپا طرفداران زیادی داشت، آرمانی نتوانست تا سال 1980 در آمریکا به موفقیت چندانی برسد. اما پس از اینکه ریچارد گیر در فیلم «ژیگول آمریکایی» لباس‌های او را به تن کرد، شهرت آرمانی چند برابر شد و پس از آن، طراحی لباس‌های فیلم‌های دیگر را نیز بر عهده گرفت و ستارگانی چون میشل فایفر، جودی فاستر، جان تراولتا و دیگر هنرمندان لباس‌های او را برای مراسم فرش قرمز انتخاب می‌کردند. در طول درهه‌ی 1980، پوشیدن لباس‌های آرمانی نشان‌دهنده‌ی افراد موفق در تجارت و کسب و کار بود؛ به همین دلیل افراد موفق در این زمینه به دنبال کت و شلوارهای معروف آرمانی که به «کت و شلوار قدرت» شهرت پیدا کرده بود، بودند. آرمانی و گالئوتی توانستند به دلیل تقاضای بالا، کسب و کار خود را گسترش دهند و بوتیک‌های آرمانی را در سراسر میلان افتتاح کنند. اما این خوشی با بیماری دوست و شریک آرمانی چندان پایدار نبود. آرمانی، دوست و شریکش، گالئوتی را به دلیل بیماری ایدز از دست داد. برخلاف تصور مردم که فکر می‌کردند با مرگ گالئوتی، این برند استوار نخواهد ماند، آرمانی ثابت کرد که علاوه بر یک طراح خوب، مدیر خوبی هم هست. آرمانی توانست برند خود را از یک بوتیک به یک امپراتوری گسترش دهد. او اولین رستورانش را در سال 1989 افتتاح کرد و همچنین توانست یک کارخانه‌ی تولیدی لباس را نیز خریداری کند. در اواخر دهه‌ی 1990، آرمانی بیش از 200 بوتیک در سراسر دنیا داشت و ارزش فروش سالانه‌اش به 2 میلیارد دلار می‌رسید. کمپانی او همچنان به محصولاتش اضافه می‌کرد و تا ساخت وسایل منزل و چاپ کتاب هم پیش رفت. در سال 2005، آرمانی اولین مجموعه‌ی اوت کوتور یا لباس‌های سفارشی خود را طراحی و عرضه کرد. هتل‌های زنجیره‌ای آخرین بخش‌هایی بودند که به امپراتوری آرمانی اضافه شدند. او در سال 2010 اولین هتل خود را در دبی و هتل دیگر را در میلان افتتاح کرد.

آرمانی باوجود موفقیت‌های بزرگی که به دست آورد، همیشه متواضع برخورد کرده است. او از اینکه این امپراتوری را برای خود ساخته راضی و خوشحال است اما همیشه خود را همان پسر کوچکی می‌بیند که مشتاق یادگیری بود. اعضای خانواده‌اش کمک زیادی در اداره‌ی این امپراتوری به او می‌کنند؛ خواهر و خواهرزاده‌هایش در کمپانی آرمانی کار می‌کنند. آرمانی بیش از سی سال است که در دنیای مد فعالیت می‌کند و برخی او را با کوکو شنل و ایوز سنت لارنت مقایسه می کنند. آرمانی در سن 83 سالگی یکی از رهبران قدر در دنیای مد است.

Quote

زیبایی به معنای جلب توجه نیست، بلکه به این معناست که در یادها بمانید.

زیبایی به معنای جلب توجه نیست، بلکه به این معناست که در یادها بمانید.

جورجیو آرمانی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان