سال گذشته و در گردهمایی پبل بیچ 2016 بود که اشتوتگارتی ها از یک کوپه فوق لوکس به نام ویژن مرسدس-مایباخ 6 رونمایی کردند. به دلیل طراحی خاص، اندازه و سطح بالای تجمل تا چند هفته پس از رونمایی این خودرو در کانون توجه نشریات و علاقه مندان خودرویی قرار گرفته بود.
حال با گذشت یک سال، استوتگارتی ها با نسخه کابریوله (کانورتیبل) از این کانسپت خیره کننده در گردهمایی پبل بیچ 2017 حضور پیدا کرده اند. به گفته آقای گوردون واگنر طراح این خودرو و طراح ارشد کمپانی دایملر، ویژن مرسدس-مایباخ 6 کابریوله تجمل مدرن را به حد اعلای خود رسانده و از لحاظ طراحی استراتژی آینده مرسدس-مایباخ را نشان می دهد.
همانطور که می توان حدس زد، تفاوت های عمده نسخه کوپه و کابریوله از ویژن مرسدس-مایباخ 6 به قسمت سقف و کابین مربوط می شود، جایی که نسخه کابریوله به جای سقف فلزی ثابت از یک سقف جمع شونده بهره می برد. در این نسخه طرح رینگ های 24 اینچی تغییر پیدا کرده و قسمت انتهایی خودرو نیز به دلیل حذف سقف، اندکی متفاوت تر شده است.
همانند مدل کوپه، زیر کاپوت کشیده مدل کابریوله هم برای حمل اشیایی مثل چمدان، چتر و حتی قاشق و چنگال مورد علاقه مالکین فضاسازی شده است.
در زیر بدنه آبی رنگ منحصر بفرد این کانسپت تقریبا 6 متری، موتور درون سوزی دیده نمی شود؛ چرا که نیروبخش آن یک پیشرانه تمام الکتریکی است. چرخ های این خودرو هر یک به طور جداگانه به موتورهای برقی مستقلی متصل شده اند که قدرت خروجی آنها در مجموع برابر با 750 اسب بخار است. با این پیشرانه ویژن مرسدس-مایباخ 6 کابریوله شتاب صفر تا 100 را در زیر 4 ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت در 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
باتری ویژن مرسدس-مایباخ 6 کابریوله در کف شاسی تعبیه شده و می تواند طبق استاندارد اروپایی NEDC تا 500 کیلومتر و طبق استاندارد EPA آمریکا تا 200 مایل نیروی لازم برای موتورها را تامین کند.
با توجه به بهره گیری از فناوری شارژ سریع، تنها با پنج دقیقه شارژ امکان پیمایش مسافت تا 100 کیلومتر میسر می شود.
اگر چه این ارقام به دلیل کانسپت بودن اتومبیل مذکور چندان مهم نیستند، اما نشان می دهند که مرسدس بنز برقی سازی محصولات خود را کاملا جدی گرفته و تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده است.
داخل کابین مفهومی جدید اشتوتگارتی ها را که سالن روباز 360 درجه نامگذاری شده، می توان ترکیبی از هوش و هیجان توصیف کرد. فضای این بخش با پیروی از سنت دیرینه مرسدس بنز طراحی شده، اما تکنولوژی های مدرن نیز در آن به وفور دیده می شوند.
المان های به کار رفته در داخل کابین حال و هوای یک قایق تفریحی را برای سرنشینان ایجاد می کنند. همانطور که از یک مرسدس-مایباخ انتظار می رود، تمامی مواد به کار رفته در کابین از بهترین نمونه های موجود انتخاب شده اند و همه ی اجزا در نهایت دقت ساخته و پرداخته شده اند.
یکی از شاخص ترین ویژگی های این کابین به نمایشگر نواری شکلی مربوط می شود که در دور تا دور آن سیر کرده است.
اگر چه جزییات زیادی از این نمایشگر منتشر نشده اما به احتمال بسیار لمسی بوده و می توان از طریق آن برخی از تنظیمات را اعمال نمود.
برای ادای احترام به علاقه مندان دنیای آنالوگ، نشان دهنده های پشت فرمان به شکل دایره ای طراحی شده و دارای عقربه های فیزیکی هستند، هر چند پس زمینه این نشان دهنده ها از صفحات دیجیتال ساخته شده اند که البته مطابق با روند کنونی اکثر خودروهای لوکس است.
سایر اطلاعات مورد نیاز راننده نیز از طریق دو سیستم هداپ دیسپلی بر روی شیشه جلو نمایش داده می شوند.
تونل شفاف و شناوری را که در قسمت میانی کابین امتداد یافته، می توان دیگر ویژگی بارز کابین نامید.
درون این تونل انتقال انرژی الکتریسیته به موتورهای برقی از طریق فیبرهای نوری آبی رنگ شبیه سازی شده که در نوع خود بسیار جالب و جذاب به نظر می رسد.
آخرین نسل از سنسورهای بیومتریک که میزان هوشیاری و سلامت راننده را همواره کنترل می کنند، بخش دیگری از قابلیت های مهم داخل کابین هستند.
اگر چه همانند کانسپت های قبلی که حامل نام ویژن بودند، احتمال تولید این نسخه نیز بسیار کم است، اما با توجه به گرایش هر چه بیشتر خودروسازان مختلف به سمت خودروهای الکتریکی، هیچ بعید نیست که در آینده شاهد تولید یک اتومبیل فوق لوکس با برند مایباخ باشیم.