ماهان شبکه ایرانیان

شغلتان مناسب است یا درحال از پا درآوردن شماست؟

نتایج تحقیقات و بررسی های به عمل آمده حکایت از آن دارد که خیلی از ما به صورت تدریجی توسط شغلهایمان در حال از پا در آمدن هستیم یا ساده تر بگوئیم، شغلهایمان در حال کُشتن تدریجی ماست

 علاقه مندی به شغل

نتایج تحقیقات و بررسی های به عمل آمده حکایت از آن دارد که خیلی از ما به صورت تدریجی توسط شغلهایمان در حال از پا در آمدن هستیم یا ساده تر بگوئیم، شغلهایمان در حال کُشتن تدریجی ماست. محققان سرویس سلامت عمومی در آمریکا با بررسی مشاغل سالم اعلام کرده اند که افرادی که در شغلهایی مثل فروشندگی، بخش پشتیبانی شرکتها، بخشهای سرویس و خدمات دهی و همچنین صنعت غذایی مشغول به کار هستند، بدترین شغلهای ممکن را دارند. نتایج این بررسی ها حکایت از آن دارد که افرادبالای 45 سال اگر در شغلهای مذکور مشغول به کار باشند، 45% بیشتر در معرض بیماریها قلبی و حملات قلبی هستند. چرا که از هر 5 کارمند دفتری، 4 تا از آنها فعالیتهای فیزیکی کافی ندارند.

طبق این بررسی ها کارمندان صنعت غذایی بدترین رژیمهای غذایی را دارند و 79% از آنها غذاهای بی کیفیتی می خورند. از سوی دیگر از هر 10 پلیس یا آتش نشان، 9 نفر از آنها از اضافه وزن رنج می برند (90% از افراد)

کارمندان بخش حمل و نقل، بیش از سایر افراد کارمند سیگار می کشند و از هر 5 نفر، یک نفر از آنها (22%) سیگاری هستند. اوضاع سلامت مدیران و کارشناسان تخصصی کمی بهتر است و از نظر مشکلات قلبی آنها کمتر در خطر هستند. اما 72% از کارمندان اداری به ویژه در شاخه های بیزنس و اقتصادی، عادات و رژیمهای تغذیه ای نامناسبی دارند. 

در این تحقیق، محققان از 5566 مرد و زن کارمند که تا زمان انجام این بررسی، سابقه بیماری و یا حمله قلبی نداشتند، اطلاعات موردنظرشان را جمع آوری کردند.

محققان در این افراد به اندازه گیری فاکتورهای ریسکی پرداختند و وزن، رژیم غذایی، عادات دخانیاتی و میزان فعالیتهای فیزیکی آنها را آنالیز نمودند.

علاقه مندی به شغل

88% از کارگران 45 ساله و 45 سال به بالا که در این نظرسنجی شرکت کردند، سیگار نمی کشیدند و 78% از آنها قند خون مناسبی داشتند و 41% از آنها شرایط ایده آل قلبی- عروقی داشتند. جالب اینجا بود که این کارگران که دارو نیز مصرف نمی کردند، فشار خونی طبیعی ( mm Hg 80/120) و کلسترولی نرمال (کمتر از mg/dL 200) دارند و قند خون آنها کمتر از mg/dL 100 به صورت ناشتا و 140 در میانه روز است.

کاپیتان لسلی مک دونالد، یکی از محققان ارشد سرویس سلامت عمومی آمریکا دراین باره گفته:«هرچقد فاکتورهای ریسکی مشکلات قلبی- عروقی کمتر باشد، ساده تر می توان سلامت آینده و بیماریهای آتی افراد، از جمله مرگ زودرس، بیماریهای قلبی، حملات قلبی و مشکلات کلیوی را تشخیص داد.» او درادامه یادآوری کرد که نمی توان در مقابل تمام فاکتورهای ریسکی سلامت، ایستادگی کرد و نمرات ایده آلی کسب نمود و تاکید کرد که در هیچ حرفه ای، هیچ فردی نتوانسته نمره کاملی کسب کند. او همچنین تمرکزش را برروی رژیم غذایی افراد قرارداد و تاکید کرد که کارگران به این نیاز دارند تا روزی 4.5 پیمانه یا بیشتر، میوه و سبزیجات مصرف کنند. 1500 میلیگرم سدیم استفاده کنند و در طول هفته، حدود 450 کالری غذاهای شیرین بخورند و به طو روزانه غلات صرف کنند.

علاقه مندی به شغل

تحقیقات حکایت از آن دارد که استرس دلیل اصلی آن است که کارگران نمی توانند سلامتشان را در اولویت اول قرار دهند. ولی تغییرات کوچکی، مثل پیاده روی در ساعات ناهاری و یا استفاده از پله ها به جای آسانسور، همگی می توانند آثار مثبتی برروی سلامت افراد داشته باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان