ماهان شبکه ایرانیان

ابهام‌ برای جشنواره فیلمی از سوی یک شبکه ماهواره‌ای!

مالک میلیاردر یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان که در ترکیه مستقر است، فستیوال فیلم «عصر» را با حضور فیلم‌هایی از سینمای ایران در روزهای نخستین اسفندماه برگزار خواهد کرد؛ جشنواره‌ای که محل برگزاری آن در شهر آنکاراست.

به گزارش مشرق، نسبت جشنواره «عصر» با سینمای ایران و اهداف برگزاری آن ابهام‌های زیادی را در پی داشته که از جمله ابهام‌ها موافقت یا مخالفت وزارت ارشاد با حضور فیلم‌های ایرانی در آن است. با این وجود برخی خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب نامه‌ای مجهول‌الهویه به نام اعلامیه دبیرخانه جشنواره «عصر» منتشر کردند که در آن ادعا شده بود جشنواره «عصر» مقدمه برگزاری جشنواره‌ای ارزشی است!
اگر معامله اسماعیل ایزددوست با وزارت ورزش به سرانجام می‌رسید، این میلیاردر ایرانی ساکن ترکیه امروز مالک پرطرفدار‌ترین تیم باشگاه فوتبال کشور یعنی پرسپولیس تهران بود. دو سال پیش که بحث فروش سرخابی‌های پایتخت جدی شد، سروکله ایزددوست و پیشنهاد 290‌میلیارد تومانی‌اش هم پیدا شد. آن روزها گفته می‌شد این تاجر ساکن ترکیه مانند برخی از چهره‌های میلیاردر داخلی که به نحوی سر از فوتبال درآورده‌اند، به دنبال کسب شهرت و موقعیت از سرمایه‌گذاری در فوتبال است، وگرنه از نظر اقتصادی همه باشگاه‌های ورزشی ایرانی بالفعل ضررده هستند. با منتفی شدن معامله مذکور نام ایزددوست نیز در رسانه‌ها کمرنگ شد. وی که در ترکیه شبکه فارسی‌زبان «PNTV» را دارد، تلاش می‌کند در رقابت با «GEMTV» مخاطبان بیشتری را برای خود دست و پا کند و حتی در این راه از دزدیدن برنامه‌های صداوسیما نیز فروگذاری نمی‌کند. این رفتار شبکه «PNTV» باعث شده مخاطبان ماهواره از آن شبکه به عنوان شبکه دزد نام ببرند.
 17 فیلم به علاوه سالار عقیلی
با این اوضاع ایزددوست نوعی ابتکار عمل نسبت به رقبایش به خرج داده و می‌خواهد در روزهای آتی جشنواره فیلمی را با عنوان «عصر» در آنکارا برپا کند.
در خبر برپایی فستیوال عصر عنوان 17 فیلم بلند سینمایی حاضر در بخش مسابقه و نام 20 چهره سینمایی به عنوان مهمان جشنواره آمده است. گفته می‌شود سالار عقیلی نیز با دریافت مبلغ قابل توجهی برای اجرای موسیقی در جشنواره «عصر» به ترکیه خواهد رفت.
خبرگزاری آناتولی ترکیه از فیلم‌های «ایتالیا ایتالیا» (مهدی صباغ‌زاده)، «برف» (مهدی رحمانی)، «جامه‌دران» (حمیدرضا قطبی)، «360 درجه» (سام قریبیان)، «خشکسالی و دروغ» (پدرام علیزاده)، «عادت نمی‌کنیم» (ابراهیم ابراهیمیان)، «کفش‌هایم کو» (کیومرث پوراحمد)، «سلام بمبئی» (قربان محمدپور)، «مرگ ماهی» (روح‌الله حجازی)، «ماحی» (داود خیام)، «به دنیا آمدن» (محسن عبدالوهاب)، «لانتوری» (رضا درمیشیان)، «قندون جهیزیه» (علی ملاقلی‌پور)، «آرایش غلیظ» (حمید نعمت‌الله)، «جاودانگی» (مهدی فردقادری)، «نیم» (بهمن کامیار) و «ربوده شده» (بیژن میرباقری) به عنوان فیلم‌های بخش مسابقه فستیوال عصر نام برده است، اما روزنامه بانی‌فیلم در مصاحبه با چند تن از فیلمسازان از جمله جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سینما که چهار فیلم «ماحی، ربوده شده، سلام بمبئی و جاودانگی» را در جشنواره عصر داشته، از انصراف وی از حضور فیلم‌هایش در این جشنواره خبر داده است. حتی چند تن از فیلمسازها مدعی شده‌اند که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از فیلمسازان خواسته‌اند که در جشنواره «عصر» شرکت نکنند.
جالب اینجاست که درباره مجوز برگزاری جشنواره عصر و اینکه وزارت ارشاد چرا موضع صریحی نسبت به آن ندارد، صحبتی نمی‌شود و مدیران سازمان سینمایی ترجیح داده‌اند فعلاً سکوت اختیار کنند. در عوض برخی خبرگزاری‌ها متنی را به عنوان بیانیه دبیرخانه جشنواره «عصر» منتشر کرده‌اند. در این بیانیه تلاش شده تا «عصر» جشنواره‌ای ارزشی معرفی شود! در ابتدای این بیانیه آمده: «جشنواره فیلم عصر پیش‌زمینه جشنواره بین‌المللی دفاع از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی است که مصادف با 31‌شهریور سال 96 در هفته دفاع مقدس سرآغاز آن است. از آنجایی که مقام معظم رهبری درخصوص تهاجم فرهنگی همیشه دغدغه‌های خود را در بیانات‌شان ایراد فرمودند، از این‌رو پیرو منویات معظم‌له، جشنواره فیلم عصر باید بتواند با شناختن فیلم‌های ارزشی و معنوی در مقابله با تهاجم فرهنگی ایستادگی کرده و مبارزه کند». این بیانیه در حالی بر مقابله با تهاجم فرهنگی تأکید دارد که مالکیت جشنواره را مدیر شبکه‌ای ماهواره‌ای برعهده دارد و از نظر فرهنگ رسمی کشور «ماهواره» به عنوان نماد تهاجم و نفوذ فرهنگی شناخته می‌شود!
منبع : روزنامه جوان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان