گالری گردی بنیتا؛ هفته سوم آبان ۹۵/قسمت دوم [اختصاصی بنیتا]

گالری گردی و تماشای آثار هنرمندان کشورمان در رشته‌های مختلف هنری، کم‌کم در بین مردم در حال جا تفتادن است و این اتفاق خوبی می‌تواند باشد

گالری گردی و تماشای آثار هنرمندان کشورمان در رشته‌های مختلف هنری، کم‌کم در بین مردم در حال جا تفتادن است و این اتفاق خوبی می‌تواند باشد. بنا به رویه‌ای که در بنیتا پیش گرفته‌ایم به تماشای گالری‌ها می‌رویم و اطلاعات و نیز تصاویری از این گالری‌ها، آثار به نمایش درآمده و مختصری در مورد هنرمندان آن در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم به این امید که کمکی باشد برای دیده شده آفرینش‌های هنری هنرمندان توسط مردم. در اولین گالری گردی بنیتا که در هفته‌ی اول آبان 95 انجام دادیم، به چند گالری سر زدیم که مطلب مربوط به آن را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

نمایشگاه 1001 بشقاب در گالری شیرین

گالری شیرین

در این هفته گالری شیرین میزبان آثار عجیبی بود.آثار نقاشی روی بشقاب توسط هنرمندان رشته‌های مختلف از نقاشی تا بازیگری و تصویرسازی و کارگردانی. نمایشگاه «1001 بشقاب» به همت «آزاده شولی» در حال برگزاری است. آزاده شولی در مورد این نمایشگاه نوشته است: « ...پروژه هزار و یک بشقاب زیرلعابی نخست با دیدن یک بشقاب زیرلعابی در موزه و نقاشی های تعدادی از هنرجویانم روی بشقاب های سرامیکی در کارگاه ...در ذهن من شکل گرفت، شروع و به انجام رسید. نخست تصمیم داشتم تمامی آثار را در یک نمایشگاه به تماشا بگذارم اما به دلایلی از آن صرف نظر کردم از طرفی فکر چهار نمایشگاه مستقل با تعداد 250 اثر شرایط اجرایی و نتایج بهتری داشت. خوشبختانه بسیاری از هنرمندان با این ایده نیز همراه شدند و فراسوی تقدم و تاخر و جهت خیریه های مختلف آثار خود را فرستادند تا شاهد یکی از بزرگترین همکاری گروهی هنرمندان معاصر ایران باشیم. پس پایان این نوشتار را نمی توانم با اولین سپاسگزاری از آنها به جا نیاورم، چه آنها که اوج شهرت هستند و چه آنها که در آغاز راه، از تیم کارگاهی ام که تولید بشقاب ها، لعاب و پیگیر یهای مکرر را انجام دادند نهایت قدردانی را دارم. نتیجه مستمر این حرکت با امکان چاپ این آثار امکان داشت که سپاس آن شایسته .................. است که هزینه های چاپ مجموعه را فراهم آورد.

کلام آخر اینکه شاید به رغم بسیاری چه درست و چه غلط این مجموعه جایگاهی در هنر و به ویژه سرامیک معاصر نداشته باشد! اما بازگوی بسیاری از وجوهی است که در این سال ها در هنر ما نادیده گرفته شده اند. تعهد در رسالت هنر به مسائل جامعه که با همراهی هنرمندان در خصوص اختصاص درآمد حاصل از فروش آثار به امور خیریه به دست آمد امکان کارگروهی در وسعتی مثال زدنی در جامع های که حتی گاه یک کار گروهی کوچک به انجام نمی رسد، توجه به داشته های فرهنگی و هنری که در زیست یک جامعه جاری بوده و امکان جاری شدن دارد از جمله این موارد است.»

برای دیدن این آثار می‌توانید همه روزه به جز دوشنبه‌ها به گالری شیرین واقع درخیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک5 مراجعه نمایید.

«شفافیت از قلب آغاز می‌شود». این جمله‌ای است که در مورد آثار به نمایش درآمده در گالری «هما» گفته می‌شود. «آهو حامدی» هنرمندی است که آثار جالبش از پلکسی گلس را در هما به نمایش گذاشته. پیش از این، آثار حامدی در لندن و زوریخ نیز به نمایش درآمده بودند. وی مسیر پیچیده ای از به کارگیری مدیوم های هنری را پیش سرگذاشته است . استفاده از مواد و مصالح جدید در هنر عموما کوششی در یافتن رابطه میان زیبایی شناسی و تجدد است منتها در هنر آهو حامدی کشف ظرفیت های بصری به واسطه پلکسی گلس نه تنها تاکیدی بر این رابطه نیست که برعکس نمایش ابعاد عاطفی هنرمند را عریان می کند.

آثار آهو حامدی در گالری هما

آثار آهو حامدی در گالری هما

آثار آهو حامدی در گالری هما

آثار آهو حامدی در گالری هما

او در استیمنت نمایشگاهش می‌گوید: «من با چشم قلبم به بیرون نگاه می کنم و حال آنچه مشاهده می کنید ، عبور وقایع پیرامون از صافی ادراکات و احساساتم می باشد که چنین مختصاتی را بوجود آورده است در این جهان آرمانی ، همه ی چیزها آنقدر واضح و شفاف حضور دارند که مانع دیده شدن هیچ چیز پس و پشت خود نیستند.»

نمایشگاه حامدی که از 21 آبان گشایش یافته، تا 2 آذرماه در گالری هما دایر خواهد بود. گالری هما در  خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک واقع است و هیچ روزی تعطیل نیست.

و اما گالری «ثالث». در این گالری آثاری از یک هنرمند فرانسوی به نمایش درآمده بود که در نوع خود جالب توجه بودند. آثاری که ترکیبی از نقاشی و کولاژ، هستند با اشعاری به زبان فارسی و هر کلمه و هر حرفی به یک رنگ متفاوت. تماشای آثار این هنرمند می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی باشد. گالری ثالث در خیابان کریمخان , بین ایرانشهر و ماهشهر , پلاک 148، طبقه‌ی فوقانی کتابفروشی نشر ثالث، واقع است.

نمایشگاه نقاشی و کولاژ در گالری ثالث

نمایشگاه نقاشی و کولاژ در گالری ثالث

نمایشگاه نقاشی و کولاژ در گالری ثالث


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان