ماهان شبکه ایرانیان

معرفی بازی ایرانی The Paradox ؛ تعامل با تناقض!

برگزاری رویداد لول آپ موجب شد تا بسیاری از بازیسازان ایرانی با دست پر در این مراسم شرکت کنند و در نهایت شاهد عرضه عناوین موفقی مانند Live TV Tycoon یا The Paradox باشیم

معرفی بازی ایرانی The Paradox ؛ تعامل با تناقض!

برگزاری رویداد لول آپ موجب شد تا بسیاری از بازیسازان ایرانی با دست پر در این مراسم شرکت کنند و در نهایت شاهد عرضه عناوین موفقی مانند Live TV Tycoon یا The Paradox باشیم. The Paradox یا تناقض نام یک بازی ایرانی از استودیو Indie Planet است که جزو بازی‌های برتر رویداد لول آپ نیز نام گرفت. تنها درصورتی شما را دعوت به تجربه The Paradox می‌کنیم که هدفتان از بازی کردن تنها سرگرمی نبوده و خواهان کمی چالش و درجه سختی مناسب برای طی کردن مراحل باشید. در ادامه به معرفی و بررسی The Paradox می‌پردازیم، پس تا پایان با ما همراه باشید تا بهتر بتوانیم این اثر فاخر ایرانی را بشناسیم.

 

چهارچوب بازی بسیار ساده است، در محیطی کوچک کنترل دو کاراکتر را به عهده میگیرید که یکی برخلاف دیگری حرکت کرده و به عبارتی در تناقض با شخصیت اصلی است. تمام چالش‌ها و سختی بازی دقیقا از همین خصوصیت بازی نشئت می‌گیرد. طراحی مراحل بازی بقدری خلاقانه صورت گرفته است که از همان ابتدا شما را درگیر می‌کند. یکی از اولین مسائلی که در پارادوکس باید به آن عادت کنید، شکست فراوان و مرگ شخصیت‌های بازی است، چرا که پشت سر گذاشتن هر مرحله از بازی استراتژی خاص و زمان بندی بسیار دقیق می‌خواهد و از این رو رسیدن به یک نتیجه گیری کلی جهت چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل بازی ممکن است با مرگ و شکست فراوان برای شما به همراه باشد. خصوصیت مثبت بازی در واقع همین طراحی مراحل بازی است، مکانیزم‌های بازی در نهایت سادگی هستند و برای کنترل شخصیت خود تنها سه دکمه برروی صفحه وجود دارد، دو دکمه برای حرکت به طرفین و یک دکمه برای پریدن به سمت بالا. هدف اصلی در رد کردن هر مرحله رسیدن به درب پایانی آن با دو شخصیت سالم به صورت همزمان است. سالم بودن شخصیت‌ها و هم زمان رسیدن آن‌ها به درب پایانی، بزرگ‌ترین چالش بازی محسوب می‌شود چرا که موانع بازی عموما به دسته تقسیم می‌شوند، یا جلوی عبور شخصیت‌ها را میگیرند یا آن‌ها را به کشتن می‌دهند. شاید عبور کردن از موانعی که باعث مرگ شما می‌شوند کمی ساده‌تر باشد، چرا که با یک زمان بندی مناسب و توجه به شرایط وارونه هر دو شخصیت پس از کمی تقلا می‌توانید دو شخصیت را صحیح و سالم از میان‌ تیغ‌های برنده رد کنید و به درب خروجی برسانید. اما موانعی که جلو حرکت شما را می‌گیرند، در دنیای وارونه شخصیت دوم ممکن است مشکل ساز شوند. برای مثال شخصیت بالایی را از تمام موانع رد می‌کنید اما شخصیت وارونه به مانعی گیر کرده است، از آن جایی که حرکت شخصیت‌ها بطور همزمان صورت میگیرد فاصله ایجاد شده بین دو شخصیت غیر قابل جبران است مگر اینکه شخصیت بالایی را به عقب برگردانده و گیر دادن آن به یک مانع، پس از آزادسازی شخصیت وارونه هردو را به درب خروجی برسانید! پیچیده شد مگر نه؟ پارادوکس سرشار از همین پیچیدگی‌ها و چالش‌های مختلف است که می‌توانند ذهن شما را درگیر خود کنند.

چند ایراد کوچک در بازی وجود دارد که امیدواریم در آینده و با انتشار بروز رسانی‌های بیشتر شاهد برطرف شدن آن‌ها باشیم. محل قرارگیری کلیدهای بازی کمی با مشکل روبه‌رو است و از محیط چهارچوب صفحه بخ خوبی استفاده نمی‌کند، فضای ایجاد شده در پایین دکمه‌ها موجب می‌شوند بیشتر اوقات و مخصوصا در صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر در حین زمان بندی و فشردن دکمه دچار مشکل شوید و فضای خالی بین دکمه را لمس کنید. همچنین طراحی یکسان برخی مراحل و عدم وجود خلاقیت یا چالش جدید در آن‌ها می‌تواند یکی دیگر از ایرادات پارادوکس باشد. بازی در حال حاضر دارای 30 مرحله است که در مدت زمان 1 الی 2 ساعت به پایان می‌رسند، اما تیم توسعه دهنده بازی تایید کرده است که به زودی مراحل بیشتری به آن اضافه خواهد شد. اما خلاقیت سازندگان بازی محدود به طراحی مراحل بازی نمی‌شود، بلکه طراحی بصری بازی نیز درنهایت سادگی زیبایی خاص خود را دارد. محیط بازی بصورت هشت بیتی و با رنگ‌های سیاه و سفید که دو دنیای متناقض را از هم سوا می‌کند طراحی شده است. موسیقی بازی نیز از یک قطعه هشت بیتی زیبا تشکیل شده است که با فضا و ریتم بازی بسیار هماهنگ است.

 

درنهایت می‌توان پارادوکس را یکی از موفق‌ترین عناوین حال حاضر ایرانی اندروید دانست که با بهره گیری از یک ایده نو و طراحی خلاقانه، نه تنها می‌تواند در میان کاربران ایرانی به موفقیت برسد بلکه قطعا در پلی استور و درمیان کاربران تمام جهان موفق خواهد بود. مهم نیست به چه سبک بازیی علاقه‌مندید، پارادوکس برای تمام علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی مناسب است و می‌تواند نظر مثبت تمام کاربران را جلب کند. پارادوکس از فروشگاه کافه بازار و بصورت رایگان قابل دریافت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان