۶ راز پرورش ساکولنت بیرون از خانه

ساکولنت‌ها یکی از محبوب ترین و بی دردسر ترین گیاهان باغچه‌ای هستند که شکل و بافت باغچه را دگرگون می‌کنند و به همین راحتی‌ها هم نمی‌میرند!

6 راز پرورش ساکولنت بیرون از خانه

ساکولنت‌ها یکی از محبوب ترین و بی دردسر ترین گیاهان باغچه‌ای هستند که شکل و بافت باغچه را دگرگون می‌کنند و به همین راحتی‌ها هم نمی‌میرند!

نه فقط درون گلخانه و بیابان‌، ساکولنت‌ها می‌توانند تقریبا در هر محیطی رشد کنند و با آن سازگار شوند.

خب، حالا وقت درمیان گذاشتن آن رازها با شماست!

راز اول: زیاد به آنها آب ندهید!

ساکولنت‌تان را خیلی دوست دارید و می‌خواهید یک روز درمیان به آن آب بدهید تا سالم و سرحال بماند و رشدش بیشتر شود! اما چیزی که در انتها نصیب‌تان می‌شود یک توده چروک و نرم است! آبیاری زیاد از حد، بیشتر از آبیاری کم، برای ساکولنت‌ها مسئله ساز است. آبیاری زیاد ریشه‌ها را پوسیده می‌کند. اگر خیلی دیر این موضوع را فهمیده اید و کار از کار گذشته، قسمتی از ساکولنت‌تان را که سالم مانده با چاقو از آن جدا کنید و اجازه دهید اندکی خشک شود. سپس آن را در خاک بکارید، به این ترتیب، ساکولنت جدیدی خواهید داشت. خاک قسمتی که کاکتوس گندید قبلی در آن بوده را دور بریزید.

راز دوم: به آنها بی‌توجهی نکنید

ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها گیاهان بیابانی اند و به آبیاری نیاز ندارند، درست است؟ خیر!

نیاز آبی آنها کم است، اما باز هم به آبیاری نیاز دارند. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران زیادی در آنجا نمی‌بارد، ساکولنت‌ها را در زمان رشدشان به طور منظم آبیاری کنید. که این زمان از بهار تا پاییز است.

ساکولنت‌هایی که در گلدان کاشته اید را یک بار در هفته آبیاری کنید. هر از گاهی به خاک گلدان مقدار زیادی آب دهید تا موقعی که آب از گلدان سرازیر شود و از زهکش‌ها بیرون رود. به این ترتیب نمک‌های اضافه از خاک خارج می‌شوند.

راز سوم: کاشت گیاهانی با نیازهای آبی یکسان

ساکولنت‌ها را در کنار گیاهان علفی، یا در کل گیاهانی که نیاز آبی زیادی دارند و نیازمند آبیاری مکرر هستند، نکارید. بهترین حالت این است که منطقه‌ای خشک با گیاهان مقاوم به کم آبی در باغچه‌تان داشته باشید. و همچنین باغچه را به قسمت‌های دیگر، منطقه‌ای با نیاز آبیاری متوسط و منطقه‌ای با نیاز آبیاری زیاد، تقسیم کنید. همانطور که خواهید دید این کار فقط به نفع ساکولنت‌هاتان نیست! این کار آبیاری را برای شما آسان تر می‌کند و گیاهان‌تان را هم شاداب تر نگه می‌دارد.

راز چهارم: خاک مناسب

خاک مناسب و مخصوص کاکتوس و ساکولنت در همه گلفروشی‌ها موجود است. در حالی که این خاک برای گیاهانی که در گلدان کاشته می‌شوند، به خصوص ساکولنت‌های گلخانه‌ای، مناسب است، خیلی به درد استفاده برای ساکولنت‌های باغچه‌ای نمی‌خورد. ابتدا نوع خاک باغچه خود را بشناسید و بعد برای اصلاحش، به آن مواد دیگر اضافه کنید تا زهکشی خوبی داشته باشد. در حالی که تعدادی از ساکولنت‌ها بسیار سازگار هستند و در هر جایی، حتی در گلدان‌های سفالی، رشد می‌کنند، بهتر است که برای آنها شرایط مورد نیازشان را فراهم آوریم تا ریشه‌هایشان سالم بماند و گیاهی شاداب تر داشته باشیم.

برای اصلاح خاک‌تان از یک مهندس کشاورزی یا گلفروشی‌ها مشورت بخواهید.

راز پنجم: سایه و نور

اکثر ساکولنت‌ها برای رشد خوب نیازمند سایه و آفتاب (آفتاب لکه دار) هستند. و وجود تنها یکی از این دو گیاه را راضی نمی‌کند. پس ابتدا، در مورد نیاز نوری ساکولنت‌تان تحقیق کنید و بعد، بهترین مکان برای کاشت ان در باغچه را پیدا کنید.

یک نکته: رنگ گیاه راهنمایی است که نیاز نوری آن را به شما می‌گوید. برای مثال ساکولنت‌هایی که سایه دوستند معمولا به رنگ‌های زرد یا سبز هستند و ساکولنت‌هایی که آفتاب دوستند، مایل به قرمز یا نارنجی هستند.

راز ششم: از آنها در برابر سرما محافظت کنید

ساکولنت‌ها در زمستان وارد دوره استراحت می‌شوند و در این زمان نیاز به آبیاری ندارند. در واقع آبیاری ساکولنت‌ها در این زمان موجب افزایش ابتلای آنها به پوسیدگی ریشه می‌شود. و آنها را می‌کشد!

چیزی که آنها در این زمان به آن نیاز دارند، جایی خنک و خشک است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در آن باران زیادی می‌بارد و ساکولنت‌هاتان در گلدان هستند، آنها را در زیر سر پناهی قرار دهید یا به داخل خانه بیاورید تا از خیس شدن‌شان جلوگیری کنید. سرما و یخبندان هم مسئله دیگری است. حواستان به زمستان‌های خیلی سرد باشد و در این هنگام گیاه را با پارچه بپوشانید و یا در زیر درختان بکاریدش تا از سرما حفظ شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر