می‌دانیم شما اهل دویدن نیستید. برای شما حوصله سر بر است، زانوهای شما درد می‌گیرد؛ پس بگذارید شما را با یکی‌ از بهترین جایگزین‌های دویدن که حتی بیشتر از آن کالری می‌سوزاند آشنا کنیم. نام این سبک ورزشی تاباتا است. اسم گذاری این سبک ورزشی به خاطره ترکیب کردن تعداد زیادی از ورزش‌های مختلف و انجام آنها در بازده‌های زمانی 30 ثانیه است، شما می‌توانید زمان آن را بیشتر یا کمتر کنید یا حرکت‌های دیگر به آن اضافه کنید. در افرادی که این ورزش را برای 20 دقیقه در روز انجام می دهند، کالری سوزی تا دقیقه ای 15 کالری مشاهده شده است. دویدن در حد 10 تا 12 کالری در دقیقه

می‌سوزاند

برای انجام ورزش تاباتا می‌توانید روش‌های مختلف را امتحان کنید فقط به خاطر داشته باشید که باید این تمرینات را با جدیت انجام دهید و خود را به چالش بیندازید. اینجا ما به شما  نوعی از تمرینات که می‌توایند به تاباتا تبدیل کنید را معرفی‌ کردیم.

ورزش و تمرین کل بدن با استفاده از یک دمبل

یک وزنه به نسبت سنگین برای توان عضلات خود انتخاب کنید. هر حرکت را برای یک دقیقه انجام دهید و بین هر ‌ست فقط 20 ثانیه استراحت کنید.

حرکت اول

پاهای خود را به هم بچسبانید و مستقیم بایستید یک دمبل را به دو دست گرفته و جلو صورت خود بیاورید، حالا وزنه را بالای سر ببرید و نگاه دارید، وزنه را دوباره جلو صورت بیاورید و با یک پا به سمت جلو گام بردارید. این حرکت را  دو دقیقه تکرار کنید.

حرکت دوم

در حالت شنا روی زمین قرار بگیرید و دستان خود را به اندازه عرضه شانه باز کنید. حالا با حرکت یک دست دمبل را از روی زمین بلند کنید و به کنار پهلو بیاورید. این کار را با دست مخالف تکرار کنید. هر دست به مدت 2 دقیقه با توان حداکثری.

حرکت سوم

پاهای خود را کمی‌ بیشتر از عرض شانه باز کنید و یک دمبل را در دو دست بگیرید، حالا برای یک دقیقه و با سرعت بالا تا جایی‌ که می توانید در دو دقیقه اسکات بزنید.( حرکت اسکات یا اسکوات را می توانید اینجا ببینید)

برای سخت و آسان کردن این تمرین به جای گام‌های مستقیم می توانید به دو جهت چپ و راست گام بردارید. یا وزن را از روی زمین به صورت ضربدری بلند کنید.