انتشار «بهترین قصه‌های هزار و یک شب»

مجموعه «بهترین قصه‌های هزار و یک‌ شب» در سه جلد منتشر شد.

انتشار «بهترین قصه‌های هزار و یک شب»

به گزارش ایسنا، این مجموعه با عنوان‌های «علاءالدین و چراغ جادو و 12 قصه دیگر از هزار و یک شب»، «علی‌بابا و چهل دزد و 10 قصه دیگر از هزار و یک شب» و «سفرهای سندباد و 10 قصه دیگر از هزار و یک شب» با بازنویسی محمدرضا شمس هرکدام در 96 صفحه با شمارگان 1100 جلد و قیمت 5000 تومان در موسسه نشر و تحقیقات ذکر راهی بازار شده‌ است. این مجموعه همچنین در یک جلد با نام «چهل شب از هزار و یک ‌شب» منتشر شده است.

«علاءالدین و چراغ جادو» با 12 قصه دیگر همراه است: «ابوقیر و ابوصبر»، «آرزوهای جوان شیشه‌فروش»، «جوان قاتل و پیرمرد مسلمان»، «دزدِ جوانمرد»، «بدور وقمرالزمان»، «داستان اسعد و المجد»، «پسرهای بازرگان و ارثیه»، «حاتم طایی و خاتون چینی»، «مرد خارکن و گوهرِ شب‌چراغ»، «زنِ نیکوکار»، «دزد و بازرگان» و «مردِ گلیم‌باف».

10 قصه دیگر هم در کتاب «علی‌بابا و چهل‌دزد» آمده که عبارت است از: «جوذر و گنج شهر دل»، «شوخی شاهزاده با مرد فقیر»، «مرگ مرد گوژپشت»، «شمس‌الدین و نورالدین»، «عیار جوانمرد»، «دیو و مرد ماهیگیر»، «بن ‌مهدی، عموی خلیفه»، «خرچنگ و ماهی‌ها»، «سه داستان عجیب»، «دهقانِ پیر، گاو و درازگوش».

داستان‌های دیگر «سفرهای سندباد» هم عبارت‌اند از: «بازِ باوفا»، «پرواز با اسب آبنوس»، «ملک یونان و حکیم رویان»، «گرگ و روباه»، «ابن کریم و باقلای بغدادی»، «عبید و حسن تاجر»، «زشت و زیبا»، «مردِ عابد»، «غول و بازرگان» و «گربه و کلاغ».

در معرفی  این‌ کتاب‌ها عنوان شده است: شاید کمتر کسی باشد که «داستان‌های هزار و یک شب» را نشنیده و یا آن را نخوانده باشد. «هزار و یک شب» مجموعه افسانه‌های کهن هندوستان، ایران‌ باستان و ایران پس از اسلام را در برمی‌گیرد. «هزار و یک شب»، دنیای زیبا و شگفت‌آوری را در برابر دیدگان خوانندگان می‌گشاید. داستان‌های «هزار و یک‌ شب» طراوت و شادابی خاصی دارند. در حالی‌که داستان‌ها به‌هم پیوسته‌اند ولی هر داستان فضایی متفاوت با داستان دیگر دارد. به جرأت می‌توان ادعا کرد که برخی از داستان‌های اروپایی و سرزمین‌های دیگر، الهام‌گرفته از داستان‌های «هزار و یک‌ شب»‌اند. هرکدام از داستان‌های هزار و یک شب، نتایج اخلاقی و آموزنده‌ای  دارد و بیان‌کننده اوضاع زندگی و شرایط اجتماعی مشرق‌زمین در دوره‌های گوناگون است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان