ماهان شبکه ایرانیان

شهید محراب و روحانیون درغربت

* شهیدآیت الله اشرفی اصفهانی در آیینه خاطرات آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی درآمد   آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی، از فضلای حوزه علمیه ومعاشران قدیم چهارمین شهید محراب، متأسفانه به سبب بیماری نتوانستند در گفت وگویی مفصل با شاهد یاران حاضر شوند

شهید محراب و روحانیون درغربت
* شهیدآیت الله اشرفی اصفهانی در آیینه خاطرات آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی

درآمد
 

آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی، از فضلای حوزه علمیه ومعاشران قدیم چهارمین شهید محراب، متأسفانه به سبب بیماری نتوانستند در گفت وگویی مفصل با شاهد یاران حاضر شوند. ضمن آرزوی سلامتی برای این عالم ربانی توجه شما عزیزان را به حاصل تلاش دوست گرامی حجت الاسلام اسماعیل محمدی در کتاب «منذران صادق»جلب می کنیم که گفت وگوی ذیل ازاین اثر نقل شده است:
مرحوم شهید آیت الله اشرفی اصفهانی، قبلاً جزء معروفین وفضلای حوزه علمیه قم و درس آقای بروجردی بودند. زمانی که مدرسه آقای بروجردی در کرمانشاه ساخته شد، آقای بروجردی عده ای را برای احیای حوزه آن جا به کرمانشاه فرستادند که یکی هم همین آیت الله اشرفی بود ویکی هم آیت الله عبدالجواد جبل عاملی بود که اوهم ازفضلای معروف، وکسی بود که خیلی از فضلای فعلی قم کفایه را نزد ایشان خوانده بودند وخود من نیز جلد اول کفایه را نزد ایشان خواندم.
آیت الله جبل عاملی، مردی بسیار شریف ودقیق وبا آقای اشرفی رفیق بودندو یکی دیگر هم آقای امام سدهی بود که سید واهل اصفهان بود ودیگری پدر آقای قدیری بود.
عده زیادی این ها را با یک مقدماتی از قم به طرف کرمانشاه بدرقه کردند. آقای فلسفی هم به منبر رفتند، با یک وضع خوبی مجلس گرفتند، این آقایان درزمان آیت الله بروجردی از طرف ایشان به کرمانشاه رفتند، منتها چیزی که هست بعد از مدتی به تدریج برگشتند، به غیر از آقای اشرفی اصفهانی که در کرمانشاه ماندند ودر آن جا درمسجد مدرسه آقای بروجردی نماز می خواندند وکم کم یک حالت تقریباً محوری در کرمانشاه پیدا کردند وتدریس هم می کردند وآن چیزی که برای ما خیلی جلب نظر کرد،این بود که مرحوم آقای اشرفی اصفهانی بعد از فوت آقای حکیم- وبلکه قبل از فوت آقای حکیم- جزء کسانی بودند که اظهارعلاقه وتمایل خود را نسبت به حضرت امام خمینی(ره) بیش از دیگران نشان می دادند وبعد از فوت آقای حکیم ایشان از کسانی بودند که مردم را به سوی معظم له ارجاع داد. در زمانی که درواقع می شود گفت زمان غربت روحانیون مبارز بود، در آن زمان وجود فردی مثل آیت الله اشرفی اصفهانی،دراستان کرمانشاه خیلی ارزش داشت که ایشان ارجاع دادند به امام وما به همین جهت خیلی به ایشان علاقه مند شدیم. علی ای حال شهید اشرفی جزء کسانی بود که من خیلی به او علاقه داشتم واز کسانی که به ایمان وتقوا ومتانت وفضل اواعتقاد داشتم همین چهارمین شهید محراب اشرفی اصفهانی بود.
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 44
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان