ماهان شبکه ایرانیان

همایون امیرزاده اعلام کرد

بر بن‌کارت‌های کتاب در نمایشگاه قرآن نظارت نداریم

یکی از مدیران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با بیان این‌که بر نحوه خرج شدن بن‌کارت‌های کتاب در نمایشگاه قرآن نظارتی ندارند، می‌گوید: متولی برگزاری نمایشگاه قرآن، معاونت قرآن و عترت وزارتخانه است و قاعدتا آن‌ها این موضوع را رصد می‌کنند، ضمن آن‌که تا کنون هم تخلفی گزارش نشده است.

بر بن‌کارت‌های کتاب در نمایشگاه قرآن نظارت نداریم

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با فاصله اندکی از سی و یکین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  آغاز شد . طبق اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از بن‌کارت‌های خرید کتاب  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (با وجود آن که در پشت بن کارت‌ها عنوان شده تا پایان نمایشگاه قابل استفاده است) در نمایشگاه بین‌المللی قر آن هم می‌توان استفاده کرد. در نمایشگاه کتاب تهران با وجود نظارت‌هایی که بر بن‌کارت‌ها وجود داشت افراد بسیاری اقدام به نقد کردن بن‌کارت‌ها می‌کردند که خلاف آیین‌نامه اجرایی نمایشگاه بود. حال این اقدام یعنی استفاده از این بن‌کارت‌ها در نمایشگاه قرآن امکان بسیاری را در اختیار افراد و حتی موسسه‌ها برای دور زدن آیین‌نامه و نقد کردن بن‌کارت‌ها به وجود می‌آورد. این پرسش پیش می‌آید که چقدر از بن‌های صادر شده در نمایشگاه کتاب خرج نشده، آیا کمیته نظارت و رسیدگی بر تخلفات نمایشگاه کتاب بر نحو خرج شدن این بن کارت‌ها نظارت دارد یا خیر؟

همایون امیرزاده - رییس کمیته نظارت و رسیدگی بر تخلفات سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران - درباره این موضوع  اظهار کرد: کمتر از پنج درصد از بن کارت‌هایی که برای نمایشگاه صادر شده است، خرج نشده است. بخشی از این بن‌کارت‌ها احتمالا در نمایشگاه بین المللی قرآن خرج شود که فعلا اطلاعاتی درباره آن نداریم و ممکن است بخشی از آن هم خرج نشود. بیشتر این بن‌کارت‌ها برای مؤسسات است. زمان نمایشگاه حدود  12 میلیارد تومان به بن‌کارت‌ها اختصاص  یافت که حدود  500 میلیون تومان آن خرج نشده است. 

او درباره نظارت بر نحوه خرج شدن این بن‌کارت‌ها  در نمایشگاه بین‌المللی قرآن  نیز گفت: متولی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، معاونت قرآنی وزارت ارشاد است و  آن‌ها در حال رصد این بن‌کارت‌ها هستند و ما هیچ نظارتی بر آن نداریم. البته تاکنون هم گزارش تخلفی برای ما ارسال نشده است.

امیرزاده  سپس افزود: سال آینده با توجه به همزمانی نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه قرآن باید تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود که تخلفی صورت نگیرد.

او همچنین درباره نحوه بازپرداخت ودیعه بن‌کارت‌های بلاتکلیف، اعلام کرد: در صورت ارجاع، بخشی (سهمی) که موسسات یا افراد واریز کرده‌اند، به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

ایسنا دریافت پاسخ مسؤولان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایشگاه بین‌المللی قرآن را پیگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان