تعداد کاربران روزانه توییتر در سه ماهه اول سال جاری میلادی به خاطر قرنطینه افزایش داشته است. با این حال به دلیل خسارتی که به اقتصاد دنیا وارد شده، افزایش کاربران این پلتفرم سوداوری بیشتری برای این شبکه اجتماعی به همراه نداشته است.
توییتر در گزارش خود از افزایش 24 درصدی کاربران روزانه این پلتفرم در سه ماهه اول سال جاری میلادی و رسیدن آنها به 166 میلیون نفر به خاطر همه گیری کووید 19 خبر داده است. این آمار نسبت به 134 میلیون کاربر سه ماهه اول 2019 و 152 میلیون کاربر روزانه پولساز در سه ماهه گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. ولی توییتر میگوید با عادت کردن کاربران به شرایط قرنطینه، استفاده از این پلتفرم به ثبات رسیده است.
![توییتر](/Upload/Public/Content/Images/1399/02/12/1450310821l.jpeg)
درآمدزایی توییتر تا حد زیادی به تبلیغات وابسته است و همه گیری کرونا با وجودی که تعداد کاربران این پلتفرم را افزایش داده، ولی سودی برای آن به همراه نداشته است. با وجود افزایش کاربران، کووید 19 قدرت خرید بسیاری از شرکتها را کاهش داده و همین عامل بر درآمدهای توییتر تاثیر منفی گذاشته است. در نتیجه به این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل، زیان عملیاتی 7 میلیون دلاری وارد شده است.
توییتر میگوید برای جبران این خسارت، منابع و اولویتهای خود را معطوف محصولات درامدزا میکند. این شرکت قصد دارد مهندسانی که سرگرم پروژههای دیگر هستند را مأمور کار روی پلتفرم تبلیغات موبایل توییتر و انجام دیگر اقدامات پولساز کند. توییتر در گزارش خود ادعا میکند که با این کار، «اعتماد و امنیت» توییتر قربانی نخواهد شد.
افزایش کاربران توییتر خبر خوبی هم برای این پلتفرم و هم برای مدیرعامل آن یعنی «جک دورسی» است که اخیراً حفظ جایگاه خود را در گرو رشد کاربران میدید. یکی از برنامههای او افزایش تعداد کاربران لاگین شده با امکان فروش تبلیغات به آنها (mDAU) تا حدود 200 میلیون نفر تا انتهای سال 2020 است.
حال توییتر میگوید آمار این دسته از کاربران به ثبات رسیده که میتواند به معنی پایان رشد آسان کاربران باشد. علاوه بر این، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و ورزشی بزرگ به سال 2021 موکول شدهاند و این یعنی توییتر برای درگیر کردن کاربران بیشتر کار سختی در پیش خواهد داشت.