معرفی خانم های موفق ایرانی در سراسر دنیا؛ آزاده تبازاده

همه خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است

همه خانم‌های جوان دوست دارند در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت برسند و لازمه رسیدن به آن، داشتن هدف مشخص، اعتماد به نفس و تلاش فراوان است. همانطور که می‌دانید مسیر رسیدن به موفقیت سخت است به گونه‌ای که بسیاری از افراد در نیمه‌های راه از رسیدن به اهدافشان دست می‌کشند و همه چیز را رها می‌کنند. اما باید بدانید که شما در این مسیر تنها نیستید و می‌توانید با الهام گرفتن از داستان زندگی افراد موفق، مسیر را برای خودتان هموار کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چون خانم هستید نمی‌توانید بعضی از کارها را انجام دهید؟ ما در این سری از مجموعه مقالات سعی داریم تا با معرفی خانم‌های موفق ایرانی در سراسر دنیا، طرز تفکر شما را تغییر بدهیم و نشان دهیم که با داشتن یک روحیه تسلیم ناپذیر می‌توانید به همه اهداف خود در زندگی برسید. در این قسمت زندگینامه پروفسور آزاده تبازاده ، یکی از دانشمندان بزرگ ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم، پس در ادامه با بنیتا همراه باشید.

آزاده تبازاده
Credit: Stanford News

تحصیلات

آزاده تبازاده در سال 1346 در تهران متولد شد. او در سن 7 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و دارای مدرک دکترای تخصصی (PHD) در رشته شیمی فیزیک از دانشگاه استنفورد کالیفرنیا است.

فعالیت‌های تحقیقاتی

او یکی از دانشمندان ایستگاه فضایی ناسا است و تا به حال بیش از 60 مقاله علمی منتشر کرده است. او در سال 1383 تحقیقات مهمی را در ارتباط با ابرها و آلاینده‌های جو زمین انجام داد و به همین دلیل در ضمیمه‌ علم و تکنولوژی مجله تایم از وی تقدیر شد و عکس او روی جلد مجله قرار گرفت. او در حال حاضر استاد دانشگاه استنفورد است و به همراه همسرش روی یک پروژه تحقیقاتی فعالیت می‌کند.

زندگی شخصی

او به همراه همسر و 3 فرزندش در ایالت کالیفرنیا آمریکا زندگی می‌کند.

آزاده تبازاده
Credit: Blog.iuniverse

کتاب

کتاب او «کارآگاه آسمان» نام دارد. او در این کتاب خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود را در ایران روایت کرده است و برنده جوایز معتبر داستان نویسی شده است. این کتاب توسط نشریه‌ کِرکِس ریویوز (Kirkus Reviews) به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال 2015 معرفی شد.

افتخارها و جوایز

پروفسور آزاده تبازاده در سال 1378 برنده جایزه ریاست جمهوری برای دانشمندان و مهندسان شد، این جایزه بالاترین افتخاری است که دولت آمریکا به دانشمندان و مهندسان برجسته اعطا می‌کند. از دیگر جوایز مهم او می‌توان به مدال اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا در سال 1380 اشاره کرد. همچنین او در سال 1381 به عنوان یکی از 10 دانشمند جوان و با استعداد آمریکا معرفی شد.

منبع: بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان