۵ نکته مهم درباره جگوار i-Pace جدید

در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو این شانس را یافتیم تا با نسخه پیش‌تولیدی جگوار i-Pace جدید رانندگی کنیم. این خودرو اولین محصول الکتریکی جگوار محسوب می‌شود.

5 نکته مهم درباره جگوار i-Pace جدید

در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو این شانس را یافتیم تا با نسخه پیش‌تولیدی جگوار i-Pace جدید رانندگی کنیم. این خودرو اولین محصول الکتریکی جگوار محسوب می‌شود.


خودروی i-Pace نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و مجموعه باتری 90 کیلووات ساعتی آن محدوده حرکتی 386 کیلومتری را فراهم خواهد کرد.


ما تنها در مسافتی کوتاه با محصول جدید جگوار همراه بودیم اما خب همین زمان کوتاه نیز باعث شد برخی موارد مهم را درباره شاسی‌بلند الکتریکی بریتانیایی بفهمیم و آن‌ها را هم‌اکنون با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

  1. طراحی فوق‌العاده


جگوار i-Pace یک کراس اوور جذاب بوده و به عنوان یک خودروی کوپه مانند کاملاً خوب عمل کرده است. یان کالوم مدیر طراحی جگوار اساساً یک نابغه بوده و ما حاصل کار او را دوست داریم زیرا همانند خودروهای مفهومی می‌باشد. همچنین الکتریکی بودن i-Pace روی طراحی آن تاثیر منفی نداشته است.

  1. گشتاور آنی


همان‌گونه که گفتیم i-Pace دارای مجموعه باتری 90 کیلووات ساعتی بوده و قدرت 394 اسب بخاری و گشتاور 694 نیوتون متری آن به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود. این میزان گشتاور برای یک کراس اوور الکتریکی کاملاً زیاد بوده و البته با کوچک‌ترین اشاره‌ای تمامی این گشتاور در اختیار بوده و به همین دلیل شاهد شتاب گیری بسیار سریعی خواهید بود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت رسمی i-Pace برابر با 4.5 ثانیه بوده و همین گشتاور آنی هیجان زیادی را ایجاد می‌کند.

  1. فرمان سنگین


اولین نکته‌ای که با راندن این خودرو در پارکینگ‌های کوچک جلب‌توجه خواهد کرد احساس سنگین بودن فرمان است. بسیاری از خودروهای الکتریکی دارای فرمان‌های بسیار سبکی هستند اما این یکی کاملاً در جهت مخالف حرکت کرده است. اگرچه ما معمولاً فرمان‌های سنگین را دوست داریم اما فرمان i-Pace احساس سنگینی مصنوعی داشته و برای چرخاندن آن باید نیروی زیادی صرف کرد. معمولاً خودروها در سرعت‌های پایین‌تر فرمان سبک‌تری دارند بنابراین چرخاندن آن‌ها در پارکینگ‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. در سرعت‌های بالا نیز فرمان سفت‌تر می‌شود تا از حرکات ناگهانی خودرو ممانعت به عمل آید.


اما سنگینی فرمان i-Pace باعث ایجاد ارتباط با چرخ‌های جلو نمی‌شود. فرمان به‌صورت فیزیکی سنگین است اما هنوز هم سست احساس می‌شود؛ اما به یاد داشته باشید که نسخه تست شده از نوع پیش‌تولیدی بوده و شاید جگوار آن را در آینده تنظیم کند.

  1. آرام است


در زمان راندن i-Pace تقریباً صدایی وجود ندارد. این خودرویی الکتریکی بوده و اگرچه طراحی متمایزی دارد اما شبیه خودروهای عادی رفتار کرده و حتی برای افرادی که پیش از این هرگز خودروی الکتریکی نرانده‌اند نیز آشنا به نظر رسیده و اصطلاحاً کاربرپسند است.

  1. تسلا بهتر است مراقب باشد


یکی از کارشناسان جگوار که همراه ما بود گفت دموهای رانندگی زیادی برای مشتریان بالقوه در ژنو تدارک دیده شده و البته به این نکته هم اشاره کرده که بسیاری از مالکان تسلا یا افرادی که می‌خواهند محصولی از تسلا را بخرند به راندن i-Pace تمایل نشان داده‌اند. مدل X هم‌اکنون رقیب واقعی ندارد اما محصول جگوار می‌تواند این بازی را تغییر دهد. مزیتی که جگوار دارد این است که ارزان‌تر از تسلا بوده و احتمالاً فاقد برخی مشکلات مدل X خواهد بود. i-Pace همچنین زیباتر از مدل X می‌باشد.


منبع: autoguide

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان