صدای مرموز این دریا از فضا هم شنیده می شود!

زمین سیاره ای اسرار آمیز است، در هر لحظه دانشمندان پدیده هایی را کشف می کنند که باید در همه ی چیزهایی که تا به حال درباره ی جهان می دانستیم ارزیابی دوباره ای انجام دهیم! به تازگی دانشمندان صدای عجیبی را از دریای کارائیب می شنوند که می تواند میدان گرانشی زمین را هم تغییر دهد

صدای مرموز این دریا از فضا هم شنیده می شود!

صداهای عجیب در فضا

زمین سیاره ای اسرار آمیز است، در هر لحظه دانشمندان پدیده هایی را کشف می کنند که باید در همه ی چیزهایی که تا به حال درباره ی جهان می دانستیم ارزیابی دوباره ای انجام دهیم! به تازگی دانشمندان صدای عجیبی را از دریای کارائیب می شنوند که می تواند میدان گرانشی زمین را هم تغییر دهد. به عبارتی دیگر دریای کارائیب صدایی تولید می کند که از فضا هم شنیده می شود اما گوش های انسان قادر به شنیدن این صدای آهسته نیست. در ادامه الی گشت را همراهی کنید تا درباره ی این صداهای عجیب در فضا بیشتر بدانید.

صدای عجیب

صدایی عجیب و غریب در فضا شنیده می شود که منبع آن دریای کارائیب است! دانشمندان تا به حال با موردی این چنینی روبرو نشده اند. با اینکه گوش های انسان نمی تواند این صدای عجیب را تشخیص دهد و بشنود اما اثراتی از این صدا در فضا کشف شده است. کسانی که این رفتار عجیب دریای کارائیب را کشف کردند محققان دانشگاه لیورپول بودند. اقیانوس جای پر سرو صدایی است اما در میان شلوغی های معمول، دانشمندان صدایی عجیبی را از دریای کارائیب کشف کرده اند. این صدای سوت مانند آهسته تر از آنی است که توسط گوش های انسان تشخیص داده شود اما آنقدر قدرتمنده که نشانه هایی از آن در فضا قابل تشخیص است. محققان در حال بررسی سطح و فشار دریای این منطقه برای پیش بینی رفتار دریا در آینده بودند بودند که ناگهان این صدا را کشف کردند. در تحقیقاتی که توسط دانشمندان دانشگاه لیورپول بر روی دریای کارائیب انجام شد مشخص شد که این دریا در میان سروصداها مثل یک سوت عمل می کند، صدایی که آنقدر بزرگ است که حتی از فضا هم شنیده می شود و خودش را به نوسان در آوردن میدان جاذبه ی زمین نشان می دهد.

صدای عجیب در فضا

در واقع، از سال های قبل دانشمندان در حال تحقیق بر روی دریای کارائیب هستند چون این دریا یکی از مهمترین دریاهای دنیاست؛ مسئول شکل دادن جریان ها برای تغذیه ی جریان خلیج است و نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد. برای همین دانشمندان دانشگاه لیورپول در حال تماشای 4 مدل مختلف از فعالیت های اقیانوس بودند تا بتوانند به درک درستی از حرکت های اقیانوسی در آن منطقه برسند. دانشمندان در حال انجام این کار بودند که ناگهان با موردی عجیب روبرو شدند! دانشمندان برای اینکه بفهمند آیا این پدیده واقعی است یا نه به سراغ داده های سطح و فشار آب که در سال های 1958 تا 2013 از کف دریای کارائیب گرفته شده بود رفتند و سراغی هم از داده های ماهواره ای جاذبه در این ناحیه گرفتند.

صدایی که منبع ان دریای کارائیب است

آن ها پی به پدیده ای به اسم سوت روسبای بردند که در زمان وزیدن امواج روسبای به وجود می آید. این موج به آهستگی به سمت غرب اقیانوس منتشر می شود و با کف دریا در تعامل است. بعد از انجام یک سری تحقیقات در سال های 1958 تا 2013 بر روی دریای کارائیب، این پدیده ی عجیب کشف و مشخص شد که دریای کرارائیب درست مثل یک سوت بزرگ عمل می کند. این پدیده ی عجیب وقتی اتفاق می افتد که موج بزرگی که به سمت غرب دریا می رود با کف دریا تعامل برقرار می کند. همین که این موج به سمت غرب دریا می رسد از بین می رود اما دوباره در سمت شرق دریا ظاهر می شود. این پدیده باعث می شود که آب هر 120 روز یک بار به این آبگیر داخل و خارج شود. در واقع 120 روز طول می کشد تا این موج از شرق به غرب آبگیر منتشر شود و در این مدت صدایی آهسته از این موج بیرون می آید که 30 برابر کوچک تر از صدای یک دکمه ی پیانو است.

همان طور که گفتیم باعث و بانی ایجاد این صداها موج بزرگی به اسم روسبای است که در سراسر این دریا جابجا می شود و با رسیدن به آبگیر کارائیب ناپدید می شود. این موج عجیب و تبادل آب از اقیانوس باعث صدای سوت مانندی می شود که با استفاده از تجهیزات جاذبه قابل مشاهده است. جالبه بدانید که فعالیت های دریای کارائیب درست مثل یک سوت است! زمانی که در داخل یک سوت می دمید جریان هوا ناپایدار می شود و یک موج صوتی طنین دار به وجود می آید که درست اندازه ی حفره ی سوت است. از آن جایی که سوت باز است صدا به بیرون می آید و شما می توانید آن را بشنوید. به همین ترتیب جریان اقیانوس که در دریای کارائیب در جریانه ناپایدار می شود و نوع خاصی از امواج به اسم موج روسبای را به موجود می آورد. از آن جایی که این دریا نسبتا باز است تبادل آب با دیگر بخش های اقیانوس باعث می شود تا با استفاده از ابزارهای جاذبه این طنین صدا را بشنویم.

صداهایی از دریای کارائیب

از آن جایی که دریای کارائیب بسیار بزرگ تر از سوت های معمولی است صدایی که تولید می شود آنقدر آهسته است که شنیده نمی شود. موج روسبای فقط یک صدا نیست به گفته محققان این صدا می تواند بر روی سطح آب دریا تاثیر بگذارد و خسارات ناشی از سیل را افزایش دهد. این پدیده در سواحل ونزوئلا و کلمبیا سطح آب دریا را تا 10 سانتی متر تغییر داده برای همین با درک آن می تواند احتمال سیل های ساحلی را پیشگویی کند. دریای کارائیب بخشی از اقیانوس اطلس است و در جنوب شرقی خلیج مکزیک قرار دارد. این دریا در احاطه ی آمریکای جنوبی، آریکای مرکزی و جزایر کارائیب قرار دارد و مساحتی در حدود 2,754,000 کیلومتر مربع را در بر گرفته است.

منبع: ancient-code

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان