دم‌نوش گل سرخ

گل سرخ درختچه‌ی کوچکی به ارتفاع ۶۰ سانتیمتر تا ۱ متر است. ساقه‌های جوان این گیاه دارای خارهای ریز و فراوانی است، ولی ساقه‌های پیرتر آن خار ندارند

دم‌نوش گل سرخ

گل سرخ درختچه‌ی کوچکی به ارتفاع 60 سانتیمتر تا 1 متر است. ساقه‌های جوان این گیاه دارای خارهای ریز و فراوانی است، ولی ساقه‌های پیرتر آن خار ندارند. برگ‌هایش غالباً دارای پنج برگچه دندانه‌دار و سبز تیره است. گل‌هایش درشت و منفرد به رنگ سرخ مایل به ارغوانی است. گل‌ها در اواخر بهار تا اواسط تابستان باز می‌شود. از نظر طب سنتی طبیعت این گیاه گرم است.
دم‌نوش گل سرخ

خواص دارویی

دم نوش گل سرخ موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند؛ از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند، مفید است. این دم نوش عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند. بوی بد دهان را رفع می‌کند. همچنین بر طرف کننده نفخ معده است. تقویت کننده و بر طرف کننده ناراحتی‌های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است.

بیشتر بخوانید: گل سرخ، اسانسی با ارزش

 

طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری گل سرخ به اضافه‌ی یک قاشق غذاخوری چای سیاه یا چای سبز را به همراه آب با دمای 80 درجه، در یک قوری ریخته و به مدت 15 الی 20 دقیقه دم کنید.
منبع مقاله :
عباسی، زهرا، (1396)، کافی‌شاپ در خانه، قم: فاتح خیبر، چاپ اول.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان