ماهان شبکه ایرانیان

مأموریت موزه‌هاحفظ تاریخ کشور است

تفاهم‌نامه‌ای بین موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.

مأموریت موزه‌هاحفظ تاریخ کشور است

به گزارش ایسنا، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد:  معمولا وقایع و رخدادهای بزرگ تاریخی به نوعی برخوردار و بهره‌مند از یک عقبه‌ی به نسبت وسیع و گسترده‌ای هستند، به تبعه‌ی این عقبه و بزرگی که دارند، اثرات و تاثیرات بزرگی هم دارند. به نوعی در تاریخ از نوع وقایع ماندگار و اثربخش هستند، و به طور کلی تاریخ با آن ها تعریف می شود.

وی افزود: ما وقتی که تاریخ معاصر خود را مورد واکاوی قرار می‌دهیم هرگز نمی‌تونیم رخداد بزرگی مثل جنگ‌تحمیلی، دوران دفاع‌مقدس و قبل از آن، دوره‌ی انقلاب‌اسلامی را نادیده بگیریم، چرا که تاریخ ما غیر از این نیست. بازکاوی این تاریخ و انتقال دست آوردها و تمام وقایعی که در آن  دوره‌ی تاریخی اتفاق افتادند و بازتاب این‌ها برای نسل جدید، نسلی که تجربه‌ی آن واقعه‌ی تاریخی را نداشته بسیار مهم است. معمولا کار ویژه‌ای که موزه‌ها دارند این است که به نوعی تاریخ را حفظ می‌کنند و این امکان را به وجود می‌آورند که نسبت به آنچه که اتفاق افتاده یک خوانش و یک بازخوانی صورت بگیرد.

غفاری گفت: از این حیث مجموعه‏‌های که در اینجا فراهم شده قطعاتی از این تاریخ را به خوبی به نمایش گذاشته، حفظ کرده و حفظ می‌کند. این برای کسانی که آن دوره را تجربه کردند یه نوع خاطره و رفتن به آن دوره ی تاریخی است، و کمک می‌کند که افراد آن زمان رو فراموش نکنند.بخش‌هایی از جنگ که خودم حضور مستقیم داشتم به‌ویژه بخش‌هایی که مربوط به عملیات‌ها مخصوصا عملیات خیبر و اواخر دوره‌ی جنگ بود برای من ملموس‌تر و جذاب‌تر بود.

وی در پایان گفت: شاید نسبت به مسایل محتوایی، تصویر آن به گونه ای بشود که در آن دوره وجود داشته و یک نوع نگاه همه جانبه‌نگر به‌ویژه نسبت به همه نیروهایی که در دوران دفاع‌مقدس ایفای نقش کردند  را باز نمایی کند، البته این کار انجام شده ولی شاید بتوان بر آن افزود.

در پایان بازدید تفاهم‌نامه‌ای بین موزه انقلاب‌اسلامی و دفاع‌مقدس و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان