ماهان شبکه ایرانیان

رییس ستاد مراکز معاینه شهر تهران خبر داد

کنترل معاینه فنی کنار جاده‌ای/ رونمایی از ۵ سامانه معاینه فنی سیار

رییس ستاد مراکز معاینه شهر تهران از اجرای طرح کاهش به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته در کل سطح شهر تهران از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

کنترل معاینه فنی کنار جاده‌ای/ رونمایی از 5 سامانه معاینه فنی سیار

به گزارش ایسنا، نواب حسینی‌منش صبح امروز در نشست خبری اجرای فاز دوم طرح کاهش که از ابتدای آبان‌ماه در سطح شهر تهران اجرایی می‌شود، گفت: مرحله اول طرح کاهش آبان‌ماه سال 1395 تنها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اجرایی شد اما حالا مرحله‌ دوم این طرح از اول آبان‌ماه در کل سطح شهر تهران و به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که هدف اصلی اجرای این طرح ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده است، اظهار کرد: از ابتدای سال 1397اخذ معاینه فنی برتر را در سطح شهر تهران اعمال کردیم که تا امروز 369 هزار خودرو در تهران توانستند معاینه فنی برتر اخذ کنند، هرچند که ما به صورت پیش‌فرض هر خودرویی که به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کند مورد تست معاینه فنی قرار خواهیم داد و اگر نتواند معاینه فنی برتر اخذ کند مورد تست‌های معاینه فنی معمولی قرار می‌گیرد.

رییس ستاد مراکز معاینه شهر تهران با بیان این‌که تا هفته آینده دو مرکز معاینه فنی جدید در چیتگر و شهرری افتتاح می‌شود، ادامه داد: همچنین پنج خط معاینه فنی سیار نیز به ناوگان اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که استاندار تهران به 32 وزارتخانه و دستگاه اجرایی ابلاغ کرده است که با پیمانکاران‌شان که خودروهایشان فاقد معاینه فنی است، پرداختی نداشته باشند، افزود: در حال حاضر انجام معاینه فنی سیار و کنار جاده‌ای را نیز در دستور کار داریم به گونه‌ای که تیم‌های معاینه فنی سیار در کنار معابر قرار گرفته و به صورت رندوم از خودروها تست آلایندگی می‌گیرند.

حسینی‌منش با بیان اینکه از مجموع 536 خودروی دیزلی که مورد معاینه قرار گرفته‌اند 467 دستگاه دارای معاینه فنی بودند و مابقی معاینه فنی نداشتند، گفت: 113 دستگاه اتوبوس با این‌که معاینه فنی داشتند اما حدود مجاز آلایندگی را پاس نکردند و به تعمیرگاه اعزام شدند.

وی با بیان این که در مرحله‌ اول طرح کاهش یک میلیون و 70 هزار خودرو توانستند معاینه فنی بگیرند، اظهار کرد: بیشترین خودروهایی که آلایندگی داشتند پراید، 206 و 405 بود و براساس سال تولید آلایندگی خودروهای مدل بالاتر از سال 1384 در ابتدا پیکان و بعد نیسان و در مراحل بعدی نیز وانت مزدا و خودروی آردی بودند.

رییس ستاد مراکز معاینه شهر تهران ادامه داد: بیشترین دلیل مردودی در تست‌های معاینه فنی آلایندگی با کسب 27 درصد بوده است.

حسینی‌منش در ادامه با انتقاد از وضعیت معاینه فنی خودروها، گفت: شاهد هستیم که خودروهای خارجی مدل 2013 و 2014 نیز که وارداتی هستند از تست‌های معاینه فنی مردود می‌شوند و در بررسی‌ها متوجه شدیم که کاتالیست بر روی آنها نصب نشده است و بعد از بررسی‌ها مشخص شد که کاتالیست در گمرک باز شده است و این خودروها بدون کاتالیست در سطح شهر تردد می‌کنند.

وی افزود: برخی خودروسازان داخلی نیز کاتالیست فاقد ارزش آلایندگی بر روی خودروها نصب می‌کنند که این دقیقا مصداق کم‌فروشی است و مستندات تهیه شده به سازمان محیط زیست و دادستانی ارسال شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان