شهنازی: ۱۷ پله صعود در المپیک جوانان فراتر از انتظار بود/ ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در جاکارتا در ستاد انجام می‌شود

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان، صعود ۱۷ پله‌ای نسبت به دوره گذشته بازی‌های المپیک جوانان را بیش از انتظار و پیش‌بینی توصیف کرد.

شهنازی: 17 پله صعود در المپیک جوانان فراتر از انتظار بود/ ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در جاکارتا در ستاد انجام می‌شود

شاهرخ شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد عملکرد کاروان ایران در المپیک جوانان بوینس‌آیرس و کسب 14 مدال و کسب جایگاه هفتم اظهار داشت: صعود 17 پله‌ای نسبت به دوره گذشته در جدول توزیع مدال‌ها بیش از انتظار و پیش‌بینی ما بود. ما در دور قبل مقام بیست‌وچهارم را کسب کرده بودیم و در این دوره هفتم شدیم. آنچه جالب است این است که در بین رشته‌های سنتی مانند کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و کاراته که در آسیایی‌ها مدال‌آور بوده‌اند، ژیمناستیک خارج از انتظار ظاهر شد و مدال گرفت.

وی افزود: مجموعه 14 مدال از نظر کمیت و کیفیت فوق‌العاده است. اگر به جدول نگاه کنید کشورهایی مانند استرالیا و آمریکا که در ورزش توسعه یافته هستند، پایین‌تر از ایران ایستادند و مدال طلای کمتری گرفتند. کاروان ما نسبت به سایر کشورها تعداد کمتری ورزشکار داشت، اما هدف‌گیری فدراسیون‌ها درست بود و نتایج خوبی به دست آمد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: برخی از فدراسیون‌ها و رشته‌ها باید برای آینده فکر کنند و در این سطح مدال بیاورند. هر چند کسب مدال در این مسابقات ملاک نیست،  اما الان که مقایسه می‌شود، این نکته را عرض می‌کنم تا زمینه‌ساز المپیک 2020 باشد.

شهنازی در پاسخ به این سؤال که «سرمایه‌گذاری روی این جوانان برای المپیک 2020 و 2024 چقدر اهمیت دارد؟»، گفت: این بستگی به سطح ورزش مربوطه و رکورد ورزشکاران در رشته‌های رکوردی دارد. اگر در وزنه‌برداری ورزشکار ما در آرژانتین طلا گرفته است، باید ببینیم برای کسب سهمیه و مدال در المپیک چه شرایطی دارد و این بحث تخصصی در خود فدراسیون‌هاست. باید با بررسی رکورد و سطح ورزشکاران برنامه‌ریزی کرد. ورزشکارانی هم که می‌توانند به کسب سهمیه نزدیک شوند باید برای‌شان برنامه‌ریزی کرد.

وی راجع به گزارش نهایی عملکرد فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی گفت: بعد از بازی‌های آسیایی به آن صورت جلسه ستاد نداشتیم. قائدتاً یک جلسه تشکیل و جمع‌بندی ارائه خواهد شد. بازی‌های آسیایی، المپیک جوانان و پاراآسیایی نزدیک هم بودند و حالا بعد از پایان این رقابت‌ها ارزیابی‌ها در ستاد انجام می‌شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص آخرین وضعیت پرونده انفجار در آکادمی ملی المپیک و درگذشت سه کارگر در حادثه هم گفت: پرونده در حال سیر مراحل قانونی است و قاضی پس از بررسی رأی را صادر می‌کند. موضوع دیه است و همه اعضای هیئت اجرایی در تلاش هستند تا برای کاهش آلام خانواده درگذشتگان هر کاری می‌توانند انجام بدهند. قطعاً بحثی از خارج دیه وجود نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان