رسایی: ۹ دی شاخصه اصلی بصیرت و فتنه‌شناسی مردم است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حمید رسایی ظهر امروز در نشست بصیرتی حماسه 9 دی در محل مسجد محمدی مشهد اظهار داشت: این ایام مصادف با یوم الله 9 دی است؛ 9 دی یک روز عادی نیست و یوم الله است؛ یوم الله روزی است که قدرت الهی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و همه به یاد قدرت خداوند می‌افتند و 9 دی چنین ویژگی داشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باطن جریانی که ادعای تقلب و دفاع از رای مردم را داشت در عاشورای سال 88 پدیدار شد و با توهین به عزای امام حسین (ع)، باطن و ماهیت خود را نشان دادند و ملت بیرون آمدند و در سراسر ایران و نه در فقط تهران و شهر‌های بزرگ، حماسه بزرگ 9 دی خلق شد.

رسایی افزود: به حوادث آن روز فتنه اطلاق شد یعنی تشخیص حق و باطل از یکدیگر سخت می‌شود و به راحتی انسان نمی‌تواند حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داد و البته این تشخیص نیازمند ملاک و شاخص است؛ ایام قبل از 9 دی به این دلیل فتنه بود و در 9 دی مردم به این شاخصه‌ها رسیدند و پختگی لازم ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی آن فتنه چه بود تا آن را برای مقابله با فتنه‌های بعدی به کار بگیریم؟ باید وضعیت جدید را بر این اساس آسیب شناسی کرد و فتنه‌های جدید را شناخت؛ اگر در مذهب ما تاکید زیادی بر بزرگداشت عاشورا شده و هیئت‌های عزاداری و منبر و روحانی مهم تلقی شده دلیل این نیست که فقط بر مصیبت‌های وارد شده گریه کنیم.

مدیر دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر بیان کرد: وفاداری و پایبندی به امام جنبه‌های عقلانی قیام و نهضت عاشورا است؛ اگر ماهیت عاشورا با بزرگ می‌داریم به این دلیل است؛ اگر برای 9 دی نیز مجلس می‌گیریم برای این است که مسیر آینده را بشناسیم تا عده‌ای دوباره به نام دفاع از حقوق ملت سر ما کلاه نگذارند.

رسایی افزود: این حرف‌ها در زمینه 9 دی برای این است که دوباره دچار فتنه نشویم؛ هدف جلسات 9 دی نیز این است؛ فتنه 88 عناصر و ارکانی داشت؛ عنصری که در فتنه 9 سال پیش نقش جدی داشت، دشمن بود که با برنامه ورود کرده بود و جنگ روانی راه انداخته بود و با جنگ روانی روی یک عده تاثیر گذاشته و سیستم محاسباتی یک عده را تغییر داده بود. این دشمن عنود فقط دم از رای ملت ایران زد، اما از کسانی که دستشان به خون مردم آغشته است حمایت می‌کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محور دوم این فتنه یکسری آدم‌های داخلی بودند که سوابقی نیز داشتند؛ یکی از پایه‌های فتنه سال 88 همین افراد بودند که عنوان تقلب را مطرح می‌کردند.

رسایی اظهار داشت: رقابت‌های سیاسی و خودبزرگ بینی و غرور علت این مسئله بود و ادعای دروغ تقلب را شاهد بودند که دشمن استفاده می‌کند، اما آن‌ها نیز از آن استفاده می‌کردند. سومین پایه فتنه عده‌ای بودند که این مسائل را باور کردند و آن‌ها نیز نقش داشتند.

وی گفت: امروز دشمن درصدد است با کار فرهنگی و شبهه اعتقادی به درون ما رسوخ کند که همان کارکرد جنگ نرم است؛ فرهنگ غنی دینی و عاشورایی و زینبی و فاطمی در ملت ایران نهادینه است و بنابراین آن‌ها سراغ اقتصاد آمدند و عنوان کردند اگر بتوانیم اقتصاد را دچار مشکل کنیم مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز کنار می‌رود.

رسایی افزود: حربه اصلی دشمن امروز متوجه اقتصاد شده و در تلاش هستند به بهانه‌های مختلف روی ایران از نظر اقتصادی فشار بیاورند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان