اعلام نتایج رای گیری عمومی از مردم بریتانیا که به آنها اختیار ماندن یا نماندن در اتحادیه اروپا را می داد، از همان روز کشورها و صنایع مختلف اروپایی، آمریکایی و آسیایی را دچار مشکل کرده است. بسیاری از خودروسازان خارجی در بریتانیا خطوط تولید دارند یا در کارخانه هایی در این کشور سرمایه گذاری کرده اند. موسسه مطالعات اقتصادی آی اف او که یک موسسه آلمانی است، در گزارشی به موضوع نگرانی صنایع آلمانی از چشم انداز آینده پس از توافق برگزیت پرداخته است. مطابق تحقیقات این موسسه، 42 درصد صنایع آلمان معتقد اند چشم انداز آینده آن ها و پس از توافق برگزیت، بسیار دشوار خواهد بود. سه پنجم شرکت هایی که در این نظر سنجی شرکت داشتند، اعلام کرده اند که قطعا با اجرای برگزیت دچار مشکل خواهند شد، اما میزان مشکل پیش آمده برای آنها بسته به میزان اشتراک زنجیره تولید بین آلمان و انگلستان، متفاوت خواهد بود.
به طور میانگین، سالانه بیش از 85 میلیون دستگاه خودروی جدید وارد بازار جهان می شود که سهم صنایع خودروسازی بریتانیا از این رقم، دو میلیون خودرو در سال است. با وجود آن که برخی کارخانجات بریتانیایی توسط آلمانی ها اداره می شوند، کارشناسان صنعت خودرو آلمان متعقدند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آسیب چندانی را به صنعت خودرو آلمان وارد نخواهد کرد. اما دو شرکتی که در این حوزه متحمل بیشترین آسیب خواهند شد، بی ام و و اوپل هستند. بی ام و یک سایت تولیدی در نزدیکی بیرمنگام دارد که به تولید پیشرانه های این شرکت مشغول است و مالکیت شرکت مینی نیز در اختیار بی ام و قرار دارد.شرکت اوپل نیز که اخیرا تحت مالکیت گروه پژو سیتروئن قرار گرفته است، یک سایت تولیدی در نزدیکی لیورپول دارد و ممکن است در آینده تولید در این سایت خودرویی به مشکل بخورد. با این وجود، اقتصاد دانان امیدوارند با افزایش ارزش پوند در برابر یورو، صادرات خودرو از قاره سبز به بریتانیا در آینده رونق بیشتری بگیرد.