تنها مشکل خواستگارم، کچل بودن اوست!

-* مهسا جعفری نسب:پسری ۲۶ ساله به خواستگاری من که ۲۰ سال دارم، آمده و در موارد بسیاری با او و خانواده اش هم کفو هستیم. ببخشید این طور می گویم ولی تنها مسئله من کچل بودن خواستگارم است. احساس می کنم که در آینده به همین دلیل نتوانم با او در جمع های فامیلی و دوستانه شرکت کنم. به نظرتان مسئله مهمی است یا به مرور زمان نظرم عوض خواهد شد؟

تنها مشکل خواستگارم، کچل بودن اوست!

-* مهسا جعفری نسب:پسری 26 ساله به خواستگاری من که 20 سال دارم، آمده و در موارد بسیاری با او و خانواده اش هم کفو هستیم. ببخشید این طور می گویم ولی تنها مسئله من کچل بودن خواستگارم است. احساس می کنم که در آینده به همین دلیل نتوانم با او در جمع های فامیلی و دوستانه شرکت کنم. به نظرتان مسئله مهمی است یا به مرور زمان نظرم عوض خواهد شد؟

مخاطب عزیز در مقوله ازدواج با ابعاد بسیاری در ارتباط هستیم که یکی از این ابعاد مربوط به ارتباطات زوجین با دوستان و فامیل است.

به گزارش به نقل از روزنامه خراسان با این حال، قبل از آن به مقوله مهم تری به نام حقوق شخصی و ملاک های انتخاب می پردازیم. برای تشخیص این ملاک ها بهتر است ابتدا از خود چند سوال کنیم و در پی یافتن جواب های این سوالات باشیم.

همسر را به عنوان یک ابزار نبینید

سوال اول این است که «چرا می خواهم ازدواج کنم؟». در پاسخ به این سوال نکات بسیاری نهفته است که خود می تواند در انتخاب ملاک های دیگر بسیار موثر باشد. به عنوان مثال اگر من ازدواج کردن را به خاطر رشد و پیشرفت می خواهم بازمانی که ازدواج را به عنوان مقوله ای برای سرگرمی یا یک گزینه برای رسیدن به خواسته هایم بخواهم، کاملا دیدگاه من در خصوص انتخاب همسر و مسیر زندگی ام تغییر می کند.

در پی این سوال این نکته نهفته است که اگر من برای رسیدن به رشد و کمال ازدواج می کنم، دیگر برایم زشتی و زیبایی یا پولدار بودن و... مهم نیست چراکه می خواهم در کنار فرد دیگری که نام همسر را بر دوش می کشد قله های زیادی رادر زندگی ام فتح کنم و از بودن در این مسیر و زندگی با وی احساس رضایت و لذت داشته باشم تا این که من همسر را به عنوان ابزار ببینم و بخواهم با وی در بین دیگران به اصطلاح پز بدهم یا به خواسته هایم برسم.

در این صورت باید به دنبال فردی خوش تیپ و پولدار و ... باشم البته هر چیزی در جایگاه خودش لازم است ولی نه به صورت افراطی. تکلیف تان را قبل از ازدواج مشخص کنیدسوال دوم این است که «اعتقادات و باورهای من چیست؟».

شاید بگویید که چرا باید در این باره از خودمان سوال کنیم؟

اگر من ندانم باورهای منطقی خودم چیست، نمی توانم هر فردی را با هر باوری انتخاب کنم و بعد از گذشت مدتی یا به اصطلاح زیر یک سقف رفتن، شروع به دوباره دیدن آن ها کنم و سعی در تغییر طرف مقابل برای نزدیک شدن به باورهای خودم داشته باشم. ما تفاهم را به معنای تغییر تفاوت ها معنا می کنیم ولی این به این مفهوم نیست که با هر شرایطی طرف مقابل را قبول کنیم و بعدا سعی در تغییر وی داشته باشیم. بنابراین تکلیف تان را قبل از شروع زندگی مشترک درباره ظاهر همسرتان مشخص کنید تا در آینده، مشکلی برای تان به وجود نیاید.

ملاک هایتان برای انتخاب همسر را اولویت بندی کنید

سوال سوم هم این است که «ملاک های من در انتخاب همسر چیست؟» در این سوال بسیار دقت داشته باشید. قرار نیست که خیلی ایده آلی به موضوع نگاه کنیم ولی بهتر است براساس ایده آل های ذهنی خود ملاک هایمان را بنویسیم و از بین این موارد مهم ترین و منطقی ترین آن ها را مشخص کنیم.

سپس در بین خواستگاران ابتدا به مهم ترین ها بپردازیم. این موضوع از آن جا که دارای اهمیت است که در زندگی مشترک هرگاه به مشکلی برخوردیم، بدانیم که من همسرم را به علت داشتن این مورد انتخاب کردم پس اگر به عنوان مثال فلان ویژگی را ندارد و خصوصیت دیگری دارد که برای من اولویت دارد و به من احساس آرامش می دهد، این خود باعث تحکیم روابط می شود. به عنوان جمع بندی و بعد از پاسخ دادن به این سوالات است که شما می توانید درباره مهم بودن ظاهر همسرتان به یک جمع بندی درست و اصولی برسید.

 

* کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان