سازمان بهداشت جهانی: ابتلا به سرخک ۵۰ درصد افزایش یافته است

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شکست تلاش ها برای سرکوب سرخک در جهان هشدار داد که در سال جاری میزان شیوع این بیماری عفونی ۵۰ درصد افزایش یافته و موارد متعددی از مرگ بر اثر سرخک مشاهده شده است.

سازمان بهداشت جهانی: ابتلا به سرخک 50 درصد افزایش یافته است

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شکست تلاش ها برای سرکوب سرخک در جهان هشدار داد که در سال جاری میزان شیوع این بیماری عفونی 50 درصد افزایش یافته و موارد متعددی از مرگ بر اثر سرخک مشاهده شده است.

سرخک نوعی عفونت حاد سیستم تنفسی و به شدت مسری است که برای کودکان و افراد مسن خطر زیادی به همراه دارد اما با تزریق واکسن می توان از آن جلوگیری کرد. این واکسن از سال 1960 مورد استفاده قرار می گیرد اما عدم دسترسی کافی به آن در کشورهای فقیر و انتشار خبرهای نادرست در مورد خطر واکسیناسیون در کشورهای توسعه یافته باعث رشد چشمگیر سرخک شده است. جنبش موسوم به «آنتی وکس» مدعی است تزریق واکسن باعث ابتلای کودکان به اوتیسم می شود.

سرخک سال گذشته باعث مرگ 136 هزار نفر شده است

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سرخک در اکثر نقاط دنیا و حتی کشورهای بهره مند از سیستم واکسیناسیون گسترده نیز مشاهده شده است. به گفته این سازمان تنها 10 درصد از کیس های ابتلا به سرخک گزارش می شوند و در نتیجه افزایش 50 درصدی به معنی میلیون ها بیماری است که با عفونت سیستم تنفسی دست و پنجه نرم می کنند.

کلیک کنید

شمار بیماران مبتلا به سرخک در سال جاری 229 هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 هزار مورد بیشتر شده است. این بیماری مهلک سال گذشته باعث مرگ 136 هزار نفر در سراسر دنیا شده؛ هرچند آمار حقیقی به مراتب بالاتر از این عدد است. سرخک

آمار ابتلای به سرخک تا سال 2017 مرتبا رو به کاهش بوده اما در کشورهایی نظیر اکراین، ماداگاسکار، جمهوری دموکراتیک کنگو، چادو سیرالئون رو به فزونی نهاده است. شیوع سرخک به حدی است که طی پنج ماه گذشته تنها در ماداگاسکار 66278 مورد ابتلای به سرخک و 922 مورد مرگ بر اثر آن گزارش شده است. طی 45 روز گذشته 137 کودک ساکن جمهوری دموکراتیک کنگو نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اوایل ماه جاری «محمد مهدی گویا»، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد که اقدامات بهداشتی در داخل باعث شده تا بیماری هایی همچون سرخک، مالاریا، کزاز نوزادی و…در آستانه حذف از کشور قرار بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر