راه چاره جلوگیری از خودکشی سربازان آمریکایی

جنگ‌هایی که آمریکا به راه می‌اندازد، بر روی سربازان ارتش این کشور به شدت تأثیر منفی دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،آمریکایی‌ها جنگ‌های زیادی را در دنیا به راه انداخته اند که باعث ویرانی و کشتار مردم بیگناه آن کشور و منطقه شده است.

سربازان ارتش آمریکا تنها با انگیزه‌های مادی راهی جنگ در خارج از مرز‌های کشور خود می‌شوند.

این که سربازان ارتش ایالات متحده از جنگ جان سال به در ببرند یا نه، اهمیتی ندارد، مهم پولی است که به خاطر حضور در جنگ دریافت می‌کنند و یا امکانات و امتیازاتی است که به آن‌ها داده می‌شود.

اگر کتاب وداع با اسلحه نوشته «ارنست همینگوی» را خوانده باشید او در این رمان جذاب، به خوبی توصیف کرده است که سربازان در جنگ با چه انگیزه‌هایی در جبهه ماندگار می‌شدند و اگر هم اقدام به فرار یا عقب نشینی میکردند مجازات اعدام در انتظار آن‌ها بود.

قهرمان داستان او در وداع با اسلحه، یک افسر آمریکایی است که سرانجام اقدام به فرار می‌کند.

وداع با اسلحه توصیف می‌کند که سربازان هر دو جبهه متفقین و متحدین با مشروب و زنان روسپی در خط مقدم باقی میماندند و البته آمار خودکشی و فرار نیز بسیار بالا بود.

آمریکایی‌ها با وجود خوی خشونت طلبی که دارند، جنگ‌های زیادی را برپا کرده اند، جنگ ویتنام شدیدترین، وحشیانه‌ترین و خونبارترین جنگی است که آمریکا در جهان برپا کرده است.

شکست سنگین ارتش آمریکا در جنگ ویتنام ارمغان یک جنگ نابرابر طولانی برای ایالات متحده بود؛ در این جنگ تلفات هر دو طرف وحشتناک بود.

در جنگ ویتنام 58 هزار آمریکایی کشته شدند.

دویست و بیست و سه هزار نفر از سربازان ویتنام جنوبی که متمایل به آمریکا بودند کشته شدند.
- تلفات نیرو‌های کمونیست بالغ بر یک میلیون نفر تخمین زده شد.
- هواپیما‌های آمریکایی هشتاد میلیون لیتر مواد سمی و آتش‌زا بر فراز جنگل‌ها و مزارع برنج ویتنام فرو ریختند و به این ترتیب نیمی از جنگل‌های ویتنام ویران شد.

- در طول جنگ هزاران سرباز آمریکایی شورشی شده و معتاد به موادمخدر شدند.
- بیش از 500 هزار جوان آمریکایی در جریان سربازگیری ارتش برای اعزام به ویتنام از این کشور گریخته و به کانادا و مکزیک فرار کردند..
- تلفات ویتنامی‌ها در این جنگ (کشته و زخمی) پنج میلیون و هشتصد هزار نفر تخمین زده شد.
بیش از سیصد هزار آمریکایی در این جنگ زخمی شدند.

بیش از 75 هزار نفر از سربازان آمریکایی معلول شدند.

پس از پایان جنگ آمریکا علیه ویتنام، بازگشت سربازان شکست خورده ارتش این کشور معضل بزرگی را برای ایالات متحده ایجاد کرد.

هزاران نفر از سربازان آمریکای در حالی به کشور خود بازگشتند که شکست سنگینی را متحمل شده بودند علاوه بر آن جنایاتی که ارتش آمریکا در ویتنام کرده بود، بر روح و روان بسیاری از سربازان آمریکایی تأثیر منفی گذاشته بود، به گونه‌ای که آمار خودکشی سربازان آمریکا از جنگ برگشته بسیار بالا بود.

هنوز هم باقی مانده‌های جنگ آمریکا در ویتنام با وجودی که پیر شده اند خودکشی می‌کنند، چرا که وجدانشان آرامش ندارد و تنها راه خلاص شدن از عذاب وجدان را مرگ میدانند.

خشونت در آمریکا آنقدر گسترش یافته که قتل و خودکشی در میان مردم عادی این کشور نیز رواج زیادی دارد. تنها گوشه‌ای از اخبار مرتبط با این موضوع از رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود در حالی که آمار‌ها بسیار بالا است.

قتل عام دانش آموزان و دانشجویان به دست هم کلاسی‌های خود و یا فرد دیگری، در طول سال بار‌ها در آمریکا اتفاق می‌افتد.

افزایش آمار خودکشی در ایالات متحده حتی باعث شده است تا دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور نیز به خاطر آمار خودکشی هشدار دهد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با فاجعه آمیز خواندن خودکشی گسترده نظامیان آمریکایی، دستوری اجرایی برای کمک به جلوگیری از این پدیده صادر کرد.

ترامپ اعلام کرده: «روزانه به طور میانگین 20 کهنه سرباز و نظامی آمریکایی خودکشی می‌کنند؛ یعنی سالانه بیش از 6 هزار نظامی جان خود از دست می‌دهند؛ باورکردنی نیست. این آمارِ سرسام‌آور یک تراژدی بزرگ است.»

به گفته ترامپ، آمار خودکشی نظامیان آمریکایی 1.5 برابرِ افراد غیرنظامی است.

او دستور داده تا برای کاهش آمار خودکشی در میان سربازان و کهنه سربازان آمریکایی کارگروهی تشکیل شود.

عامل اصلی آمار بالای خودکشی در آمریکا آن هم در میان سربازان قدیمی و جدید ارتش این کشور، به خاطر جنایاتی است که آن‌ها در دیگر کشور‌های دنیا مرتکب شده و میشوند.

کابوس سربازان آمریکایی پس از لذت اولیه در کشتن مردم بیگناه در دیگر کشور‌های دنیا همچون افغانستان، عراق، سوریه، یمن، ویتنام و ده‌ها کشور دیگر، آغاز می‌شود، کابوسی که آرامش را از وجود سربازان آمریکایی محو میکند و تبدیل به یک خوره می‌شود که به جان آن‌ها افتاده است.

مقامات آمریکایی برای این که به دلایل بالا بودن آمار خودکشی در آمریکا به ویژه میان سربازان تازه کار و کهنه کار ارتش این کشور پی ببرند، نیازی به تشکیل کارگروه‌های ویژه یا مراکز پژوهشی نیستند، بلکه کافی است دست از جنایت علیه بشریت بردارند، آنگاه شاید بتوانند از کابوس جنایاتی که مرتکب شده اند اندکی آسوده شوند.

تفاوت سرباز آمریکایی با یک رزمنده ایرانی در این است که سرباز آمریکایی با دستور فرمانده، یا سرخود جنایت می‌کند، اما رزمنده ایرانی جنایت نمی‌کند بلکه جنگ او، ویرانگر و جنایتکارانه نیست بلکه حیات بخش است.

رزمنده ایرانی شهید می‌شود و خانواده او نیز خود را در این شهادت سهیم می‌داند، پاداش به خاطر رشادت و سلحشوری فرزندش نمی‌خواهد، پاک و ساده می‌رود و ساده‌تر و پاکتر از هنگام رفتنش باز می‌گردد.

رمز پیروزی ایران در هر جنگی که علیه او آغاز شده، در همین است، شهادت، جانبازی و رزمنده بودن.

باید هم سربازان آمریکایی با مشکلات روحی و روانی روبرو شوند و دست به خودکشی بزنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان