سعید قاسمی احضار شد/ پرونده بدون اغماض در حال رسیدگی است

ایسنا نوشت: سخنگوی قوه قضاییه گفت که سعید قاسمی احضار شده و پرونده او در حال رسیدگی بدون اغماض است.

سعید قاسمی احضار شد/ پرونده بدون اغماض در حال رسیدگی است

غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به  سئوالی درباره اظهارات سعید قاسمی مبنی بر انجام کارهای نظامی در جنگ بوسنی با لباس هلال احمر و اینکه در خصوص اظهارات او هلال احمر و سپاه شکایت کرده‌اند  یا خیر، گفت: در این ارتباط، علیه ایشان شکایت شده و به بازپرسی ارجاع شده است و در مرحله رسیدگی است. ایشان احضار شده و  تحقیقات بدون اغماض و با صلابت و قاطعیت انجام می‌شود و با توجه به اینکه شاکی وجود دارد، دیگر ضرورت حضور مدعی‌العموم وجود ندارد و در اینجا، ورود مدعی‌العموم در اقدامات تعقیبی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رسانه‌های بیگانه اخیراً در مورد نسرین ستوده صحبت‌هایی داشتند، در رابطه با اتهام این فرد  توصیحات لازم را ارایه دهید؟ گفت: این بازی است که دیگران راه انداختند. برابر ماده 134 قانون مجازات اسلامی، کسانی که اتهامات متعددی داشته باشند دادگاه برای هر اتهام، مجازات تعیین می‌کند. با این حال صرفاً مجازات جداگانه تعیین می کند و در بین مجازات های متعددی که دادگاه حکم می دهد صرفا اشد مجازات قابل اجرا است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این متهم اجمالا دانش حقوقی دارد اما به جای شفافیت مغلطه می‌کند. رأی صادره برای این فرد هنوز قطعی نیست و اگر اظهار نظری صورت می‌گیرد باید بر اساس رأی قطعی باشد. اگر خود ایشان و یا وکیل شان درخواست تجدید نظر داشته باشد، شاید تقلیل  پیدا کند.وی تصریح کرد: همین فرد در پرونده‌های محکومیت سابقش در دادگاه بدوی محکوم به حبس شد اما در تجدید نظر حبس این فرد، به جزای نقدی تبدیل شد. در پرونده دیگری محکومیت دیگر حبس داشت اما پس از مدتی مشمول عفو رهبری قرار گرفت و ازاد شد.

اسماعیلی افزود: تک تک متهمان و وکلا و شاکی و کسانی‌که به مراجع قضائی مراجعه می‌کنند برای دستگاه قضا هم باید ارزش قایل شوند.

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان