رئیس شورای شهر تهران:

درگیری‌های سیاسی از آسیب‌های شورایاری‌هاست

هاشمی گفت: از احزاب و تشکل‌ها می‌خواهم که به انتخابات شورایاری‌ها، نگاه سیاسی نداشته باشند.

درگیری‌های سیاسی از آسیب‌های شورایاری‌هاست

کاظمی/ درگیری‌های سیاسی از آسیب‌های شورایاری‌ها استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در اولین گردهمایی اعضای هیئت‌های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران که امروز (چهارشنبه پنجم تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: شورایاری‌ها به عنوان پر تعدادترین نهاد مدنی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرار است در تهران 3 هزار و 500 نفر انتخاب شوند، افزود: این موضوع نشان از اهمیت شوارایاری‌ها دارد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع قانونی بودن یا نبودن شورایاری‌ها مطرح است و در هر دوره انتخابات شورایاری‌ها با مصوبه دولت برگزار شده است، گفت: در هر دوره گفته شد که باید این موضوع به تصویب مجلس برسد تا کاملا قانونی شود و ما امیدواریم که این کار انجام شود و وزارت کشور آن را به فرمانداری‌ها ابلاغ کند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که بعد از برگزاری این دوره از انتخابات شورایاری‌ها به همراه مسجد جامعی موضوع را دنبال کند تا در نهایت به عنوان یک لایحه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات سن شرکت کنندگان به 22 سال کاهش یافته و دانشجویان هم با فرض معافیت تحصیلی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: من از همه اصناف، متخصصان و تحصیل کردگان تقاضا دارم که در این انتخابات ما را یاری و خود را نامزد کنند، چون این کار اثر مفیدی برای مدیریت شهری خواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه در گذشته 500 هزار نفر در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کردند، گفت: با توسعه فضای مجازی تعداد شرکت کنندگان افزایش می‌یابد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درگیری‌های سیاسی و جناحی احتمالی را از آسیب‌های شورایاری‌ها برشمرد و از احزاب و تشکل‌ها در خواست کرد که به این انتخابات نگاه سیاسی نداشته و به سمت کار سیاسی نروند.

وی افزود: ما باید به متخصصانی که دلشان برای محله‌شان می‌سوزد فرصت دهیم که خود را معرفی کنند و برای محله‌شان کار کنند.

هاشمی با بیان اینکه صلاحیت‌ها را بر مبنای خود اظهاری گذاشته‌ایم، گفت: اگر در خود اظهاری‌ها خلاف واقع ببینیم با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان