طرح جامع پسماند تهران در اردیبشهت به شورا می آید

"پلاستیک" درصدر زباله های تهرانی‌ها

رئیس کمیته محیط ریست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن تشریح مراحل تدوین طرح جامع پسماند تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، طرح جامع پسماند تهران اردیبهشت ماه سال آینده از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه خواهد شد.

"پلاستیک" درصدر زباله های تهرانی‌ها

سید آرش حسینی میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران گفت: یکی از تاکیدات شورای پنجم، تغییر نحوه مدیریت پسماند شهر تهران و به‌روزرسانی آن براساس اصول کارشناسی و آخرین متدهای علمی و بین‌المللی است چراکه روند کنونی مدیریت پسماند شهر تهران با توجه به شرایط اقتصادی، نه ممکن و نه پایدار است.

وی ادامه داد: در این راستا، تهیه طرح جامع مدیریت پسماند برای داشتن یک چشم‌انداز در دستورکار قرار گرفت و فاز مطالعاتی این کار با تعیین مشاور، از سال گذشته آغاز شد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه برای تدوین این طرح 18 ماه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: به رغم این فرصت داده شده، شورا تاکید دارد تهیه و تدوین طرح های اصلاحی مدیریت پسماند و عملیاتی شدن آن در زمان‌بندی مناسب انجام شود.

حسینی میلانی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه پسماند طی چند ماه اخیر تصریح کرد: اقداماتی هم انجام شده که از جمله آن می‌توان به اجرای پایلوت طرح تجمیع پیمانکاران خشک و تر در چند منطقه شهرداری تهران اشاره کرد که وضعیت این طرح هم‌اینک در حال بررسی و پایش برای گزارش‌گیری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات مشاور طرح جامع مدیریت پسماند در مورد نمونه‌گیری پسماند به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: در این مرحله کارشناسان از مراکز مختلف تولید پسماند نمونه می‌گیرند تا وضعیت پسماند تر و همچنین درصد پلاستیک، کاغذ، شیشه و... در پسماند خشک را سنجش کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات مربوط به کیفیت و ترکیب پسماند از سال 87 (11سال قبل )به‌روزرسانی نشده بود، عنوان کرد: این مسئله مهم برای برنامه‌ریزی در نحوه و چگونگی جمع‌آوری پسماند و همچنین نوع قرارداد با پیمانکاران خشک و تر ضروری است.

حسینی میلانی افزود: پایش پیشین پسماند شهر تهران نشان می‌داد که بیشترین حجم و ترکیب زباله‌ها مربوط به گروه پلاستیک‌ها بوده است. نتایج جدید درباره ترکیب پسماند هم‌اکنون توسط مشاور در حال بررسی و آنالیز است که پس از مشخص شدن، اعلام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر مایل هستند هرچه سریع‌تر طرح جامع مدیریت پسماند برای بررسی به شورا بیاید، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد طرح جامع مدیریت پسماند اردیبشهت ماه سال آینده، برای بررسی به شورا بیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان