مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ترکیه به ۲۷۷ نفر رسید

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت ترکیه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را ۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس را ۲۷۷ تن اعلام کرد.

مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ترکیه به 277 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فخرالدین قوجا» وزیر بهداشت ترکیه چهارشنبه‌شب اعلام کرد که ظرف 24 ساعت گذشته در این کشور 2 هزار و 148 نفر دیگر به کووید19 مبتلا شده و 63 نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

براساس این آمار، تاکنون شمار مبتلایان قطعی به کووید19 در ترکیه به 15 هزار و 679 نفر رسیده و در مجموع 277 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه گفت که تعداد آزمایش‌های انجام شده در روز گذشته از 14 هزار فراتر رفت و این کشور در نظر دارد هفته آینده روزانه بین 20 هزار تا 25 هزار تست کرونا انجام دهد و سپس این آمار را به روزانه 30 هزار تست برساند.

کوجا همچنین تاکید کرد که اکنون گستره شیوع کرونا به همه 81 استان ترکیه رسیده است اما 60 درصد از مبتلایان مربوط به استانبول است و پس از آن ازمیر و آنکارا قرار دارند.

ویروس کرونا برای نخستین بار 12 دسامبر (آذر/دی) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع یافته اما پکن به طور رسمی اواسط ژانویه (دی/بهمن) آن را اعلام کرد.

این ویروس بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت و همه کشورها را درگیر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان