آیا ادرار کردن بعد از رابطه جنسی شانس بارداری را کاهش می‌دهد؟

 خیر، زمانی که اسپرم بارور می‌شود دارای نیروی بسیار سریع و قوی است و این موضوع در آقایان جوان بسیار متمرکز می‌باشد

آیا ادرار کردن بعد از رابطه جنسی شانس بارداری را کاهش می‌دهد؟

 خیر، زمانی که اسپرم بارور می‌شود دارای نیروی بسیار سریع و قوی است و این موضوع در آقایان جوان بسیار متمرکز می‌باشد. بنابراین با وجود کشش گرانشی در هنگام ادرار و از دست دادن مقداری مایع منی هنوز هم تأثیر بسیار ناچیزی بر غلظت اسپرم در کانال واژن وجود دارد که می‌تواند احتمال بارداری را مختل کند.  ادرار شما از مجرای ادرار که یک سوراخ کوچک درست بالای دهانه واژن شما است خارج می‌شود و هر اسپرمی که پس از رابطه جنسی رسوب می‌کند در کانال واژن قرار می‌گیرد و هرگز با ادرار برخورد نخواهد داشت. همانطور که ادرار کردن بعد از رابطه جنسی به شانس بارداری شما آسیب نمی‌رساند در نتیجه نمی‌تواند به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری استفاده شود. به محض اینکه اسپرم در کانال واژن شما رسوب کرد می‌توانید باردار شوید و ادرار کردن بعد از رابطه جنسی اسپرم را دفع نمی‌کند. مهم است که از ادرار کردن بعد از رابطه جنسی به عنوان راهی برای جلوگیری از بارداری استفاده نکنید و به جای آن به روش‌های کنترل بارداری مورد تأیید پزشکی مانند کاندوم، قرص‌های ضد بارداری یا IUD روی‌آورید. بهتر است با پزشک خود مشوت کنید تا در مورد گزینه‌هایی که برای شما بهترین هستند پیشنهاداتی را ارائه دهد.  

آیا دراز کشیدن بعد از رابطه جنسی باعث کاهش باروری تخمک می‌شود؟

خیر، برخی از افراد فکر می‌کنند اگر قصد بارداری داشته باشند ادرار کردن بعد از رابطه جنسی‌ باعث کاهش باروری آنها می‌شود و این موضوع هیچگونه صحتی ندارد. بسیاری از ما شنیده‌ایم که بعد از رابطه جنسی باید دراز کشید تا مایع منی نشت نکند و اسپرم شانس بیشتری برای باروری داشته باشد. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه موقعیت‌یابی تأثیری بر شانس باروری شما داشته باشد وجود ندارد. این شامل موقعیت شما در حین رابطه جنسی یا دراز کشیدن در یک وضعیت خاص بعد از رابطه جنسی است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که حدود 15 دقیقه پس از لقاح داخل رحمی دراز می‌کشند بیشتر احتمال دارد باردار شوند.  

ادرار کردن بعد از رابطه جنسی چه فوایدی دارد؟

اگرچه هیچ رابطه‌ای بین ادرار کردن بعد از رابطه جنسی و باردار شدن وجود ندارد اما ممکن است بین ادرار کردن بعد از رابطه جنسی و پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری (UTIs) رابطه وجود داشته باشد. واقعیت این است که عفونت‌های ادراری رایج هستند به‌ ویژه در میان افرادی که آناتومی زنانه دارند به طوری که 40 درصد در مقطعی از زندگی خود به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند. آمیزش جنسی می‌تواند شانس شما را برای ابتلا به عفونت ادراری افزایش دهد زیرا اصطکاک و تماس جنسی می‌تواند باکتری‌های ناخواسته را به مجرای ادرار منتقل کند البته اگر مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستید ادرار کردن پس از رابطه جنسی تنها اقدام پیشگیرانه‌ای نیست که باید انجام داد بلکه باید حتماً برخی شیوه‌های مراقبی را انجام دهید. گزینه‌های دیگر که باعث عفونت ادراری می‌شوند عبارتند از حتماً از جلو به عقب پاک کنید، مثانه خود را مکرر خالی کنید، هیدراته بمانید و لباس زیر نخی بپوشید. گاهی اوقات اسپرم کش‌ها می‌توانند به عفونت‌های ادراری کمک کنند بنابراین اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید و به طور مکرر به عفونت‌های ادراری مبتلا می‌شوید با پزشک خود در مورد سایر گزینه‌های کنترل بارداری صحبت کنید.

 

نتیجه‌گیری:

 این که آیا ادرار کردن بعد از رابطه جنسی بارداری شما را به خطر می‌انداز یک نگرانی رایج است. خوشبختانه این موضوع چیزی نیست که باید نگران آن باشید. اگر نیاز به ادرار کردن بعد از رابطه جنسی دارید می‌توانید انجامش دهید و نگران هیچگونه مسئله‌ای نباشید. 

 

منبع:

www.verywellfamily.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان